Gå til innhold

Filmer med 1. persons synsvinkel.

Klyde frog

Anbefalte innlegg

Finnes det noen halv-kjennte filmer som kun er blitt filmet i 1.person? Nå tenker jeg at du "er" en person i en film, slik som i noen av scenene i Being John Malkovich. Er det så få filmer som blir filmet slik fordi det er vanskelig å gjennomføre?

Action filmer kunne jo blitt sykt råe hvis man filmet dem i 1.person....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En av scenene i Doom-filmen er i FPS-modus. Man ser våpenet på høyre side av skjermen akkurat som i spillet.

Men den er jo ikke kommet enda. Har lest flere anmeldelser i datablader, og alle sier action og utseende er veldig likt D3.

Tror det er bare en kort sekvens i FPS mode iflg PC Gamer. Den er med i traileren også.

Lenke til kommentar
Har du sett foreldre filme barna sine? Nei - lenge leve dramaturgi (det finnes selvfølgelig filmer med gode scener som du beskriver/ønsker (sett Strange Days, den ble vel laget før fps ’hysteriet’?)!

Hysteri? Er det mange filmer som er blitt filmet i fps? Du tenker på dataspill kanskje.. Har sett Stange days ja. Voldtektsscenen der var jo i fps, jeg synes den blir ganske så sterk når man ser det på den måten.

Det er defor jeg synes det er rart at nesten ingen(?) filmer kun er filmet i Fps.

Lenke til kommentar

En av de mest fantastiske, foraktelige scenene jeg har opplevd i film: Henry - Portrait of a Serial Killer, når Otis og Henry dreper og skjender familien, kameraet glir ut av TV-skjermen, til sofaen, der de to ser på sitt opptak av ugjerningene. Det er som vi sitter rett ved siden av disse to hjerteløse menneskene. For en deilig realisme, for en himmelsk uhygge!

Følte jeg bare måtte nevne denne sekvensen, selv om det kanskje ikke er hva trådstarter er ute etter.

Lenke til kommentar
En av scenene i Doom-filmen er i FPS-modus. Man ser våpenet på høyre side av skjermen akkurat som i spillet.

Men den er jo ikke kommet enda. Har lest flere anmeldelser i datablader, og alle sier action og utseende er veldig likt D3.

Tror det er bare en kort sekvens i FPS mode iflg PC Gamer. Den er med i traileren også.

5178887[/snapback]

Det er riktig som Bitex sier. I Doom er det en ca. 7 min lang FPS scenen. Denne twisten er noe av det bedre i filmen. Orginal løsning ettersom hele konseptet er hentet fra en FPS-spillserie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...