Gå til innhold

Hjemmekino - Bra lyd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Garantert piss :)

Slike billig-anlegg, fra JVC/Panasonic/Sony/Eltax/What have you, har som regel veldig flat lyd, og medfølgende sub har ikke innvendig plass til en barbiedukke.

Og det er ikke mye du kan vri på lydknotten før du vrir tilbake.

Kjøp Logitech Z-5500 før du gjør noe du angrer på.

I den prisklassen for 5.1-anlegg er dette et sikkert valg. For øvrig det eneste valget IMHO.

Det er ufattelig hva dette anlegget er i stand til, rett og slett.

Søk på forumet/nettet, og du vil bli bombandert med gode erfaringer.

Hardware.nos produkttest

Over og ut.

Lenke til kommentar
Garantert piss :)

Slike billig-anlegg, fra JVC/Panasonic/Sony/Eltax/What have you, har som regel veldig flat lyd, og medfølgende sub har ikke innvendig plass til en barbiedukke.

Og det er ikke mye du kan vri på lydknotten før du vrir tilbake.

Kjøp Logitech Z-5500 før du gjør noe du angrer på.

I den prisklassen for 5.1-anlegg er dette et sikkert valg. For øvrig det eneste valget IMHO.

Det er ufattelig hva dette anlegget er i stand til, rett og slett.

Søk på forumet/nettet, og du vil bli bombandert med gode erfaringer.

Hardware.nos produkttest

Over og ut.

5179711[/snapback]

Men er ikke dette til data? :dontgetit:

Vet ikke om du får koblet det til TV'en...

Men kan du anbefale noe annet på elkjøp.no som ikke er altfor dyrt? Helst ikke mer enn 3,5 - 4 tusen... :)

Lenke til kommentar

Logitech Z-5500 5.1 THX eg laget for å dekke de fleste behov. Også hjemmekinoen.

Det har både analoge- (minijack) og digitale- (coax og optisk) innganger. Dvs. helt normale tilkoplinger for Ola Nordmann.

Du må høyere opp i pris enn 3-4tusen, for å slå Z-5500 :)

Spar de ekstra pengene, og kjøp en god DVD-spiller.

I dette innlegget prøver jeg å forklare digital lyd og tilkoplinger på en enkel måte.

PS: Slik ser Z-5500-tilkoplingene ut

Logitech_z5500_5.jpg

Analoge minijack-innganger til 2ch direct eller full surround. En digital coax inngang, og en digital optisk inngang.

For å koble det til TV som har RCA-utganger, bruker du denne kabelen:

(2x RCA-hann (phono) til 1x stereo-minijack-hann)

BKF8V3013EF1_5M_260_260.jpg

Til DVD-spilleren bruker du coax

4549070314aa2e341714c04f48a7335c.jpg

75ohms coax-hann til coax-hann

Eller optisk/toslink (samme signal som coax, nemig spdif)

Toslink_250w.jpg

100% støyisolert

Lenke til kommentar

Gjør deg selv en tjeneste og ikke kjøp noe sånt, center høytalleren min koster 500 kroner mer en det settet der. Hørtes jo litt flåsete ut men det er sant :)

Start på bånn og ikke elkjøp bånn. Start med å kjøp hver komponent hver for seg og bygg på etter hvert. Da vil du få mye større glede av et hjemmekino system enn at du bruker 2.5k på et komplett system. Men det skal sies at hvis du ser en film i månden så er så klart ikke vits å kjøpe noe mer. Og alt det er min mening.

Lenke til kommentar
Gjør deg selv en tjeneste og ikke kjøp noe sånt, center høytalleren min koster 500 kroner mer en det settet der. Hørtes jo litt flåsete ut men det er sant :)

Start på bånn og ikke elkjøp bånn. Start med å kjøp hver komponent hver for seg og bygg på etter hvert. Da vil du få mye større glede av et hjemmekino system enn at du bruker 2.5k på et komplett system. Men det skal sies at hvis du ser en film i månden så er så klart ikke vits å kjøpe noe mer. Og alt det er min mening.

5180838[/snapback]

Med ikke noe sånt, mener du Z-5500 også?

Det er jo meget kurant anlegg for folk som "ikke bryr seg" så mye om lyd, (dvs. de som ikke kjøper anlegg til 20k), men bare ønsker bare at det høres bra ut.

Og at det koster 2500,- er alt annet enn penger ut av vinduet, selv om det ikke kan oppgraderes.

Skal man starte å bygge noe som skal oppgraderes over tid, må man ut med mer enn 4k for å få noe som er verdt pengene, og ikke må byttes ut. Ikke at hi-fi synker så mye i pris, men likevel.

Uansett så har han åpenbart lite planer om det :)

Jeg er forresten enig med deg, har en real hjemmekino jeg også.

Men mer penger må punges ut fra starten.

Og det spørs jo på vedkommende, hva han vil og bryr seg om.

Lenke til kommentar

Med ikke noe sånt, mener du Z-5500 også?

Det er jo meget kurant anlegg for folk som "ikke bryr seg" så mye om lyd, (dvs. de som ikke kjøper anlegg til 20k), men bare ønsker bare at det høres bra ut.

Og at det koster 2500,- er alt annet enn penger ut av vinduet, selv om det ikke kan oppgraderes.

5180924[/snapback]

Til en viss grad, men det kan jo være et sted å starte. Og kan jo byttes ut etter hvert dvs. flytte det inn til pc'en hvis de da ikke blir brukt sammen alt. Men som jeg skrev det kommer jo helt ann på hvor mye film man ser og hvor mye man bryr seg om lyden. Jeg hørt z-5500 i aksjon og vet hvor bra det er, jeg har en bror som har det. Dog ikke til film men spill/musikk fra pc, for at ingen skal misforstå meg her, jeg har ikke hørt det blitt brukt til film med surround.

Han har kjørt samme systemet som meg når det kommer til å kjøpe H-kino annlegg. Men det skal vel sies at vi ligger litt over normalen når det kommer til å se film.

Lenke til kommentar

Jeg er langt fra noen Hifi eller film "freak", og dette er bare noe jeg skal ha her på rommet et par år, til jeg flytter hjemmefra og slikt (har akkurat fyllt 16). Og jeg har ikke veldig mye penger, så et annlegg til 20 tusen er utelukket.

Men om noen kunne anbefale noe som funker helt greit, og som helst ikke overskrider 4 tusen hadde det vært supert. :yes:

Viktig at dvd-spillern også er bra... ;)

Lenke til kommentar
Hva med denne HER? :)

5182466[/snapback]

Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt Z-5500, og en god DVD-spiller, og sluttet å leite etter annlegg på elkjøp. Jeg gikk i den fellen en gang for mange år siden; dro til elkjøp og kjøpte meg et annlegg til 5 000, hadde det i en uke, før jeg retunerte det. Kjøper du Z-5500 og en god DVD-spiller, så kan du bruke Z-5500 på PC'en, og ha DVD-spilleren til et eventuelt fremtidig annlegg, hvis du finner ut du vil ha noe bedre med tiden.

Lenke til kommentar
Hva med denne HER? :)

5182466[/snapback]

Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt Z-5500, og en god DVD-spiller, og sluttet å leite etter annlegg på elkjøp. Jeg gikk i den fellen en gang for mange år siden; dro til elkjøp og kjøpte meg et annlegg til 5 000, hadde det i en uke, før jeg retunerte det. Kjøper du Z-5500 og en god DVD-spiller, så kan du bruke Z-5500 på PC'en, og ha DVD-spilleren til et eventuelt fremtidig annlegg, hvis du finner ut du vil ha noe bedre med tiden.

5185376[/snapback]

Skjønner hva du mener... Men det er så mye mere lettvint å kjøpe et sånt sett på elkjøp, dessuten skal jeg kjøpe tv og tv-bord der i tillegg, så jeg skulle få en god rabbatt sa de.

Men om du tar hensyn til at jeg er 16 år, ingen hi-fi freak, og bare skal bruke dette på gutterommet i et par år. Mens jeg enda bor hjemme, hva ville du anbefale da? (På elkjøp altså)

Lenke til kommentar

joda må si meg ening ( uten og ha hørt z 500 greiene )

etter hva jeg har lest fra folk her og der så virker det som et meget kurant anlegg for di som vil ha det småt og enkelt .

men for oss audiofile som ikke skal på kino så må det litt mere til :mrgreen:

Lenke til kommentar

Jeg vet (desverre) ikke om noen elkjøp-annlegg med god lyd. Når jeg tenker meg om har jeg egentlig ikke hørt noe særlig på noe fra elkjøp, mest fordi jeg har blitt så skuffet de gangene jeg har gjort det. Men hvis det er det du absolutt skal ha, så er det vel bare å dra til en elkjøp-butikk og høre litt (ikke det at de har så veldig gode omgivelser for sånt, da).

Lenke til kommentar
Skjønner hva du mener... Men det er så mye mere lettvint å kjøpe et sånt sett på elkjøp, dessuten skal jeg kjøpe tv og tv-bord der i tillegg, så jeg skulle få en god rabbatt sa de.

Men om du tar hensyn til at jeg er 16 år, ingen hi-fi freak, og bare skal bruke dette på gutterommet i et par år. Mens jeg enda bor hjemme, hva ville du anbefale da? (På elkjøp altså)

5186501[/snapback]

ikke uvanlig at elkjøp har z-5500.. til en litt dyrere penge selvsagt men de pleier nå og ha det. men nå er det lite som er så lettvint som å bestille fra en nettbutikk da. ;)

Lenke til kommentar

Hvordan er det med høyttaler kablene til Z-5500?

Eg vurderer sterkt å bestille dette settet nå, men

eg skulle gjerne visst hvordan tilkoblingene til satelittene er.

Dvs, er det skruterminaler(eller lignende) som dyrere annlegg, eller enklere jack/phono kabler?

Lenke til kommentar

Er Z-5500 bra til TV-bruk da? Å se på film og slikt?

Og er det mulig å droppe de høytalerne bak? Rommet er ikke spessielt egna til surround tror jeg, dessuten blir det så langt å dra ledningene... *lat* :p

I så fall, skal jeg da bruke sub og to høytalere i på hver sinde side av tven, og centeren i midten? Eller droppe centeren også?

Lenke til kommentar

Har lite lyst til å måtte bestille over internett, betale frakt og vente lenge.. Så om de ikke skulle ha z-5500 på noen butikk her i tønsberg, så har jeg blitt anbefalt denne av datating, her på forumet, som også går på den phete skolen min. Han jobber nemlig på expert, og kunne fikse en grei pris for meg :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...