KnotKuk Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Sitter her med pcen som kjører WinXp-Pro koblet opp i nettverk over en 3Com OfficeConnect Fast Ethernet Hub 4 og et SMC 1255 Ethernet-nettverkskort. Problemet er det at maskinen kobler automatisk av internett med jevne mellomrom, det kommer opp en melding om at nettverkskabelen er koblet ut. Deretter går det et sekund eller to og så funker nettverket helt fint etterpå. Når jeg lånte ett 3Com-nettverkskort så funket oppkoblingen helt fint. Lurte om noen hadde noen forslag til hvordan dette kunne ordnes, helst uten innkjøp av nytt nettverkskort eller hub/router/switch. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Jeg har nøyaktig samme kort, og nøyaktig samme hub, bare med 8 porter. Ikke noe slike problemer her i gården. Hvilket OS kjører du? Lenke til kommentar
Borf Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 kan jo hende at det er ein feil med akurat det korte men syntomen som du forklarer virker det som om at netverkskabelen er litt dorleg Lenke til kommentar
b-real Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Standardsvaret mitt:OPPDATER DRIVERE (NIC altså) :razz: Og skjekk kabler ev prøv med en annen. Lenke til kommentar
KnotKuk Skrevet 29. august 2002 Forfatter Del Skrevet 29. august 2002 Jeg kjører WinXp-Pro. Har prøvd med å oppdatere driverne uten hell. Har også prøvd å skifte kabel. En ting som funket var da jeg lånte meg et 3Com-nettverkskort. Hadde ikke et eneste problem når dette sto i maskinen, men med en gang jeg måtte tilbake til å bruke mitt eget kom de samme meldingene. Er nesten sikker på at det må være huben det er noe feil med, for jeg fikk vite for litt siden at naboen min i kollektivet får akkurat samme feilmelding(han sitter med en bærbar pc), mens min andre nabo som har en maskin med et 3Com-kort i aldri har et problem.. Litt dumt at jeg må vente helt til tirsdag før ny hub ligger i postkassa....... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå