Sondremj Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Hei. Jeg har installert xampp på pcen min og har laget en index side. Jeg finner den på innterne ipen(192.168.2.158) Men er vell sån at andre skal finne den på den eksterne ipen min(85.221.29.*) men ingen andre finner den! Heller ikke jeg finner den på den eksterne ipen! Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Har du åpnet portene du skal bruke i router / switch? Standarport for web er port 80. Lenke til kommentar
Sondremj Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Har du åpnet portene du skal bruke i router / switch? Standarport for web er port 80. 5178612[/snapback] Ja det har jeg gjort! Tror jeg har gjort det rett! Lenke til kommentar
Patz Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Hvilken feil får de som besøker siden? 404? Om routern din har funksjonalitet for det, så kan du prøve å sette serveren i DMZ. Lenke til kommentar
gather Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Har du sjekket at port 80 er mappet til din pc og ingen andre? Prøv å sett opp et domene på dyndns.org og se om du får sett sidene derfra. Ellers er det jo mulig at den webserverpakken du bruker har noe sperre for tilkoblinger utenfra. Selv bruker jeg easyphp og det funker som smør! Lenke til kommentar
Patz Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 For å utelukke at det har noe med portene å gjøre kan du kjøre en portscan fra serveren: https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 Lenke til kommentar
Sondremj Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Hvilken feil får de som besøker siden? 404?Om routern din har funksjonalitet for det, så kan du prøve å sette serveren i DMZ. 5178649[/snapback] Dette kommer opp! Finner ikke server Siden kan ikke vises Siden du ser etter, er for øyeblikket ikke tilgjengelig. Web-området kan ha tekniske problemer, eller det kan være at du må justere leserinnstillingene. -------------------------------------------------------------------------------- Prøv følgende: Klikk Oppdater, eller prøv på nytt senere. Hvis du skrev inn adressen til siden på adresselinjen, må du kontrollere at den er riktig stavet. Hvis du vil kontrollere tilkoblingsinnstillingene, velger du Alternativer for Internett på Verktøy-menyen. I kategorien Tilkoblinger velger du Innstillinger. Innstillingene skal være de samme som dem som gis av systemansvarlig for lokalnettet (LAN) eller Internett-leverandøren (ISP). Se om Internett-tilkoblingsinnstillingene oppdages. Du kan angi at Microsoft Windows skal undersøke nettverket og automatisk gjenkjenne nettverkstilkoblingsinnstillingene (hvis nettverksansvarlig har aktivert denne innstillingen). Klikk Verktøy-menyen, og klikk deretter Alternativer for Internett. Klikk LAN-innstillinger i kategorien Tilkoblinger. Velg Identifiser innstillinger automatisk, og klikk deretter OK. Noen områder krever 128-biters tilkoblingssikkerhet. Velg Om Internet Explorer på Hjelp-menyen for å bestemme hvilken grad av sikkerhet du har installert. Hvis du prøver å gå til et sikkert område, må du kontrollere at det er støttet av sikkerhetsinnstillingene. Velg Alternativer for Internett på Verktøy-menyen. I kategorien Avansert blar du nedover til avsnittet Sikkerhet og merker av for innstillinger for SSL 2.0, SSL 3.0, TLS 1.0, PCT 1.0. Klikk Tilbake-knappen hvis du vil prøve en annen kobling. Finner ikke server eller DNS-feil Internet Explorer Lenke til kommentar
Sondremj Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 For å utelukke at det har noe med portene å gjøre kan du kjøre en portscan fra serveren: https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 5178678[/snapback] Port 80 er Open Lenke til kommentar
Sondremj Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Har installert easyphp nå! Se om dere kommer inn på ipen min! Blir vell sån _http://85.221.29.15/index.html Det gjør ikke noe om alle ser ipen min! Lenke til kommentar
Sondremj Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 (endret) Fikk dette svaret på et annet forum! I tilleg til å åpne routeren din, må du sette den til å videresende forespørsler fra internett på port 80 til din egen maskins ip, altså den som begynner med 192.168 De visste ikke hvordan jeg gjør dette! De sa: Tror du bør prøve å spørre om dette på hw.no. Vanvittig mye flinke folk der. Er det et sted du får svar på dette, så er det det. Håper noen kan hjelpe Endret 19. november 2005 av Sondremj Lenke til kommentar
nomore Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Er du sikker på din eksterne ip? Lenke til kommentar
gather Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 da er det neste punkt på dagsorden kjører du noen form for brannmur på din maskin? Windows sin? eller kanskje NIS Lenke til kommentar
Sondremj Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Er du sikker på din eksterne ip? 5178836[/snapback] Det spørsmålet fikk jeg på det andre forumet og! hmm!! Det er den jeg får opp når jeg går inn på http://www.whatismyip.com Lenke til kommentar
Sondremj Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 da er det neste punkt på dagsorden kjører du noen form for brannmur på din maskin? Windows sin? eller kanskje NIS 5178839[/snapback] Har windows sin! Har åpnet port 80 der! Lenke til kommentar
gather Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 da er det neste punkt på dagsorden kjører du noen form for brannmur på din maskin? Windows sin? eller kanskje NIS 5178839[/snapback] Har windows sin! Har åpnet port 80 der! 5178855[/snapback] prøv å steng hele brannmuren du trenger den uansett ikke når du sitter bak ruter. Lenke til kommentar
Sondremj Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 (endret) 100% stengt Endret 19. november 2005 av Sondremj Lenke til kommentar
gather Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 (endret) 100% stengt 5178867[/snapback] hmm kommer fortsatt ikke inn ... hva het det stedet i rutern du åpna porten på .. måtte du skrive inn din interne-ip der? edit: quotefeil Endret 19. november 2005 av gather Lenke til kommentar
Sondremj Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 100% stengt 5178867[/snapback] hmm kommer fortsatt ikke inn ... hva het det stedet i rutern du åpna porten på .. måtte du skrive inn din interne-ip der? edit: quotefeil 5178881[/snapback] Måtte skrive http://192.168.2.1 Lenke til kommentar
Sondremj Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 (endret) Dette ble vannskeligere en jeg håpet Endret 20. november 2005 av Sondremj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå