Gå til innhold

QLT.no; anbefalt "nettbutikk" - bra eller dårlig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei....

Har noen av dere noen gang benyttet QLT.no; er dette en seriøs og bra bedrift?

Har dere noen gang hatt noen reklamasjoner hos dem og har det da gått bra?

Håper alle som har erfaring(er) kan bidra med input  :thumbup:

5176850[/snapback]

har ikke handlet fra de selv, men karakterboken på qxl.no er ikke et fint syn. Husk at de får slettet så å si alle negative karakterene de får innen noen uker. Jeg kan med 85,3 % sikkerhet si at du kommer til å sitte igjen med et negativt bilde av denne bedriften ved en retursak.

Lenke til kommentar

* Sakene de selger er mest i det lavere kvalitetssjiktet.

* Kan være trege med levering.

* Uresponsiv på mail.

* Gebyrer og overdrevne 'fraktpriser' som presser totalprisen opp.

Men skulle man vinne en 3-4 auksjoner innen samme døgn er det muligheter for en brukbar handel. Ellers kan man like gjerne ta en tur på Europris eller Biltema.

Lenke til kommentar

Takker for deres innspill.... nå ble jeg VIRKELIG skremt...

Håper dere kan begrunne deres sterke påstander med en dypere begrunnelse.

Hvordan får de slettet alle negative karakterer på QXL?

Dem har jo ekstremt mye positiv omtale på seg - på QXL. Retur er vel en annen sak ja, men ettersom jeg har kjøpt en bærbar maskin av kjent fabrikat, HP, ordnes dette vel heller mot HP - slik det oftere og oftere gjøres i databransjen - iallfall med kjente merkevarer.

Det at de har mange lavkvalitetsprodukter - det kan kanskje stemme, jeg har iallfall handlet en HP...

Håper som sagt på dypere og mer begrunnelse av de kraftige postene - det kan hjelpe meg og sikkert mange andre som vurderer dem! På forhånd takk :thumbup:

Lenke til kommentar
du kan jo lese litt her om Qxl sin sedvane med å slette karakterer på Storselgere http://www.computerworld.no/forum/printthr...um=16&Topic=570

Les også artikkelen,det er lenket til øverst på siden.

5181960[/snapback]

Min erfaring er blandet. De leverer varen jeg bestilte, kvaliteten var grei, dvs jeg vet jo at alt de har omtrent er billige kinaprodukter, men de tar litt høye gebyrer for frakt. og eksp. prisen på qxl for mine 2 produkter var 270.- men regningen kom på 450.-...

Lenke til kommentar

Har hatt en handel med QLT.no. Kjøpte da en "sunwave src 3000b" universell fjernkontroll, som jeg er meget fornøyd med. Handelen gikk greit, litt mye gebyrer gjerne, men ellers ikke noe å utsette for min del. Har ikke hatt noe reklamasjon mot dem, så det kan jeg ikke si noe om.

Ellers må det vel nevnes at de først og fremst selger billige produkter som jeg aldri ville funnet på å kjøpe....

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldingene så langt :)

Den debatten som det refereres til i Computerworld; den handler såvidt jeg kan se om QXL generelt og deres forhold til det å slette karakterer for eget forgodtbefinnende?

Ellers er det hyggelig å få tilbakemeldinger om at QLT iallfall leverer det dem selger, en skal jo tross alt forskuddsbetale et ganske så stort beløp.

Til det tredje; gebyrer: I dag virker det ikke som dem tar så store gebyrer. Jeg fikk tilslaget på en viss sum; frakt blir på 155 kroner som ikke kan sies å være galt og er Postens standard satser. Ellers er det et ekspedisjonsgebyr på 45 kroner som en heller ikke kan stille så store spørsmålstegn ved. Har det vært verre før?

Det er helt klart at ikke store hardware butikker i dag (så som Komplett) utsteder ekspedisjonsgebyr; men kan ikke se at dette hos QLT er så stort at dem skal få smake "pisken" for det....?

Noen flere innspill? :thumbup::w00t:

Lenke til kommentar

Jeg handlet 4-5 gjenstander med de via QXL for 2-3 måneder siden, og bare for kort tid siden siden ble handelen helt avgjort. De svarer som sagt tidligere tregt på de mailene de i det hele tatt svarer på. Produktene er langt svakere og dårlige på kvalitet enn de ser ut til på bildene. Det ser ut til å være èn fyr som står bak hele greia.

Alle auksjonene avsluttet innenfor et tidsrom på 24-48 timer, så jeg fikk alt samlet. Det var en søndag. Samme kvelden sendte jeg betalingen via nettbank, og mandag var pengene registrert overført til QLT. To uker etterpå, uten å ha hørt ett ord, tok jeg kontakt og spurte hva som foregikk. Da fikk jeg vite kort at de hadde et "logistikk problem med web camera". Hvorfor kunne de ikke gitt beskjed om det med en gang problemet oppstod? Jeg fikk da muligheten til å splitte leveringen og få de andre produktene. Disse fikk jeg etter en 7-8 dager, og jeg har ikke brukt ett eneste av de enda. Jeg åpnet pakken, fikk meg en real latterkule (den skal de ha takk for! Hvis en god latter forlenger livet, så er jeg udødelig nå) og så pakket jeg den inn på et kott.

Ja, og så gikk det dager, flere dager, og enda flere dager. Jeg begynte å bli lei, og sendte en mail for å høre hva som skjedde. Intet svar. Jeg er en veldig tålmodig kar, så på kveldene når jeg satt og surfet og var i godt humør så tenkte jeg det var greit og de skulle få god tid på seg. Men om morgenene ble jeg forbanna når jeg tenkte på at jeg hadde brukt 600kr på de folka der, og de hadde et så tilbakestående kundeforhold. Andre skrøt av de, så jeg begynte å tro at det var noe personlig. Så en morgen bestemte jeg meg for å være nådeløs når jeg kom hjem og sendte en frustrert mail der jeg krevde at de sendte webkameraet omgående eller overførte pengene tilbake til meg. Aller helst det siste alternativet. Etter et par dager fikk jeg en mail tilbake der de spurte om kontonummeret (skulle jo ha dette fra første gangen jeg overførte til de? Dårlig system?) Det fikk de, og etter enda noen dager fikk jeg en mail der det sto at pengene var overført. Etter en ukes tid kom pengene tikkende inn på kontoen min, og jeg var lettet over å være ferdig med de. Jeg satte en negativ karakter på QXL med veldig god samvittighet. Brukernavnet mitt er "DSP" for de som vil finne den. Jeg har ikke noe i mot at QLT kan identifisere meg med denne posten. Regner med de skammer seg uansett.

Edit: Det skal sant sies at jeg bare har handlet med de èn gang. Mulighetene for tilfeldigheter er store. Kanskje var det travle/dårlige tider, kanskje kom ikke alle mine mailer frem og lignende ting kan oppstå. Poenget med denne posten er ikke å rope "ikke finn på å handle fra QLT!", for all del. Dette er bare min erfaring. Håper alt ordner seg for deg.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar

Stor takk for meget stort og utfyllende svar! :yes: Setter jeg utrolig pris på...

Nå har jeg iallfall kjøpt et kvalitetsprodukt; bærbar maskin fra HP...

Det jeg frykter mest er at jeg innbetaler en stor sum til dem og så ikke får noen ting. Ingen har vel opplevd dette?

Det virker som at servicen er litt slapp; jeg har nå iallfall sendt et spørsmål til dem på mail og får nå se hvor raske de er med å svare på denne henvendelsen.

Ellers klarer du (forrige innlegg) å spesifisere når du la inn karakteren til dem? Da kan jeg iallfall se om denne ligger der enda og/eller om den er slettet - og dermed tyder på stor useriøsitet fra dems side. Dem kan liksom ikke fylle inn utallige (tusentalls) plusskarakterer på seg selv...?

