Gå til innhold

Java 3. generasjons editorer


Anbefalte innlegg

Oki, bare en litt annen måte å gjøre det på da ;)

 

Den boksen du har der forsvinner hvis du begynner å skrive parameterene, da ender du opp med det jeg viste screenshot av, det er jo egentlig en smakssak hva som er mest praktisk.

 

Noen løsning på problemet med å få class filer kompilert til et annet sted enn under prosjektfilene?

 

F.eks hvis du har prosjektet mappet fra nettverket:

v:/prosjekt/

 

og du har kildekoden her

v:/prosjekt/source

 

og vil ha classfilene lagt her

c:/prosjekt/bin

 

Hvordan gjør du det?

 

Etter hva jeg har prøvd så var det ikke mulig å kompilere filene til noe annet sted enn ett eller annet sted under v:/prosjekt/

5258848[/snapback]

 

Joda, det funker fint det. etter du har opprttet prosjektet kan du gå inn på properties på prosjektet. Og så kan du velge at du vil linke en system mappe som \bin :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal se om jeg ikke får laget en slags "guide", akkurat nå må jeg lese på algoritmer & datastruktur-eksamen  :cry:

5263776[/snapback]

 

heisann n'drool, lenge siden sist :) Frank som gikk ut fra NITH i år her

 

lykke til på den eksamenen

 

hjelper deg med den guiden jeg:

 

her viser jeg hvordan man lagrer kildekoden og class-filer på to forskjellige steder med eclipse 3.1:

 

Clipboard01.png

 

 

Clipboard02.png

 

 

Clipboard04.png

 

 

Clipboard05.png

 

her får jeg altså til at kildekoden ligger på et sted... i mitt tilfelle en workspace-katalog på C:\

 

og at .class-filene blir lagt på en annen disk, i mitt tilfelle h:\tmp

 

bare å spørre hvis noe er uklart

Lenke til kommentar

Litt avsporing fra temaet er jo bare koselig :)

 

Uansett er JBuilder, Eclipse, NetBeans og intelliJ dugelige IDE.

 

Når det er sagt er TextPad ikke å forakte. Du lærer språket mye bedre ved å skrive alt selv snarere enn å bruke code completion annen støtte. Avanserte IDE passer etter mitt skjønn bedre til mer avanserte prosjekter. For småting er TP glimmers.

Lenke til kommentar

Tjah...

 

Personlig bruker jeg code completion og listene som kommer opp mens du skriver til å se hva en klasse har for metoder, hva slags returverdier de har, hva de tar som parametre etc... Det er vesentlig kjappere enn å måtte slå opp i javadoc'n manuellt ;)

 

code completion gjør også at du har lettere for å bruke litt lengre variablenavn som er mer lesbare enn gjSnBullsFaPForum.. ;)

 

Det er forrresten ganske vanskelig å finne på klasse og variabelnavn til tider... Refactoring er greit å kunne gjøre da ;)

Lenke til kommentar
Litt avsporing fra temaet er jo bare koselig  :)

 

Uansett er JBuilder, Eclipse, NetBeans og intelliJ dugelige IDE.

 

Når det er sagt er TextPad ikke å forakte. Du lærer språket mye bedre ved å skrive alt selv snarere enn å bruke code completion annen støtte. Avanserte IDE passer etter mitt skjønn bedre til mer avanserte prosjekter. For småting er TP glimmers.

5266325[/snapback]

 

TextPad er litt slitsomt , til småting liker jeg å bruke JCreator.

Å lese koder derimot er TextPad helt greit :)

Lenke til kommentar

diZrupt0r: måtte forklare skjermbildene dine til han fyren som trengte det her... han er seniorutvikler i et stort softwarefirma :) Litt småkomisk spør du meg, det var ikke så vanskelig...

 

De som har laget eclipse burde forresten få premie for uintuitivt gui design... Eller kanskje ikke, det er ganske vanskelig å lage et intuitivt gui design, har noe web-greier hvor vi flere ganger har fått forespørsler om ny funksjonalitet, men den ligger der allerede, den er bare litt vanskelig å finne.. :p

 

Det hjelper ofte å lage "linker" eller hint til hvor relevant funksjonalitet finnes, etter litt tilbakemeldinger fra brukere pleier gui designet å bli relativt intuitivt.. :)

 

Det er samtidig viktig og ikke vise for mye funksjonalitet på en gang, da går man jo seg bare helt vill.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...