phax Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Har lite lyst til å måtte bestille over internett, betale frakt og vente lenge.. Så om de ikke skulle ha z-5500 på noen butikk her i tønsberg, så har jeg blitt anbefalt denne av datating, her på forumet, som også går på den phete skolen min. Han jobber nemlig på expert, og kunne fikse en grei pris for meg 5191553[/snapback] det er slets ikke no dårlig valg det der ja. Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 Har lite lyst til å måtte bestille over internett, betale frakt og vente lenge.. Så om de ikke skulle ha z-5500 på noen butikk her i tønsberg, så har jeg blitt anbefalt denne av datating, her på forumet, som også går på den phete skolen min. Han jobber nemlig på expert, og kunne fikse en grei pris for meg 5191553[/snapback] det er slets ikke no dårlig valg det der ja. 5191594[/snapback] Er det bra til film også da? Og f eks til å se fotball kamp? Lenke til kommentar
Superkonge Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Det er IKKE phonoplugger til høytalerne på z-5500 som du får kjøpt i dag. Jeg kjøpte mitt rett over nyttår i fjor og var en av de første som fikk den nye utgaven med helt vanlig rød og svart klemme til kabler uten noen som helst plugg. Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 Det er IKKE phonoplugger til høytalerne på z-5500 som du får kjøpt i dag. Jeg kjøpte mitt rett over nyttår i fjor og var en av de første som fikk den nye utgaven med helt vanlig rød og svart klemme til kabler uten noen som helst plugg. 5192768[/snapback] Lenke til kommentar
Mato Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 vell hvst du ikke skal bruke 5,1 lyden er det vell ikke noe poeng i og kjøp det sette da ? sidne du ikke skal benytte deg av alle di "extra" høytalene , hva med og bare kjøpe deg et vanlig stereo oppset for samme prisen Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Det er IKKE phonoplugger til høytalerne på z-5500 som du får kjøpt i dag. Jeg kjøpte mitt rett over nyttår i fjor og var en av de første som fikk den nye utgaven med helt vanlig rød og svart klemme til kabler uten noen som helst plugg. 5192768[/snapback] Er du sikker? I så tilfelle gleder eg meg enda litt Hater når ledningene er fastmontert og eg må skjøte de... Høytalersettet er hvertfall bestilt... så får vi se... ikke på lager enda da Lenke til kommentar
Geita Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Det er IKKE phonoplugger til høytalerne på z-5500 som du får kjøpt i dag. Jeg kjøpte mitt rett over nyttår i fjor og var en av de første som fikk den nye utgaven med helt vanlig rød og svart klemme til kabler uten noen som helst plugg. 5192768[/snapback] Er du sikker? I så tilfelle gleder eg meg enda litt Hater når ledningene er fastmontert og eg må skjøte de... Høytalersettet er hvertfall bestilt... så får vi se... ikke på lager enda da 5192949[/snapback] Det er faktisk noen nettbutikker som har med phonokabler enda.Logitech gikk tomme for den "gamle utgaven" for 3 månder siden. Databutikken.com har den gamle utgaven med phono, f.eks. Men det er ikke værre enn å ta en telefon, de fleste har kontroll på det. Jeg bestilte fra Netshop.no, og fikk med løse høyttalerkabler og en king size Lion-sjokolade Anlegget er for øvrig verdt hver eneste krone, og litt til. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Det Logitech-settet her spiller høyt nok ja og selv om det ikke spiller så veldig "riktig" er det en opplevelse, det er morsomt å se på film med ded. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Det er faktisk noen nettbutikker som har med phonokabler enda.Logitech gikk tomme for den "gamle utgaven" for 3 månder siden. Databutikken.com har den gamle utgaven med phono, f.eks. Men det er ikke værre enn å ta en telefon, de fleste har kontroll på det. Jeg bestilte fra Netshop.no, og fikk med løse høyttalerkabler og en king size Lion-sjokolade Anlegget er for øvrig verdt hver eneste krone, og litt til. 5193179[/snapback] Vel, siden nettbutikken eg har bestilt i fra venter det inn på lager nå, så får eg med løse kabler Og for å ikke stjele hele tråden til trådstarter, eg vil faktisk anbefale dette settet uansett, for da har du muligheten. Tross alt, dette høres ut til å være et fantastisk sett i forhold til prisen, og om du ønsker å kun bruke to av høytalerene, er dette opp til deg. Men om du ombestemmer deg må du ha nytt sett Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 Flere som har noe å si om Bose Companion 3? Skal jo ikke bruke det med pc'en, men med TV'en av dette slaget. Noen som vet om den er fin å å bruke med TV, og mens du ser på film og slikt? Flott om dere kommer med noen innspill som kan få meg til å bestemme meg, skal kjøpe disse tingene om få dager... