johanjr Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Har fått en "merkelig PC" musen - markøren - tar over av seg selv og åpner vinduer, starter programmer etc så fort jeg beveger markøren Har et oppdatert norton antivirus program og det finner ikke noe virus... Noen forslag til løsning? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Kanskje noen luringer har vært å lagt inn noe morsomt i oppstarts-mappa di? Lenke til kommentar
johanjr Skrevet 29. august 2002 Forfatter Del Skrevet 29. august 2002 Hvordan i all verden sjekker jeg det da? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Dette kan kanskje høres dumbt ut, men pappa ble lurt skikkelig engang på jobben. En kar på jobben hans styrte musa fra hans PC... Det syns han var dritkult! Pappa gikk bort å spurte om hjelp til å fixe det, og da knakk han sammen i latter :wink: (hadde jeg gjort oxo) Er du på nettverk når dette skjer? Har du brukt noen remote desktop progs? Lenke til kommentar
johanjr Skrevet 29. august 2002 Forfatter Del Skrevet 29. august 2002 Ja jeg er på internett, men det skjer også når jeg ikke er online.... Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Quote: Den 2002-08-29 19:07, johanjr skrev:Hvordan i all verden sjekker jeg det da? Start -> Programmer -> Oppstart Ligger det noe der som ikke burde være der? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 For å finne oppstarts-mappa, går det jo å bruke "søk" funksjonen. Lenke til kommentar
Photons Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Sikkert fått en 'backdoor' installert når du har lastet ned noe tvilsom software. Dermed kan 'folk' overstyre PC-en din som de selv vil. Last ned Ad-Aware og scan igjennom maskinen din, forhåpentligvis finner den 'problemet' ditt og fjerner det! Hva var det backdoor-programmet het som var så utbredt for noen år siden? _________________ - mOdEtWo - [ Denne Melding var redigert av: mOdEtWo på 2002-08-29 19:22 ] Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Quote: Den 2002-08-29 19:22, mOdEtWo skrev:Sikkert fått en 'backdoor' installert når du har lastet ned noe tvilsom software. Dermed kan 'folk' overstyre PC-en din som de selv vil. Last ned Ad-Aware og scan igjennom maskinen din, forhåpentligvis finner den 'problemet' ditt og fjerner det!Hva var det backdoor-programmet het som var så utbredt for noen år siden?_________________- mOdEtWo - Tviler på det, da hadde Norton tatt den. Back Orifice? NetBus? SubSeven? Mange har vært utbredt for noe år siden... Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Quote: Back Orifice? NetBus? SubSeven? Alle disse blir tatt av det meste av anti-virus. Men remote-desktop utils f.eks blir ikke det, men tviler på det er det. For da må noen ha kjørt det på PC'en din og det må kjøres manuellt ved hver reboot. Du har vel ikke optisk mus og rar musmatte? Speil e.l. lignende? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå