Maxila Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 lurer på hvordan man oppgraderer biosen og må jeg endre på noen innstillinger etter oppgradering av bios. håper på raske svar Lenke til kommentar
snole Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Nyere skjermkort har mulighet til å bli oppdatert fra f.eks Windows. Last ned program for det fra produsenten, og rett BIOS-fil. Som regel må man gjøre justeringer i BIOS, fordi den blir satt tilbake til fabrikkverdi. Lenke til kommentar
qdos Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Sjekk hjemmesiden til hovedkortprodusenten din, og se om du har den siste biosen først. Hvis ikke følger du bare fremgangsmåten som ligger sammen med den siste biosversjonen. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 (endret) I profilen din står det: s 775 intel 925xe atx pci-e audio gblan ieee1394 sata 54g Det sier ingenting om hvilket hovedkort du har. Er det Asus,Abit,Gigabyte,Msi du har...osv? Hvis du ser i min signatur,så ser du at jeg har Asus A8V Deluxe. Da vet alle hvilket hovedkort det jeg har. Endret 20. november 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 (endret) ok skal rette på det. har dette: http://psdata.no/ps.asp?it=110517&mlevel=010500 edit: rettet i profilen min, men er det mere feil der så bare si ifra. Endret 20. november 2005 av MAXILA Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Er det noe forskjell med å oppdatere bios?.. nye muligheter elns? er vel mest hvis noe er galt at man bruker å gjøre det...? Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Er det noe forskjell med å oppdatere bios?.. nye muligheter elns? er vel mest hvis noe er galt at man bruker å gjøre det...? 5179110[/snapback] Sannt det. Det er som oftest mulighet til å lese på produsentens hjemmesider hva de forskjellige BIOS oppdateringene har ordnet på. Så da kan du selv avgjøre om det er nødvendig for ditt system. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 (endret) men hva er det vanlige, putter man i en diskett og booter fra den eller bruker man program ? har dette hovedkortet: MSI 925XE Neo Platinum og så lurte jeg på om alle innstillinger i biosen slettes? og er det farlig vis det hadde stått på defuelt i biosen? edit: innlegg nummer 105 Endret 20. november 2005 av MAXILA Lenke til kommentar
qdos Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Den siste biosen til det hovedkortet ligger her: http://66.96.84.4/support/bos_exe/mbd_bios/7053v17.zip I den filen ligger det et word-dokument som heter How to flash the BIOS.doc. Følg oppskriften. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 men hva er det vanlige, putter man i en diskett og booter fra den eller bruker man program ?har dette hovedkortet: MSI 925XE Neo Platinum og så lurte jeg på om alle innstillinger i biosen slettes? og er det farlig vis det hadde stått på defuelt i biosen? edit: innlegg nummer 105 5179206[/snapback] Flash heller bios i windows. Da bruker du programet som heter "Live Update". Det er mye enklere. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 ok, lurer på om jeg skal prøve det men må jeg stille inn noen spesielle innstillinger etter flashing Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 ok, lurer på om jeg skal prøve det men må jeg stille inn noen spesielle innstillinger etter flashing 5179436[/snapback] Nei,som oftest ikke. Hvis du ikke får bootet maskinen,så er det nok RAID som står på. Slå av RAID (hvis ikke du kjører RAID da). Jeg anbefaler at du leser litt i brukermanualen og søker litt rundt på nettet om bios. I begynnelsen ser det "gresk" ut. Det er kjekt å vite hva alt i bios betyr. Da kan du også prøve deg på litt lett overklokking og føle at du har kontroll over innstilingene. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 kan litt i biosen som å stille på ram timingsene boot prioritering og litt mere så det går vel greit da. finner sikkert ut av det med å slå av raid også. takker for svar Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 fant ut hvordan innstillinger jeg måtte ha etter å ha satt for mye volt på mine og datan ikke startet opp, for da tokk jeg ut biosbatteriet i 30 sekunder og da måtte jeg stille de inn på nytt. takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå