Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'n starter ikke på første forsøk

Anbefalte innlegg

Når jeg kommer å skal starte datan, og trykker på startknappen, starter hdd, vifter, cdbrenner, dvdbrenner og floppy. Men jeg får ikke den lille pipen fra høytaleren, og dermed så kommer jeg aldri så langt at jeg ser noe på skjermen, maskinen står slik til jeg skrur den av igjen. Om jeg etter at jeg har skrudd den av, skrur av bryteren på psu'n og på igjen. Starter maskinen opp vanlig, jeg får pipet og alt loades fint inn. Maskinen er helt fin da.

Her er infoen om pc'n

Abit IC7-G Hovedkort S478/800mhz

Asus Radeon 9600XT 128MB DDR

Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC800

Thermaltake Purepower Butterfly 480W

Maxtor DiamondMax Plus 9 80GB 7200RPM

Seagate 250GB S-ATA NCQ 7200RPM

Seagate 250GB S-ATA NCQ 7200RPM

OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition

Samsung Diskettstasjon Sort 1,44 MB

Samsung CD-brenner IDE 52x/24x/52x/16x

NEC DVD-brenner ND-3540

har også prøvd å byttet ut RAM'n med to stykk:

Corsair XMS3200 DDR-DIMM 512MB PC3200

Bruker windows xp pro, men det har vel ikke noen betydning...

Noen som vet hva som kan være feil, er psu blitt for liten, er den defekt?

Holder cpu eller hovedkortet å takke for seg? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig at PSUen har takk kvelden. Den skal i utgangspunktet være kraftig nok.

Hvordan oppstod problemet?

Har du prøvd Clear CMOS?

Hvis ikke, slik gjør du det: Slå av pcen. Ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekunder før du setter det inn igjen. Slå på pcen og velg "setup defaults" i BIOS om du får skjermbilde.

Lenke til kommentar

Det begynnte noen dager etter at jeg satte inn de nye ocz brikkene. Hadde problemer med å ha maskinen på, fordi den restartet seg par ganger om kvelden. Men det viste seg at det var fordi ocz og corsair brikkene ikke kunne sammarbeide. Men om dette skjedde på noen lunde samme tid er vel bare tilfeldig...? Fikk også i en ide kabel til dvd brenneren samtidlig med rammen, strømen på den har stått på lenge uten problemer. Nå har jeg cd og dvd brenneren på samme ide kabel og begge står på cabel select, og ide kabelen er blå, svart og grå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...