Stig Jøran Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 (endret) Hei Litt vanskelig å vite hvor jeg skal poste denne men. Bruker nå nettverkskortet på et A8N Sli Deluxe hovedkort. Og har inne følgende programmer: NOD32 NVIDIA FIREWALL manager som står på OFF Men så til mitt problem. Ca 80% av alle filer jeg laster ned blir korrupte. Jeg har prøvd å laste ned med Opera, Firefox, IE. Og alle får samme feilene. Har også prøvd å starte i sikkerthetsmodus for å teste, men får samme feilene der. Det kan ikke være disken som holder på og ta kveld, fordi allt annet funker fint, er kun filer som kommer fra nettet som er korrupte. Og de andre maskinene i nettverket får lastet ned de samme filene uten problemer. Er det noen som vet hva som kan være galt? Endret 20. november 2005 av Stig Jøran Lenke til kommentar
roac Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Det kan godt være disken. Last ner verktøy fra diskprodusenten for å sjekke disken og se hva du får ut. Jeg hadde nettopp tilsvarene problem med en harddisken på min bærbare. Programmene virket fint, men ting jeg lastet ned ble korrupt (Fikk beskjed om CRC-feil når jeg forsøkte å kopiere eller lese filene i etterkant). Det viste seg til slutt at det var disken det var noe galt med. Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Det kan godt være disken. Last ner verktøy fra diskprodusenten for å sjekke disken og se hva du får ut. Jeg hadde nettopp tilsvarene problem med en harddisken på min bærbare. Programmene virket fint, men ting jeg lastet ned ble korrupt (Fikk beskjed om CRC-feil når jeg forsøkte å kopiere eller lese filene i etterkant). Det viste seg til slutt at det var disken det var noe galt med. 5178188[/snapback] Hentet ned et sånnt diagonse program fra seagate, kom ikke frem noe feil der. Men når du sier det, så bråker min disk mer når den arbeider enn kameraten min sin disk, og vi har akkurat samme disk, og de er akkurat like gamle. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Defekt nettkort eller kabler? Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 (endret) Defekt nettkort eller kabler? 5178537[/snapback] Det har jeg faktisk ikke tenkt på, men skulle være rart siden filer som overføres via nettverket mellom maskinene ikke blir feil på. Men skal prøve å bytte kabel Har lagt inn HDD Health for å sjekke litt. http://www.snapfiles.com/opinions/HDD_Health/HDD_Health.html Er dette et program til å stole på eller? Se bildet. Disken er bare noen uker gammel. Endret 19. november 2005 av Stig Jøran Lenke til kommentar
krolf Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Hvis du tar et enkelt søk på google, får du opp mange som har samme feil. Det er driveren til NVIDIA nettverksadapteren som er problemet i ditt tilfelle. Avinstaller den du har, legg inn NVIDIA 6.65 eller 6.70 driveren. Og pass på at du ikke installerer NVIDIA firewall. Da skulle problemet ditt være borte. Lenke til kommentar
roac Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 (endret) Tja, SMART viste ikke noe feil i mitt tilfelle, men her er det jo ting som tyder på at SMART også reagerer. IBM har Drive Fitness Test, en bootbar CD som sjekker harddisken. Denne var ikke spesielt glad i den disken jeg hadde, og fant en rekke feil på disken. Det kan være verdt å sjekke. Endret 19. november 2005 av roac Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Hvis du tar et enkelt søk på google, får du opp mange som har samme feil. Det er driveren til NVIDIA nettverksadapteren som er problemet i ditt tilfelle. Avinstaller den du har, legg inn NVIDIA 6.65 eller 6.70 driveren. Og pass på at du ikke installerer NVIDIA firewall. Da skulle problemet ditt være borte. 5178749[/snapback] Har nå lagt inn 6.70 driverne, får fortsatt samme feil Lenke til kommentar
roac Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Har nå lagt inn 6.70 driverne, får fortsatt samme feil 5178880[/snapback] Regnet nesten med det. Ta å kjør en sjekk av harddisken du... (Se forrige post). Jeg tror ikke du vil like resultatet, men jeg tror du vil få se at det er feil på harddisken din. Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 (endret) Har nå lagt inn 6.70 driverne, får fortsatt samme feil 5178880[/snapback] Regnet nesten med det. Ta å kjør en sjekk av harddisken du... (Se forrige post). Jeg tror ikke du vil like resultatet, men jeg tror du vil få se at det er feil på harddisken din. 5178917[/snapback] Vel, er en mulighet for at jeg ikke fikk dem avinstallert skikkelig, har nå prøvd en gang til, og hatt en restart mellom avinstalleringen og installasjonen. Gjør noen siste tester med å laste ned filer. Skal også prøve den boot cden hvis problemet fortsetter. Må bare teste litt først. EDIT: ser nå ut til at problemet er fikset! Takk til alle dere hjelpsomme folk Var nok det med driverne. Endret 20. november 2005 av Stig Jøran Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 kan også være defekt minne (så det skader ikke om du kjører igjennom en liten memtest). Lenke til kommentar
stengah Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 (endret) Jeg har også problemer med at enkelte filer blir korrupt når jeg laster dem ned. Har foreløpig bare opplevd det på .zip filene fra www.eclipse.org (en java SDK). Et annet problem jeg har med laptoppen min (Asus M6Ne) er at den ikke vil starte opp ordentlig etter at jeg har logget på, så jeg må ta ctrl+alt+del og logge av der, for så å prøve å logge på, på nytt. Kan godt hende dette problemet kommer av samme feilen som forårsaker de korrupte filene. Kjørte nettopp drive fitness testen som ble linket til lenger opp uten at det ble funnet noen feil, så jeg tenkte å teste minnet. Hvordan minne-teste program bør jeg bruke? Det bør være et som kan brennes på cd fordi det er ikke diskettstasjon på laptoppen. Endret 20. november 2005 av stengah Lenke til kommentar
roac Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Jeg har også problemer med at enkelte filer blir korrupt når jeg laster dem ned. Har foreløpig bare opplevd det på .zip filene fra www.eclipse.org (en java SDK). 5179404[/snapback] Det kan være de bruker en "spesiell" programvare til å pakke ned med. Zip-filene som lastes ned fra MCT Download Center må man ha WinZip 9 eller nyere for å få pakket opp, av en eller annen grunn. Andre programmer (f eks 7-zip og Rar) hevder bare at filene er korrupte. Lenke til kommentar
stengah Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Jeg har også problemer med at enkelte filer blir korrupt når jeg laster dem ned. Har foreløpig bare opplevd det på .zip filene fra www.eclipse.org (en java SDK). 5179404[/snapback] Det kan være de bruker en "spesiell" programvare til å pakke ned med. Zip-filene som lastes ned fra MCT Download Center må man ha WinZip 9 eller nyere for å få pakket opp, av en eller annen grunn. Andre programmer (f eks 7-zip og Rar) hevder bare at filene er korrupte. 5179872[/snapback] Tviler litt på det. Jeg brukte akkurat samme versjon av WinRar som to venner av meg, og de kunne fint pakke det ut (vi måtte laste det ned da vi skulle begynne på et prosjekt). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå