Jarmo Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 (endret) Hadde jeg bare visst navnet og adressen så hadde vedkommende fått opplæring av barnestell i rikelig format av meg..... http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1160335.ece "Mannens forsvarer, advokat Arild Holden, sier til Agderposten at hans klient er lettet over å ha blitt trodd på at skadene skyldtes manglende kunnskap om behandling av barn." Fy F.... sier nå jeg..... Og her er en til; http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1160310.ece Endret 19. november 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Decline Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Dette er sykt ja... men hva er egentlig problemstillingen vi skal diskutere her? Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Manglende kunnskap om barn er greit nok, men det forsvarer jo ikke at ungen har knekt flere bein i kroppen. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Dette er sykt ja... men hva er egentlig problemstillingen vi skal diskutere her? 5177366[/snapback] Hvor sykt vårt samfunn kan bli ang. barnemishandling. Måtte bare reagere spontant.. Uttalelsen fra advokaten er bare helt patetisk etter min mening, men men, pengene lukter ikke for den yrkesgruppen nå for tiden... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 hva er egentlig problemstillingen vi skal diskutere her? 5177366[/snapback] Venter på den første som kommer og sier at han(hun) elsker barnemishandling Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Manglende kunnskap om barn er greit nok, men det forsvarer jo ikke at ungen har knekt flere bein i kroppen. 5177382[/snapback] Hvordan kan man forsvare dette : Babyen var påført lårbeinsbrudd og 17 ribbeinsbrudd som ifølge legens rapport må ha blitt påført ved minst tre anledninger Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Man kan jo diskutere hvor grensene skal gå, jmf. http://www.dagsavisen.no/innenriks/article1830036.ece. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 (endret) Fjernet et par innlegg. Enhver form for dårlig humor, spøking e.l. om et såpast alvorlig emne vil bli ansett som grov spamming og vil få konsekvenser for vedkommende. Endret 19. november 2005 av Dotten Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 (endret) Fjernet et par innlegg. Enhver form for dårlig humor, spøking e.l. om et såpast alvorlig emne vil bli ansett som grov spamming og vil få konsekvenser. 5177684[/snapback] Takker så mye, sitter med en liten baby på ca. 5 uker i fanget mitt nå og forstår ikke noe særlig med spøk akkurat nå... Nyfødt her: Endret 19. november 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Fjernet et par innlegg. Enhver form for dårlig humor, spøking e.l. om et såpast alvorlig emne vil bli ansett som grov spamming og vil få konsekvenser. 5177684[/snapback] Takker så mye, sitter med en liten baby på ca. 5 uker i fanget mitt nå og forstår ikke noe særlig med spøk akkurat nå... 5177689[/snapback] HuHu, man blir som oftest mer følsom så fort man er i fare for å oppleve det samme selv. Gratulerer med far-(mor?)skapet, da! Men hvorfor i h* sitter du her på et dataforum når du har en unge på 5 uker å leke/kose med? Selv tar jeg ikke tyngre på slike saker enn mishandling av voksne, men det regner jeg med kommer til å endre seg. Vold og mishandling generelt gjør meg bare kvalm, så jeg forstår godt at folk reagerer såpass kraftig. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 (endret) Fjernet et par innlegg. Enhver form for dårlig humor, spøking e.l. om et såpast alvorlig emne vil bli ansett som grov spamming og vil få konsekvenser. 5177684[/snapback] Takker så mye, sitter med en liten baby på ca. 5 uker i fanget mitt nå og forstår ikke noe særlig med spøk akkurat nå... 5177689[/snapback] HuHu, man blir som oftest mer følsom så fort man er i fare for å oppleve det samme selv. Gratulerer med far-(mor?)skapet, da! Men hvorfor i h* sitter du her på et dataforum når du har en unge på 5 uker å leke/kose med? Selv tar jeg ikke tyngre på slike saker enn mishandling av voksne, men det regner jeg med kommer til å endre seg. Vold og mishandling generelt gjør meg bare kvalm, så jeg forstår godt at folk reagerer såpass kraftig. 5177699[/snapback] Hehe ! Takker, har blitt bestefar nå.... Endret 19. november 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 skulle gjerne hatt adressen til de folka der ja. så skulle de fått smake på balltreet mitt. gjentatte ganger.... Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 skulle gjerne hatt adressen til de folka der ja. så skulle de fått smake på balltreet mitt. gjentatte ganger.... 5181175[/snapback] Voksenmassasje kalles det. Dette landet her er helt agurk. Her tar vi hensyn til at fyren ikke visste hvordan han skulle behandle ungen. Hvis han ikke vet det, skal han ikke være i nærheten av ungen. Du merker også veldig lett om du knekker noe på ungen, eller får den til å blø i ansiktet. Hvis du ikke stopper da (mannen hadde gjort dette tre ganger), fortjener du nok litt voksenmassasje. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 skulle gjerne hatt adressen til de folka der ja. så skulle de fått smake på balltreet mitt. gjentatte ganger.... 5181175[/snapback] Voksenmassasje kalles det. Dette landet her er helt agurk. Her tar vi hensyn til at fyren ikke visste hvordan han skulle behandle ungen. Hvis han ikke vet det, skal han ikke være i nærheten av ungen. Du merker også veldig lett om du knekker noe på ungen, eller får den til å blø i ansiktet. Hvis du ikke stopper da (mannen hadde gjort dette tre ganger), fortjener du nok litt voksenmassasje. 5181346[/snapback] Jeg mener denne karen og lignende jævler skulle fått en såkalt testikkelskrapningsmassasje med en rusten ostehøvel. Hvis de tilfeldigvis blir skadet skyldes det naturligvis kun min dårlige kunnskap om menneskelig anatomi, noe jeg håper retten har forståelse for. Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Selv tar jeg ikke tyngre på slike saker enn mishandling av voksne, men det regner jeg med kommer til å endre seg. Vold og mishandling generelt gjør meg bare kvalm, så jeg forstår godt at folk reagerer såpass kraftig. 5177699[/snapback] Jo det er en vesentlig forskjell, og det er at barn ikke kan forsvare seg eller stikke av, det kan voksne Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Jo det er en vesentlig forskjell, og det er at barn ikke kan forsvare seg eller stikke av, det kan voksne 5182852[/snapback] Det er sjelden frivillig fra voksnes side heller. Om en mann med 120 kg muskler og våpen voldtar deg bakfra så prøver du ikke å forsvare deg du heller, tror jeg. Det samme gjelder mishandling og vold generelt. Jeg ser på voldssaker som mye mer alvorlig enn det norske rettsvesen gjør, men skiller ikke like mye så fort offeret er over en viss alder. Dette av den grunn at jeg mener at et offer sjelden har sjans på å gjøre motstand eller stikke av uansett alder, og det skjer nesten aldri at offeret føler at det har muligheten til å stikke av/gjøre motstand. Dersom jeg skal skille stort mellom barn/voksen, så må det være fordi barn ofte har mindre livserfaring og mindre psykisk styrke, så de kan mye lettere få traumer som gjerne varer livet ut. Dessverre har jeg også sett et tonn eksempler på slikt hos voksne også, så jeg må nok ty til litt lesestoff før jeg sier noe for bastant i den saken. Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Det er sjelden frivillig fra voksnes side heller. Om en mann med 120 kg muskler og våpen voldtar deg bakfra så prøver du ikke å forsvare deg du heller, tror jeg. Det samme gjelder mishandling og vold generelt. Det har du nokk helt rett i, men i motstning til barn så vet jeg at det ikke er min skyld, at det bare er han som er skyld i det. Jeg vet hvor jeg skal søke hjelp etterpå. Og jeg må ikke bo hjemme hos han, slik et barn må til barnevernet eventuelt griper inn. Jeg ser på voldssaker som mye mer alvorlig enn det norske rettsvesen gjør, men skiller ikke like mye så fort offeret er over en viss alder. Dette av den grunn at jeg mener at et offer sjelden har sjans på å gjøre motstand eller stikke av uansett alder, og det skjer nesten aldri at offeret føler at det har muligheten til å stikke av/gjøre motstand. Jeg ser også mye mer alvorlig på voldsaker enn rettsvesnet, men barn har mye mindre mulighet til å rømme fra foreldresvold enn hva ei dame som blir slått har til å flytte fra kjæresten, sier ikke at hun gjør det, men muligheten er mye større. Barn vet ikke alltid hva som er rett og galt heller, et barn som blir slått tror ofte at foreldrene har lov til det, og er sammtidig avhengig av foreldrene. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Siden dette er en tråd om barnemisshandling kan vi jo ta opp denne triste saken samtidlig. Asylbarna forgiftet 424 asylbarn i Sverige har trolig blitt forgiftet av sine egne foreldre fordi foreldrene ønsker asyl. Trolig er disse barna gatebarn eller barnehjemsbarn som er kjøpt for å ofres for sin nye familie. Seks tilfeller er også registrert ved Tanum asylmottak i Bærum. Hvis dette stemmer er det noe av det mest forferdelige jeg har hørt om. PS.: gratulerer med familieforøkelsen jarmo Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Ja! Jeg blir fysisk og psykisk dårlig av barnemishandlig. Blir forferdelig trist og lei meg på de uskyldige små sine vegner! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Det er sjelden frivillig fra voksnes side heller. Om en mann med 120 kg muskler og våpen voldtar deg bakfra så prøver du ikke å forsvare deg du heller, tror jeg. Det samme gjelder mishandling og vold generelt. Det har du nokk helt rett i, men i motstning til barn så vet jeg at det ikke er min skyld, at det bare er han som er skyld i det. Jeg vet hvor jeg skal søke hjelp etterpå. Og jeg må ikke bo hjemme hos han, slik et barn må til barnevernet eventuelt griper inn. Synes allikevel ikke dette er en godt nok beskrevet virkelighet. De fleste vil føle det slik som deg, men det faktum at det ikke gjelder alle gjør at jeg heller vil sette opp straffene for mishandling av voksne også. Selv voksne damer (eller menn!) som blir banket/voldtatt kan tro at det er deres skyld, og mange tør ikke å søke hjelp eller vil rett og slett ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå