Jegermaizter Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 (endret) Hei I går fikk jeg nye deler til pcen min. Asus p4gd1 og Saphire radeon x800xl Jeg bytter ut delene og prøver å starte maskinen. Etter windows loadingen er ferdig rebooter pcen. Slik fortsetter det i en evig loop. Da bestemmer jeg meg for å starte opp med diskett(er). Men på en tilfeldig plass får jeg blåskjerm, Det varierer fra IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL eller PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA. Dette skjer med både Disketter og Cd-rom. Bestemte meg derfor får å formatere hele skiten. Brukte en diskett med programmet killdisk. Alt gikk greit med den. Har gjennomført de flere ganger uten blåskjerm. Men. Når jeg prøver å legge inn Windows-Xp igjen får jeg blåskjermene etter den første delen. Det merkelige er at de skjer på helt tilfeldige plasser. Når jeg opretter en partisjon eller når jeg instalerer på en partisjon. Eller før jeg i de hele tatt kommer inn der jeg får velge. Noe jeg har lagt merke til er at jeg bare får IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, den andre får jeg ikke. Har søkt litt rundt på nettet om den feilmeldingen og har forstått de slik at de kan vere minne eller skjermkort. Men siden skjermkortet er helt nytt fra komplett, tviler jeg på dette. Minne består av 2x 512 brikker har prøv å tatt ut den ene osv. Har også prøvd forskjellige CD-rom, Cder og ledninger fra cd-rom og til hk. Systemet ser slik ut: Chieftec 350W psu 2x 512 DDR-DIMM (Infineon) Saphire Radeon x800xl (PCI-E) Asus p4gd1 Western Digetal Kaviar 200gb (IDE) P4 2.80 ghz Northwood (s478) Før jeg installerte de nye tingene virkelt alt som de skulle. Setter pris på alle forslag og hjelp fra folket der ute. Mvh. Hans Edit: Nå kommer jeg meg (virker de som) til instaleringen etter formateringen til NTFL hver gang. men under instalasjonen kommer det hyppige feilmeldinger om at programme ikke greier og kopiere dll filer. Det er forskjellige filer hver gang, noen ganger fungerer det og trykke enter, for å prøve på nytt. Noen ganger ikke, men til slutt trykker jeg hopp over filen på så mange filer at jeg får en ny blåskjerm. Endret 20. november 2005 av Jegermaizter Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Lag deg en ny Windows CD og slipstream samtidig inn SP2. Dersom CD-ROMen er eldre enn to år bør du muligens også bruke en annen slik. Lenke til kommentar
smurt Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Har kjøpt ny oppgraderingspakke i fra Komplett. Har de samme problemet som deg. Klarer ikke legge filer inn på hdd. Stopper på forskjellige steder hver gang. Har du fått ordnet dette ennå? I såfall hva gjorde du? Lenke til kommentar
Jegermaizter Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 (endret) Jeg har prøvd 3 forskjellige cder, og 3 forskjellige cd-romer. med samme resultat. en skulle jo tro de var cden som var problemet når en ikke greier å kopiere filer, men de ser jo ikke slik ut. Edit: Nå etter diverse bytting av kabler får jeg en ny blåskjerm BAD_POOL_CALLER, noen som vet hva det betyr? Endret 20. november 2005 av Jegermaizter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå