AudunSæther Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Hepp. Jeg er eier av en 1974 Volkswagen Passat TS. Bilen ble egentlig kjøpt for å ha noe å ragge rundt med på jordet, men siden bilen er både tøff, og ikke i så forferdelig dårlig stand, har jeg satt den på loven til fattern. Fakta Bilen har vært totalrenovert for noen år siden, men er. som dere ser, ikke akkurat ett prakteksemplar idag. Den orginale motoren (1.3l) er byttet ut med en 1.6, så bilen går ganske godt. Ellers har den vel fått montert fremlyktene fra en mer luxeriøs Passat-modell, såvidt jeg vet kommer disse orginalt med to (større) runde lykter, ikke fire. Fire er uansett penere, so lucky me. Idèr Husk; dette er ikke ett prosjekt jeg jobber med nå, men jeg har veldig lyst til å begynne på det iløpet av noen år (penger, penger, penger, og litt tid). Jeg vil likevell ha noen tilbakemeldinger og idèr, om noen har noe konstruktivt å komme med For det første vil jeg bytte ut motoren. Noen kjenninger av meg mener at det ikke skal mye til for å få inn en 1.8 GTi-motor, noe som helt klart hadde gjort seg godt i bilen (som veier sånn ca 900 KG). Etter dette tenker jeg vel igrunn mest på lakkering. Mørkblå metallic tror jeg vil se pent ut, men jeg er ikke sikker. De orginale fangerene skal være på, men må vel pusses ned og gjøres noe mer. 2" eksosanlegg hadde vel også gjort seg, sammen med noe fetere felger. Men dette er som sagt ekstra-dill. Hele interiøret må skiftes ut, da det meste er totalt utslitt. Rattet derimot, elsker jeg Regner med å få plass til rally-stoler, iallefall om bilen skal gå litt. Bilder Merknad; det er ikke en 16v GTi-motor, det var noe den gamle eieren satte på Så, kom gjerne med tips og idèr, jeg noterer meg det meste. Lenke til kommentar
Darksun Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Tja, Krom-felger og ny potte hadde gjort seg. Ser også helst at wonderbaumene blir fjerna Lenke til kommentar
Opus Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Den bilen ville jeg beholdt så original som mulig siden den ikke er så fryktelig mange av igjen av. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Wonderbuamene og terningene er fjernet Den skal jo forsåvidt være orginal, men den trenger seg noe ny lakk.. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Lekker bil! Enig med at den bør holdes orginal. Men den skriker etter nye "lisser" og ny lakk Lenke til kommentar
joka Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 den er jo over 30 år.. koster nesten ingenting å ha skilter på den da.. ingen årsavgift, veteranforsikring koster bare noen hundrelapper i året.. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Stemmer godt det ja, blir nok veteranforsikring til noen hundrelapper i året. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 prøv å få tak i tidsriktige stålfelger, lever dem til bredding - ca 5" total bredde, lakk dem svarte eller chrom eller en kombinasjon... gi den en lakk som er moderne, men den skal ikke skrike. mørkblå metallic som du nevner er jo tøff! Får du den i candy med knallblå base blir det digg! [] sist, men ikke minst: bli kvitt hengerfestet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå