Hotvedt Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Jada, topic sier vel mye, om mulig det meste. Er det mulig å bruke en router av nevnte slag som antenne mot et annet wlan tilgjengelig? Isåfall; hva må gjøres? Takker for alle svar : ) Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 (endret) ja , du kan ta i mot andre med den, bare bytt software på den til www.dd-wrt.com eller sveasoft. så kan du sette den i client modus. kansje endre topic "litt" til eks: Mulig å bruke en Linksys WRT54GS som client modus ? Endret 19. november 2005 av ranvik Lenke til kommentar
Flatin Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Jada, topic sier vel mye, om mulig det meste. Er det mulig å bruke en router av nevnte slag som antenne mot et annet wlan tilgjengelig? Isåfall; hva må gjøres? Det går meget fint! Du må dog bytte såkalt firmware på Linksys'n. Jeg bruker dd-wrt, som kan lastes ned fritt fra www.dd-wrt.com Etter å ha lagt inn dd-wrt, må Linksys'n settes opp som client. For å gjøre endringer på boksen må du taste inn adressa 192.168.1.1 i nettleseren din. Den vil spørre etter brukernavn og passord, som er admin/admin. Deretter går du til fanen "wireless" -->basic settings, og setter wireless mode til client. Videre legger du inn SSID for nettverket du vil henge deg på. Selv deler jeg nett med naboen, som bor 150m unna. En stk. Linksys hos han, fra denne går det en coax-kabel opp i en høy trekjepp godt over takhøyde. Der sitter det ei antenne som jeg har laget av en blikkboks. Inne i huset mitt henter jeg ned signalet via en maken blikkboks/Linksys, og videresender trådløst inne i huset. Det funker utmerket! Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 er du skikkelig hardcore laster du inn firmware fra www.openwrt.org. Kjører denne på 15 stykker på jobb og den funker dødsbra. Lenke til kommentar
s13 Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Drar opp denne litt igjen. Hjelper en annen med et tilsvarende oppsett med samme router. Noen som forklare litt, evnt. linke til en tråd hvor det står hvilke versjoner dd-wrt software man bør bruke, og hvordan man legger den inn? Routeren det gjelder skal være v.4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå