Gå til innhold

Java 3. generasjons editorer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

For å være helt ærlig så er nok Jbuilder en god del hakk bedre enn eclipse...

 

Dette gjelder spesiellt på code completion, vising av syntax i tooltip i metoder/constructorer når du skriver, lettere å sette opp hjelp når du trykker F1 (det funker automatisk), du kan høyreklikke og trykke view definition for å finne koden til en klasse, det er gode rutiner for refactoring, etc.

 

jbuilder foundation kan lastes ned fra www.borland.com

 

glemte å si at jeg jobber som software engineer og sitter kanskje 7-8 timer hver dag i Jbuilder... Hadde jeg savnet noe og de funksjonene hadde vært i et annet java ide så hadde jeg.. byttet.. :D

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar
For å være helt ærlig så er nok Jbuilder en god del hakk bedre enn eclipse...

 

Dette gjelder spesiellt på code completion, vising av syntax i tooltip i metoder/constructorer når du skriver, lettere å sette opp hjelp når du trykker F1 (det funker automatisk), du kan høyreklikke og trykke view definition for å finne koden til en klasse, det er gode rutiner for refactoring, etc.

 

jbuilder foundation kan lastes ned fra www.borland.com

 

glemte å si at jeg jobber som software engineer og sitter kanskje 7-8 timer hver dag i Jbuilder... Hadde jeg savnet noe og de funksjonene hadde vært i et annet java ide så hadde jeg.. byttet..  :D

5228552[/snapback]

 

Ikke for å hakke på deg, men eclipse har de funksjonene du nevner der. :cool: Det eneste jeg ikke like med eclipse er at det ikke er noen ordentlig innebygget visual editor for swing-gui. Finnes en del plug-ins, men de er heller av laber kvalitet.

Lenke til kommentar
Jeg har testet eclipse og det fungerte på ingen måte like bra som jbuilder når det gjelder code completion og hjelp mens du programmerer, ihvertfall ikke uten plugins.