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Som sagt, når de ligger noelunde i samme prisklasse ville eg helle kjøpt Logitech sitt. Ganske enkelt fordi Da står du fritt til å velge 2.1, eller 5.1, og du kan ombestemme deg senere. Dessuten, Bose er ikke et dårlig merke, men du betaler der mer for navnet en med Logitech Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Og etter å ha sett litt rundt på nettsteder virker det som om Logitech settet har både kraftigere høytalere og større bass. Mao, fordeler med Logitech: - Større bass - Flere satelitter - Bedre satelitter - Digital lydinngang(stor fordel) - Lekker kontrollenhet - Fjernkontroll Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Tror nesten jeg kjøper meg det z5500 settet, pluss en dvd+spiller. Men kan noen si meg hvilke ledninger jeg trenger, og hvordan jeg skal koble det med en dvd spiller, og en slik tv? Følger alt jeg trenger med høtalerne? Eller må jeg kjøpe noe ekstra? Jeg vet jeg hvertfall må ha scart, for å koble tv til dvd-spiller.. Men lyd aner jeg ikke Har 0,00 peiling! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Du trenker en optisk kabel(beste) eller digital lydkabel. Alternativet er 3x 3.5" til 2xPhono-plugger. Da får du lyd fra DVD-spilleren. Skal du ha lyd fra tv'en også(dvs tv-programmer)? Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Du trenker en optisk kabel(beste) eller digital lydkabel. Alternativet er 3x 3.5" til 2xPhono-plugger. Da får du lyd fra DVD-spilleren. Skal du ha lyd fra tv'en også(dvs tv-programmer)? 5195876[/snapback] Det viktigste er at jeg får bra lyd når jeg ser på film, men hadde vært supert om det gikk å ha det til vanlig tv også. Er jo ofte man ser filmer som går på TV også Dessuten skal jeg koble pc'en til tv'en med en sånn kabel som er rund og svart. Har snakket med en kamerat som har litt peiling og han sa det var en slik, men jeg tror dette bare er til bilde. For å få lyd på filmer fra dataen må jeg gjøre noe spessielt da? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Lyd fra DVD-spiller Bruk optisk kabel da dette er det beste sett i forhold til pris. Som regel er det egen utgang fra DVD-spilleren til dette, som da kobles rett i anlegget. Lyd fra TV Som regel har tv'n mulighet for å sende lyd ut fra EN av scart-tilkoblingene. Du bruker da bare en overgang fra scart til phono, og kobler en overgang fra phono til jack. Jacken kobles da til en av stereo-inngangene på logitechen. Du får uansett kun stereo på denne måten, men lyden vil uansett bli bedre en på tv'n. Lyd fra PC Kommer litt ann på lydkortet. Dersom du kun har stereo ut, er det enkelt å bare bruke en standard jack-jack kabel. Du kobler da en til i hver ende. Mange pc'er i dag har også optisk eller coax utgang. Fordelen her er bedre og renere lyd. Men husk at du allerede har brukt den optiske inngangen til dvd-spilleren. Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Tusen takk! Men kan jeg koble alt dette samtidig, eller må jeg bytte hver gang? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Her har du fordelen ved dette anlegget kontrak Boss sitt. Alt kan kobles til, og styres via kontrollpanelet som følger med, eventuellt fjernkontrollen. Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Men det er jo flott! Som en siste tjeneste.. Ville du være så snill og skrive opp (gjerne med linker også) de kablene jeg trenger? Og gjerne de kablene som følger med høytalerne, det hadde vært utrolig snillt Da bare skriver jeg ut navna, og drar i butikken og kjøper det. Eller bestiller fra internett sammen med høytalerne. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Og etter å ha sett litt rundt på nettsteder virker det som om Logitech settet har både kraftigere høytalere og større bass. Mao, fordeler med Logitech: - Større bass - Flere satelitter - Bedre satelitter - Digital lydinngang(stor fordel) - Lekker kontrollenhet - Fjernkontroll 5194232[/snapback] Større bass: Ja, det har den, men den spiller dårligere! Flere satelitter: Er 5.1 ja... Bedre satelitter: Lyden i Logitech sitt sett er mye dårligere enn i Bose sitt, Bose sitt er også mye mindre! Digital lydinngang: Enig der ja... Lekker kontrollenhet: Hvis man liker store "klosser" Fjernkontroll: Sikkert kjekt!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå