Zabre777 Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Hei Jeg skal nå mekke ei nettside og er egentlig helt blank på hvordan den skal se ut. Siden skal i korthet handle om hvordan folk som meg og deg kan skaffe oss en god passiv inntekt ved hjelp av MLM. Burde jeg bruke Frontpage? Jeg har nesten ikke peiling på html i det hele tatt.. Er frames en grei løsning? Noen som har noen lenker til sider med flott utseende? Og en ting til.. Er det noen som har noe negativt å si om http://www.bkmedia.no ? Jeg tror jeg handler webhotell av dem.. Takker for hjelpen! Henning Lenke til kommentar
bok2 Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Hei! Dette er mye smak og behag. Jeg vil tro Front Page er enklest å komme i gang med dersom du ikke har vært borte i noe HTML tidligere i det hele tatt. Det har mange paralleller til Microsofts øvrige Office produkter. Dersom du ikke har benyttet FTP tidligere har du dessuten enda et godt argument for å ta i bruk Front Page, da denne har innebygde funksjoner for opplasting av dine nettsider. Mange ferske brukere setter også pris på en del ekstra finesser som en kan benyttes med såkalt Front Page server extensions. Dette er i korthet små program/scriptsnutter som lar dine websider bli litt mer interaktiv. Eksempelvis kan en utforme et tilbakemeldingsskjema hvor dine besøkende kan legge igjen sine kommentarer. Det er ikke umulig å få dette til med andre HTML-redigerere, men det krever ofte litt mer kunnskap til scripting i PHP, CGI eller tilsvarende scriptspråk. Personlig foretrekker jeg Macromedia Dreamweaver. Dette er et meget kraftig og effektivt verktøy som kanskje tar litt tid å lære, men det er det verdt. Macromedia har innebygget FTP-klient som jo også gjør opplasting av dine nettsider relativt effektivt, men den krever litt mer konfigurering enn i Front Pages klient gjør. Jeg er selv engasjert i BK Media, så det er ikke på sin plass å skryte hemningsløst av firmaet. Blir vel litt "inhabil" :smile: _________________ Rimelige webhotell: www.bkmedia.no [ Denne Melding var redigert av: bok2 på 2002-08-29 19:53 ] Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 unngå frames og blinkende objekter. skarpe farger er heller ikke noe spesielt behagelig. Men dette er nok bare min personlige mening. Lenke til kommentar
anarchima Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Hei, Det finnes mange greie sider ute på nettet som omhandler webdesign, HTML og andre teknologier relatert til dette. Webmonkey f.eks (www.webmonkey.com tror jeg) er veldig bra, men et søk på Google burde vel finne fram nok lesestoff om dette temaet. Ha tålmodighet så blir du flink! Skaff deg et bra bilderedigerings program hvis du har tenkt å holde på med dette over lengre sikt (Photoshop er dyrt, men PaintShop Pro ligger på en tusenlapp tror jeg). Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå