Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble til trådløst nettverk!

Anbefalte innlegg

Har en en maskin som jeg skulle koblet på "husets" trådløse nettverk. Jeg har lest gjennom utrolig mange guider som handler om dette emnet, men jeg skjønner ikke stort. Finnes det eller kan noen lage en "Printscreen" manual som viser hvordan jeg kobler til det trådløse nettverket?

Hilsen en som ønsker seg Internett

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finn i det rådløse nettverkskortet, høyre klikk -> hvis tilgjengelige nettverk -> koble til nettverket du skal bruke....

Er det kryptert det nettverket du skal bruke, i såfall må du gjøre mer...

Edit: Har gått ut i fra at du har Windows XP SP2 med trådløstnettverkskort, og at nettverket ikke er kryptert...

Endret av tommy_89
Lenke til kommentar

Tja, i så fall hadde den som skal gjøre det sikkert satt pris på å vite litt mer om tilfellet ditt, for eksempel sånne pratiske detaljer som hvilket operativsystem du bruker og om du har et kryptert nettverk, og i så fall hva slags type kryptering du bruker.

Lenke til kommentar

Min Pc:

CPU Pentium D830 3GHz

HK Abit AL8 i945P ATX PCIe

6600GT Heatpipe passiv, 128MB GDDR3-1125MHz VIVO

RAM DDR2-533, 1Gigabyte dual channel

Sata Harddisk 300GB i Raid-0

ROUTEREN JEG BRUKER

Tror det er et kryptert nettverk, ihverfall er det sikret slik at uvedkommende kan ta seg inn på det. På maskina som routeren på er det XP Home, mens den jeg skal koble på nettverket er det XP Professional.

Noe mere dere trenger å vite?

Lenke til kommentar
Min Pc:

CPU Pentium D830 3GHz

HK Abit AL8 i945P ATX PCIe

6600GT Heatpipe passiv, 128MB GDDR3-1125MHz VIVO

RAM DDR2-533, 1Gigabyte dual channel

Sata Harddisk 300GB i Raid-0

ROUTEREN JEG BRUKER

Tror det er et kryptert nettverk, ihverfall er det sikret slik at uvedkommende kan ta seg inn på det. På maskina som routeren på er det XP Home, mens den jeg skal koble på nettverket er det XP Professional.

Noe mere dere trenger å vite?

5178221[/snapback]

Hvis det er din ruter vet vel du om den er kryptert eller ikke?

Endret av tommy_89
Lenke til kommentar

Er det du som har satt opp ruteren?

Har du slått av SSID så vil ikke nettverket komme opp når du søker etter det.

Da kan du legge til nettverket manuelt, men må skrive inn nettverkets navn manuelt samt WEP/WPA-key.

Endret av snole
Lenke til kommentar
Er det du som har satt opp ruteren?

Har du slått av SSID så vil ikke nettverket komme opp når du søker etter det.

Da kan du legge til nettverket manuelt, men må skrive inn nettverkets navn manuelt samt WEP/WAP-key.

5178231[/snapback]

Ved første øyekast virker det som om routeren hverken støtter WEP eller WPA :) For min del synes jeg det virker som om han har sett routeren til naboen en gang han har vært inne der, eller noe sånt. Jeg tror jeg trekker meg stille tilbake fra denne tråden.

Lenke til kommentar

Sitat: Ved første øyekast virker det som om routeren hverken støtter WEP eller WPA :) For min del synes jeg det virker som om han har sett routeren til naboen en gang han har vært inne der, eller noe sånt. Jeg tror jeg trekker meg stille tilbake fra denne tråden.

Det er vår router ja! Den står faktisk under PC-pulten! Hele nettverket og bredbåndsoppsettet ble satt opp av en arbeidskamerat av min far som jobber som elektriker. Ettersom det bare e han som har de opplysningene som trengs om nettverket, bør jeg kanskje trykke på reset knappen på routeren? Hvis jeg i såfall gjør det: Vil nettverket på PC`en som routern er på virke? Eller må jeg også sette opp den på nytt?

Endret av sindre2
Lenke til kommentar
Det er vår router ja! Den står faktisk under PC-pulten! Hele nettverket og bredbåndsoppsettet ble satt opp av en arbeidskamerat av min far som jobber som elektriker. Ettersom det bare e han som har de opplysningene som trengs om nettverket, bør jeg kanskje trykke på reset knappen på routeren? Hvis jeg i såfall gjør det: Vil nettverket på PC`en som routern er på virke? Eller må jeg også sette opp den på nytt?

5178254[/snapback]

Tror den fortsatt vil virke, men er ikke sikker. Det beste er kanskje å ringe han som sitter med informasjonen og har gjort jobben så langt.

Lenke til kommentar
IKKE trykk på den knappen.....

Da blir alt nullstilt og nettverket blir pip åpent.

5178264[/snapback]

Det er det jo for alle praktiske formål uansett, men det er nå så :) Du trenger ikke akkurat være en rakettforsker for å bryte deg inn på et nettverk beskyttet av WEP og MAC-filtering :)

Lenke til kommentar

Nei, det er sant. Men du stenger ute 90% av potensielle misbrukere.....

Dvs, jeg bruker lett et åpent nettverk, ser ikke på det som ulovlig.

Men jeg hacker meg ikke inn på et kryptert ett av 2 grunner.

1. Det har jeg ikke kunnskap nok til.

2. Det er garantert straffbart, og jeg vil faktisk miste jobben hvis jeg ikke har rent rulleblad. (jobb som krever politiattest).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...