Norwar Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Jeg har brukt min LCD skjerm på lan ganske ofte og det har betydd det er blitt mye flytting på den. Dette har resultert i mørke "områder" rundt på skjermen som irriterer ganske mye, lurer på om det er noen måte å få disse fjernet, har leitet ganske mye rundt på nettet etter en løsning men det eneste jeg har settt til nå er noe med å åpne skjermen og "strekke" i selve platene som ikke hørres noe særlig lurt ut. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Dette skjer nok fordi lcd matten ligger i press. Sannsynligvis har du fått en vridning i rammen under transport og den presser skeivt på selve lcd displayet. (nesten som om du holder konstant en finger på skjermen) Prøv å demontere skjermen og montere den forsiktig opp igjen. Er du usikker på hvordan dette gjøres så få en annen til å gjøre det eller kjøp en ny hvis det er til stor plage. Lenke til kommentar
Norwar Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Det hørres jo greit ut å bare åpneskjermen for å lukke den igjen men tror skjermen kom med tre års garanti men det dekket ikke fysisk skade på skjermen noe som er ganske idiotiskt så jeg tar først å sjekker om det er noe dekke på dette først for å betale hva skjermen koster ny for å reparere den er ikke aktuelt.. men takk for svar.. Lurer bare på om det var faktisk noen her på forumet som hadde åpnet en lcd skjerm i såfall for å rette på dette problemet. Eller om du har gjort dette? For på produsententens side var det ingen informasjon om nettop dette problemet. (noe som jeg trodde ville være mer utbredt siden jeg har sett flere skjermer med slike merker på som er ikke noe vakkert å se på i word dokumenter f.eks ) Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Joda, jeg har jobbet litt med lcd skjermer. http://carputer.no/index.php?name=Forums&f...iewtopic&p=1053 f.eks Skjønner garantisaken din. Du kan jo framstille et krav.. Det er ikke store operasjonen. Du åpner opp, løfter litt opp på selve lcd displayet og prøver å sette den på rett plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå