qdos Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 I et svakt øyeblikk la jeg ut både epost-adresse og telefonnummer i en annonse på bruktmarkedet. Da jeg noen uker senere googlet meg selv, kom denne informasjonen opp - noe som betyr at den er tilgjengelig for alle andre også, inkludert spammere, telefonselgere og fandens oldemor. Burde ikke roboter vært ekskludert fra disse sidene? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 (endret) Hvordan skal man ekskludere roboter fra dette da ? Du kunne skrevet : jalla (at) hotmail.com ... så hadde ikke roboten sporet opp mailen din. Endret 20. november 2005 av lavizh Lenke til kommentar
qdos Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 (endret) Hvordan skal man ekskludere roboter fra dette da ? Du kunne skrevet : jalla (at) hotmail.com ... så hadde ikke roboten sporet opp mailen din. 5179125[/snapback] I robots.txt og i meta-tagen. Edit: Mer info her Endret 20. november 2005 av Jarlsberg Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 (endret) Hadde det blitt endret slik at man måtte logge seg inn for å få tilgang til bruktmarkedet, hadde vel problemet vert løst, men det er muligens et litt drastisk tiltak. Endret 20. november 2005 av squabbish Lenke til kommentar
qdos Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Bør vel være enkelt å ekskludere roboter, slik jeg antar Finn.no og mange andre gjør? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 (endret) Jepp, det samme har jeg gjort og liker det ikke. Telefonnummer og fullt navn på første hit ved å google min epostadresse er ikke optimalt selv om det er "spam" kontoen min. EDIT: Det finnes vel magiske ord du kan skrive i header eller i en tag som gjør at crawlers ikke indekserer siden. Endret 20. november 2005 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
qdos Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Det finnes vel magiske ord du kan skrive i header eller i en tag som gjør at crawlers ikke indekserer siden.5179278[/snapback] Jepp: <META NAME="ROBOTS" CONTENT="NOINDEX, NOFOLLOW"> Lenke til kommentar
friskies Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Finnes endel spiders som ignorerer anti-tags:( Lenke til kommentar
qdos Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Jo, men de store søkemotorene, som folker stort sett bruker, respekterer vel disse? Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Har ikke peil på tags eller HTML, men hva med å legge ut adresse, TLF + + som et jpg bilde? Kent Lenke til kommentar
qdos Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Har ikke peil på tags eller HTML, men hva med å legge ut adresse, TLF + + som et jpg bilde? 5179994[/snapback] Jo det er også et alternativ, men det blir fort mer komplisert å implementere en funksjon som skal generere bilder av en del av teksten enn noen enkle tager på sidene. Men det optimale er å kombinere begge to. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Jo, men de store søkemotorene, som folker stort sett bruker, respekterer vel disse? 5179928[/snapback] Ja, men det finnes mange roboter som spammere benytter, og disse eksluderer ikke sider som blir bedt om det. Et JPG-bilde av informasjonen er en god idé, og det er ikke spesielt avansert å få til en automatisk funksjon til dette. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Jo, men de store søkemotorene, som folker stort sett bruker, respekterer vel disse? 5179928[/snapback] Ja, men det finnes mange roboter som spammere benytter, og disse eksluderer ikke sider som blir bedt om det. Et JPG-bilde av informasjonen er en god idé, og det er ikke spesielt avansert å få til en automatisk funksjon til dette. 5184631[/snapback] Skulle ikke være det nei, kan man ike balnt annet gjøre det ganske enkelt i php? AtW Lenke til kommentar
pej Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Har nå endret robots.txt slik at den ikke henter informasjon fra annonse.php og bruker.php. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Har nå endret robots.txt slik at den ikke henter informasjon fra annonse.php og bruker.php. 5218884[/snapback] Positivt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå