muffe Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Jeg har siden tidenes morgen brukt Symantec/Norton AnitVirus og InternetSecurity. Har vært fornøyd med det, men nå er oppgraderings-lisensen min gått ut igjen. Jeg trenger derfor et nytt anti-virus program. Siden det er kommet så mye bra de siste årene, veil jeg gjerne undersøke markedet litt før jeg går til innkjøp. Norton AntiVirus er jo selvfølgelig et alternativ, men jeg har også lest mye bra om NOD32. Hvilke andre alternativer finnes det der ute, og hva anbefaler dere? Hvis det finnes et alternativ som er gratis og like bra som de som koster litt, så er det kjempeflott. Men det må være bra. Jeg trenger egentlig ikke brannmur. Har både den om er innebygget i XP i tillegg til en brannmur (ja, ekte brannmur, ikke bare NAT og PAT) i routeren. På forhånd takk for alle innspill. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Jeg bruker selv AntiVir Xp som er gratis og trives med det. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 NOD32 er vel det som har høstet mest skryt det siste året, og blir vel regnet som det aller beste anti-virus-programmet pr. dags dato. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Eg bruker avast som er gratis. Har brukt det ei stund no, og er godt fornøyd så langt. Det kom nyleg ein ny versjon av det. Du kan lese litt i programmer.no sin artikkel: http://programmer.no/art.php?artikkelid=20974 Ellers så er det nok NOD32 som er den store favoritten til mange her på forumet. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 NOD32 http://itpro.no/omtaler.php?op=Programvare&id=481 Lenke til kommentar
-morten Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Trend Micro Internet Security (tidl. PC-Cillin) er billig (200-300 kr på mpx) og får som regel gode resultater i tester. Har brukt det i mange år, og det funker fint. Programmet gjør veldig lite av seg til vanlig, noe jeg liker. Lenke til kommentar
petrus764 Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Jeg ville gått for Norton AntiVirus 2005. IKKE NortonInternet Security 2005, det sluker ressurser. Lenke til kommentar
akh Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 nod32 er min anbefaling. Lenke til kommentar
whom Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 nod32 er min anbefaling. 5178248[/snapback] Såvel som min. Det er best på de fleste kriterier og bruker lite ressurser. Det greie med programmet, er at du slipper å dille for mye med det; bare å fullføre installasjon, og resten går sin gang, uten at det skal plage deg for mye. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Går nok for en 2-års-utgave av NOD32 da... Lenke til kommentar
muffe Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Ett lite spørsmål til før jeg bestemmer meg: hvor godt er avast? KAn jeg føle meg 100% trygg? Og hvor ofte kommer det nye oppdateringer til virusdefinisjonene til det? For å formulere det anderledes: Hvilke ulemper har avast? Lenke til kommentar
muffe Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Jeg har nå funnet ut at jeg kan få Norman Antivirus av Tele2. Er det noe å satse på, eller er gratis-alternativene mye bedre? Hva anbefales av forumet? Lenke til kommentar
Antipop Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Har brukt NOD32 ei god stund, og er veldig fornøgd med det. Det blir oppdatert fleire ganger om dagen, men køyrer veldig stille og rolig i bakgrunnen. Anbefales. Lenke til kommentar
wil Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Kjører selv NIS 2005 nå, men skal bytte til NIS 2006 neste gang jeg formaterer. Hadde brukt NOD32 om det hadde vært en sikkerhetspakke. Men da jeg ikke stoler på noen andre brannmurer enn NIS så velger jeg å bruke NIS fremfor NOD32. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Ingen som har erfaring med Norman Virus Control da? Det kan jeg jo få gratis gjennom Tele2, så om det kan brukes hadde det vært fint. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Installerte Nod32 for en som brukte Norman og da fant Nod32 over 30 trojanere og virus som ikke Norman hadde funnet...Ville absolutt gått for Nod32... Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Ingen som har erfaring med Norman Virus Control da? Det kan jeg jo få gratis gjennom Tele2, så om det kan brukes hadde det vært fint. 5180274[/snapback] se her: http://itpro.no/download.php?op=viewdownloaddetails&lid=783 Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Norton, Norman og de andre programmene man får kjøpt er sikkert alle "hakket" bedre enn gratisprogrammene. Jeg trives som nevnt med AntiVir XP som er gratis... og har bedre erfaring med det, enn med Avast. Lenke til kommentar
xadox Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 (endret) ble everbevist jeg også... laster ned NOD32 nå.. sletta min norton 2004 ista... Endret 21. november 2005 av xadox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå