Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har 8mbit fra NGT men får bare 3mbit!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen sånne tester kan være svært unøyaktige, siden filen som lastes ned er så liten.

Jeg anbefaler deg å laste ned TpTest, som er ett skikkelig program som vil teste både TCP og UDP hastigheten din, fra ulike servere i Sverige. Har selv brukt dette programmet og for meg var det svært nøyaktig.

Håper det hjelper !

Lenke til kommentar

hei!

Jeg hadde samme problem men ecco 8000. Da fikk jeg 2.7mbit, og det var fordi når jeg byttet abbonement måtte jeg også få ny router. Da jeg fikk det, fikk jeg enda dårligere hastighet og etter endel tlf tid fant de ut at de måtte sende en montør for å koble meg opp på en annen sentral..

Vet ikke om det er tilfelle hos deg, men.. Nå ligger den hvertfall på 6500/750, som er såpass bra at jeg ikke maser noe mer. Redd de skal begynne å ordne, tar jo tid om de finner på noe rart :)

Siste gangen, og den gangen jeg endelig fikk hjelp når jeg ringte ble jeg ved en feil satt over til faktura avdelingen, der var det en hyggelig fyr som tok tlf med en gang, og fant feilen umiddelbart. Har lest andre som også har fått hjelp der, så fakturaavd er å anbefale :)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Som sagt har jeg Echo Max 8mbit fra NGT. Jeg tester itavisens speedometer og får bare 3mbit!

5179723[/snapback]

Har du sjekket routeren, hva den står på? Merk forøvrig at Echo Max ikke garanterer deg 8 Mb, men inntil 8Mb, avhengig av avstand til sentral, kvalitet på kobber og så videre. Jeg siterer:

Ved bestilling av Echo vil det bli levert den hastighet som til enhver tid er mulig å levere basert på sentralkapasitet og linjelengde.
Lenke til kommentar
Og kombinert med alt som de andre har nevnt ovenfor kan det og være du som har gammel HW router, har en gammel liggende her som ikke klarer mere enn 1 Mbit fra wan til lan =)

5180346[/snapback]

Akkurat det tviler jeg litt på. Jeg har hatt NGT en god stund nå (4-5 år eller noe sånt) og routeren min klarer fint 8Mb mellom wan og lan. Men når det er sagt, ja routere kan også være en begrensende faktor.

Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet så går vel NGT ut med at du får OPPTIL 8mbit ned ?

5180451[/snapback]

Hah, slo deg med 2 1/2 time :) Jepp, det stemmer. En god grunn til at at jeg ikke bestiller Echo selv. (En annen er at linja her jeg bor ikke tåler særlig over 6Mb)

Lenke til kommentar
Ngt er bare driit. bytta til catch å fikk adsl2+ 10000\1000 til 599.- bedre å mer stabilt enn ngt. bare rot å tull me ngt

5180480[/snapback]

Jeg har hatt lite problemer med NGT. Forøvrig så har du da ikke Catch, men BlueCom. Catch leverer etter det jeg kan se bare til bedrifter, mens de synes å kjøre alt til privatpersoner gjennom BlueCom :)

Lenke til kommentar
Noen sånne tester kan være svært unøyaktige, siden filen som lastes ned er så liten.

Jeg anbefaler deg å laste ned TpTest, som er ett skikkelig program som vil teste både TCP og UDP hastigheten din, fra ulike servere i Sverige. Har selv brukt dette programmet og for meg var det svært nøyaktig.

Håper det hjelper !

5179726[/snapback]

Det funka fett! Fikk 6.8 mb og sier meg fornøyd med det;)

Takker for all hjelp fra alle :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...