Lenke til kommentar

Nei, for all del! Når du har kjøpt et såpass dyrt produkt så tør de nok ikke å prøve seg på noe. Det jeg hadde kjøpt var max 600 totalt, med gebyrer og frakt, så det er liksom på grensen. Det er så lite at jeg orker ikke å gjøre styr ut av det med å anmelde og hyre advokater, men det er også nok til at jeg ergrer meg veldig over å ha brukt såpass mye penger (noen ukers bensinpenger?) på lort.

Og at det er HP sikrer deg kvaliteten ja. Det eneste som står igjen da er å se hvor kjapp levering det blir, og hvem ansvaret ligger på hvis du evt. vil/må reklamere på noe. Skal sjekke hvor den karakteren min ligger, så redigerer jeg når jeg finner den.

Edit: Jeg kommer meg ikke inn på QXL.no akkurat nå. Er det flere som har problemet? Skal oppdatere så snart jeg finner noe nytt :)

Edit 2: Kommer meg fortsatt ikke inn. Er sikkert en restart som må til. Lover å oppdatere her så snart jeg får lett frem min karakter.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

takk for at du satte dette på dagsorden abrakadabri. jeg skal ihvertfall aldri kjøpe noe fra qlt. første gang jeg har opplevd at en trådstarter er så opptatt av en middelmådig forhandler, og krever ulike former for dokumentasjon før man aksepterer andres (negative) erfaringer. lukter jeg en liten reklametråd? :roll:

Lenke til kommentar

Heisann

Har faktisk akkurat handlet hos QLT, fikk tilslaget på en platespiller til en hyggelig pris.

Greit at de tar 46 kr i eksp. gebyr og 155 i frakt (for det aller meste). Dette er det jo opplyst om så jeg ser ingen grunn til å la dette være et frustrasjonsmoment etter at man har kjøpt en vare. Selvgjort er velgjort, er det noe som heter. Hvis folk ikke gidder å lese hele auksjonsbeskrivelsen så har jeg ingen sympati.

Vant auksjonen den 28/11 og den 02/12 fikk jeg beskjed om at den var sendt og et kollinummer slik at jeg kan spore pakken på posten. Noe som må sies å være bra. Jeg skrev som en kommentar da jeg betalte at jeg gjerne så at de sendte varen raskt, det skader jo ikke å smiske litt ^^.

Nå er det vel Storplaza.no som sender ut varer for QLT.no.

Det med sletting av karakterer virker mistenkelig ja, ikke alle karakterer er gitt på legitimt grunnlag heller og qxl åpner for sletting av negativ karakter hvis man kan famlegge "bevis". Er snodig at det var over et så lite tidsrom.

Alle bør jo være klar over at stort sett alle varene som QLT, Jackpot og Maxprice ikke er kvalitet, selv om de kanskje har lyst til å påstå noe annet. Har handlet hos alle disse og man må regne med ganske lang leveringstid, det er iallefall min erfaring. Det at varen nå nesten ble sendt på dagen da min innbetaling var registrert, har jeg ikke opplevd før.

Tror du kan ta det med ro, du kommer nok helt sikkert til å få varen din.

Tar forbehold om leifer og diverse annet snusk og snask, er vel ikke på mitt mest observante for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Tror du kan ta det med ro, du kommer nok helt sikkert til å få varen din.

5244793[/snapback]

Det var personer som hadde ventet i ukesvis på å få varene sine som hadde skrevet noen av kommentarene der. Det er 100 % uakseptabelt, og svaret gir seg selv: QLT kan ikke anbefales.

Dersom noen setter negative karakterer så kan selgeren svare på dette. Det har ikke QLT gjort i dette tilfellet, så jeg kan ikke tolke det på noen annen måte enn at QXL/QLT ønsker å skjule dårlige erfaringer. Jeg har selv handlet fra selgere som har "dårlig rykte", men da hadde de svart på de negative karakterene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...