SebRam Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Fikk i dag nytt hovedkort, strømforsyning og kabinett. Hovedkortet er av typen ASUS P5WD2 Premium. Resten av hardware: CPU: IP4 3.4 Ghz RAM: Kingston Hyper-X 1GB (dual 512) HDD: WD Raptor 74GB GFX: ASUS x800XT PE Hadde før en Shuttle, hvor installeringen av XP med S-ATA disk gikk helt fint, det var bare å installere XP på den vanlige metoden. Nå som jeg har nytt hovedkort etc. - og skal installere XP på nytt/formatere siden det ligger gamle drivere etc. på disken, så kommer problemet. Jeg får opp en melding om at ingen harddisker ble funnet, og installeringen må avsluttes. Jeg tror at harddisken ikke blir "oppdaget" i det hele tatt, for jeg fant ingen 74GB harddisk i bios. jeg prøvde å bytte mellom alle de 4 "jumperne" på harddisken, men det hjalp ikke. Hver gang jeg starter opp pc'en, får jeg melding om at det ikke finnes en harddisk koblet til, og jeg får en melding om å reboote pc'en, eller installere via en bootable disk. Harddisken er koblet til S-ATA1 kontakten på hovedkortet, og er koblet til psu. (Hiper 580W) DVD-Rom'en jeg har var på "Slave" og ikke "master" - Kan det være problemet? Vennligst hjelp, litt frustrert nå etter omtrent en dags arbeid med installering av komponenter, og vanvittig mange forsøk på å få det til å fungerem Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 (endret) Har CD'en slipstreamed SP2 ? Hvis ikke, lag en slik CD. Sørg også for at du kobler disken til rett kontroller. Noen hovedkort har en S-ATA kontroller i SB og en ekstra "ekstern" hvor den eksterne trenger drivere innlastet før den kan tas i bruk. Endret 20. november 2005 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Se etter om S-ATA er enable i BIOS. På et Epox hovedkort jeg nylig var borti, lå dette under "Integrated ..." -> "IDE ...". Installerer du driverne til S-ATA før Windows Installasjonsprogrammet startet for fullt? Lenke til kommentar
SebRam Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Det ligger 4 S-ATA kontakter rett ved hverandre, og 1 S-ATA kontakt mye lengre bort, nesten ved cpu. Jeg har prøvd S-ATA 1,2,3,4 (altså de som ligger rett ved hverandre) uten hell. Kan sikkert prøve S-ATA kontakten lengre bort, men tviler på at det hjelper Hver gang jeg booter opp pc'en, får jeg også 1 bip, som betyr at HK ikke finner harddisken. Moltrez, S-ATA var enablet i BIOS også. Huff, ingen flere forslag? Kan det være at disken er uformatert med drivere fra mitt gamle hovedkort/kabinett Shuttle SB95P? Lenke til kommentar
glad Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 en venn av meg hadde det samme problemet prøv og send han en pm han har brukernavn hotstian her på forumet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå