Gå til innhold

Ultraportabel.


Glimmer

Anbefalte innlegg

Sitter å vurderer å kjøpe meg en liten og lett bærbar pc.

Har mest lyst på en toshiba protege, men disse er jo SVINDYRE, så har sett litt på B-serien til FSC(simens), men det er litt liten skjerm.

 

Så, håper noen har erfaringer med noen gode Ultraportable og kan komme med noen råd og vink!

 

Så, komm med noen inspill! Pc-en må være under 2kg, helst rundt så nært kiloen som rå er, og maks 28tusen

(Ja, jeg har AKURAT dette å bruke :smile: )

 

MVH

Glimmer

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Glimmer på 2002-08-29 18:27 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: Glimmer på 2002-08-29 18:29 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv nettopp kjøpt en Lifebook B 2610, og er veldig fornøyd. Skjermen på 10,4" kan virke liten til å begynne med men jeg synes ikke det er noe stort problem. Lifebook'en er en fornøyelse å bruke, men jeg vil nok anbefale deg å kjøpe med et ekstra stort batteri, under 2t batterilevetid blir litt lite... 6 cell batteriet gir deg ca 4-5t for 700 kr ekstra. Ellers er dockingstasjonen som følger med som standard veldig praktisk.

 

Så langt har jeg ikke funnet noen store irritasjonsmomenter med PC'n, den har litt diskstøy av og til, vifta hører jeg aldri. Det eneste som er litt irriterende er at du ikke kan sette inn mer enn 256 mb ram, det hadde vært greit med mer for å forlenge levetiden litt.

Lenke til kommentar

Jeg vil også anbefale en IBM Thinkpad i X-serien. F.eks X30/X24/X23. Har selv en X20 PIII 600 som jeg er utrolig fornøyd med. Maskinen har innebygd nettverkskort, 12.1" skjerm med 1024x768 oppløsning, 2 USB porter og utgang til ekstern skjerm. Jeg betalte 10.000kr,- for vel 1 år siden. X23 modellen kan vel også fås med Ati Mobility Radeon M6 skjermkort, som gir grei ytelse i 3D.

 

Min maskin ble levert uten floppy og cd-rom. Valgte etter hvert å kjøpe en meget liten ekstern USB-floppy slik at jeg kan installere OS over nettverk (maskinen kan starte opp fra enkelte USB-enheter). Batterilevetiden varierer, men havner på litt under 3 timer med normalt bruk.

 

Fordeler:

 

- Lav vekt 1.62kg

- Robust bygget opp, ingen løse deksler

- Meget god skjerm

- Stillegående

 

Ulemper:

 

- Kun trackpoint (pekepinne) for å styre markøren. Jeg foretrekker det, andre hater det.

- Ingen seriell utgang

- Ikke alle liker 1024x768 på 12.1" skjerm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...