Gå til innhold

Hardware.no: Hindre crawling på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

I et svakt øyeblikk la jeg ut både epost-adresse og telefonnummer i en annonse på bruktmarkedet. Da jeg noen uker senere googlet meg selv, kom denne informasjonen opp - noe som betyr at den er tilgjengelig for alle andre også, inkludert spammere, telefonselgere og fandens oldemor.

Burde ikke roboter vært ekskludert fra disse sidene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, det samme har jeg gjort og liker det ikke.

Telefonnummer og fullt navn på første hit ved å google min epostadresse er ikke optimalt selv om det er "spam" kontoen min.

EDIT: Det finnes vel magiske ord du kan skrive i header eller i en tag som gjør at crawlers ikke indekserer siden.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Har ikke peil på tags eller HTML, men hva med å legge ut adresse, TLF + + som et jpg bilde?

5179994[/snapback]

Jo det er også et alternativ, men det blir fort mer komplisert å implementere en funksjon som skal generere bilder av en del av teksten enn noen enkle tager på sidene. Men det optimale er å kombinere begge to.

Lenke til kommentar
Jo, men de store søkemotorene, som folker stort sett bruker, respekterer vel disse?

5179928[/snapback]

Ja, men det finnes mange roboter som spammere benytter, og disse eksluderer ikke sider som blir bedt om det.

Et JPG-bilde av informasjonen er en god idé, og det er ikke spesielt avansert å få til en automatisk funksjon til dette.

Lenke til kommentar
Jo, men de store søkemotorene, som folker stort sett bruker, respekterer vel disse?

5179928[/snapback]

Ja, men det finnes mange roboter som spammere benytter, og disse eksluderer ikke sider som blir bedt om det.

Et JPG-bilde av informasjonen er en god idé, og det er ikke spesielt avansert å få til en automatisk funksjon til dette.

5184631[/snapback]

Skulle ikke være det nei, kan man ike balnt annet gjøre det ganske enkelt i php?

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...