thans Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Jeg har nylig bygget en pc som jeg har hatt noen problemer med. Det som først skjedde var at da jeg skulle installere win xp kom den til kontrollerer maskinvare, men ikke inn til blåskjermen hvor du velger partisjoner og setter igang selve installasjonen. Disken min er en Seagate Barracuda S-ata 250GB. Jeg tenkte som så at disken kanskje var defekt, så jeg fikk lånt og satt i en annen s-ata-disk som jeg satte som primary i bios og da klarte jeg å komme igang med installasjonen. Etter litt triksing og hotswapping under starten av installasjonen fikk jeg installert xp på seagate-disken min og alt så ut til å fungere som det skulle. Men så opplever jeg at maskinen henger seg opp under spilling av nyere spill for så og restarte. Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre, men da jeg ville prøve å installere windows xp på nytt skikkelig fikk jeg samme problemet som før, den kommer ikke forbi kontrolleringen av maskinvaren. Jeg har prøvd med flere s-ata-kontaker i flere av koplingene på hovedkortet, uten hell, så det er helt tydelig at det et eller annet med disken som ikke stemmer (kanskje hovedkort?). Hovedkortet er et MSI 915p neo2-54g Noen som vet hva dette kan komme av? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Hvilket minne og hvilken strømforsyning bruker du? Har du brukt drivere til S-ATA? Lenke til kommentar
thans Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Jeg har 2x512 Corsair XMS2 DDR2-brikker Strømforsyningen er en NorthQ 400W NQ4001 Jeg har ikke installert noen drivere til S-ATA nei, men jeg har heller ikke fått muligheten til det under den første installasjonen da jeg ikke kom inn i xp-installasjonen i det hele tatt. Kanskje det hjelper å installere driverne nå og så prøve seg på en installasjon. Skal lete litt på sidene til seagate etter drivere for å se om det hjelper. Finnes det noen boot-disk eller liknende som du setter i for å få igang diskene fra oppstarten av? Jeg kan også nevne at disken blir funnet i bios om det har noe og si Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå