smortensen Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Hallo! Jeg har trøbbel med å få bilen til å gå bra på tomgang (ettersom det ikke er turteller på bilen vet jeg ikke hvor mange rpm den går med). Motoren har lyst til å stoppe men går som regel. Det lukter bensin bak bilen også. Jeg har byttet plugg ledninger men ikke sett på pluggene. Det var overslag på en ledning men det hjalp ikke. Når jeg drar av vakuum slangen som går inn på fordeleren går den ikke værre, det virker også som om at det ikke er vakuum der. Jeg finner heller ingen lekasjer på vakuum slangene, har prøvd startgass tipset. I tillegg så går det ganske lang tid fra jeg starter til automat choken har "roet" seg og motoren kommer ned på normalt turtall, dette er kanskje normalt? Noen ideer til hva som kan gjøre dette eller hva jeg bør sjekke som neste steg? mvh Steinar Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 (endret) Hei. Har jobbet med samme problemet for to år siden. Det som viste seg var problemet var en altfor treg automatshoke. Dette førte til masse bensin i olja. Det var faktisk så ille at når veivhusventilasjonen (fingertykk slange på toppdekselet) ble koblet fra så senket co% seg fra 8 til 1,5% som er normalt. Dette blir særlig problem på biler som småkjøres. Du burde kansje tenke litt på å fornye deg litt. Det blir fort dyrt å repparere på gammelt. Lykke til uansett Endret 20. november 2005 av Mekotekniker'n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå