Nedward Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Har i en stund nå tenkt å prøve å gå inn for å få meg lærlingeplass i forsvaret siden det er bedre betalt enn det er å gjøre det i en bedrift. Men så lurer jeg på hvor vanskelig det egentlig er å få seg plass dær?. Ser helst at jeg får svar i fra noen som har gjort dette. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Hvilket fag er det snakk om du vil ha læreplass i? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Bedre betalt? Du får 120,90,- per dag som om du skulle vært i vanlig førstegangstjeneste. Som 2. årslærling vil du ligge på 9700,- i måneden brutto, og det skal tilsvare 40 % av lønna du får med fagbrev. Dvs at du får dårligere betalt enn hvis du velger en sivil lærlingplass. Men man må legge merke til det positive: - Gratis kost og losji - Gratis lege og tannhelse - Forsvaret betaler utdanningen Det varierer veldig om det er lett å få lærlingplass i forsvaret. Jeg har blant annet deler av ansvaret for å få rekruttert nye lærlinger til forsvaret, så bare kom med de spørsmålene du må ha, men vær mer konkret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå