Gå til innhold

Bruksområde på spiker og skruer


danielsn

Anbefalte innlegg

Jeg og JoachimR hadde en diskusjon på msn, der vi diskuterte bruksområde på msn.

 

Joachim påstår at de har akkurat bruksområde, men det går ikke helt da.. Et skap kan være mer praktisk å skru (kommer selvsagt ann på matriale og størelse), men det blir vell mere solidt med skruer.

 

Og til å kle inn en vegg bruker man vell spiker, fordi det ikke trengs noe mere hold, også pga. skruehodene. skal man henge opp en lampe i taket, bruker man heller ikke akkurat spiker, pga holdet.

 

Men noen som kan bekrefta at jeg har rett? At det er forsellig bruksområde på skruer og spiker?

 

  Ballett-Jocke  sier:

om man velger å skru eller spikre er jo bare hva man foretrekker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

logisk det.. men f.eks. å skru et helt hus er ikke veldig praktisk.. skruer bruker jeg der jeg ser det mest praktisk, som i dataen, steder som utsettes for strekkbelastning.

 

Det har jeg smertefult erfart når jeg var liten :p

 

Kan ikke noen bare fortelle ham at skruer er best?

 

kommer ann på hva du skal feste.

Endret av danielsn
Lenke til kommentar
Hvorfor kan du ikke skru sammen et helt hus?

5178037[/snapback]

 

 

vel...orker du å skru inn 40.000 skruer ??

5178046[/snapback]

Jeg er ikke snekker - det er han som skal gjøre det.

5178049[/snapback]

 

Jeg er tømrer og jeg orker ikke :(

Klart, skruer fester bedre enn spiker, men det er ikke alt som trengs skrues!

Endret av regga
Lenke til kommentar
Vel, det er langt raskere å skyte inn en spiker enn å skru. En maskinspiker sitter forresten utrolig godt, de har et belegg med harpiks som brenner seg fast i treverket. Nesten umulig å få ut igjen.

5178057[/snapback]

ja, det stemmer, men en maskinspiker har lavere bruddstyrke enn en håndspiker i "samme " dimmensjon.., altså trengs det flere maskinspiker for å klare det samme som håndspiker gjør

Endret av regga
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...