KristianF Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 I de siste mnd'er har jeg merka at den ene HDD'en min (120gb WD) har vært utrolig varm (varm nok til å gi meg brannsår på fingrene), men den har fungert helt fint. Men nå i det siste har jeg merka at når jeg prøver å gjøre noe som helst innpå den disken (kopiere til/fra, brenne e.l.), så får jeg bluescreen, og jeg må restarte PC'en.. Jeg bruker samme kabel til den hdd'en som jeg bruker til DVD-brenneren (hdd'en er slave) Går det ann å få den hdd'en i orden igjen? Litt surt å miste 120gb med mye viktige ting som jeg har samla opp i mange år.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Når den er så varm burde du kanskje ha skjønt at den ville dø? Ta den ut og sett en vifte e.l til og blåde på den, er du heldig er det varmen som skaper problemet. men disken er nok ferdig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Jeg "brente" fingrene også en gang og begynte å lete etter hvor høy temperatur en disk kan ha uten å bli for dårlig. Vel det var en Maxtor disk og lang nede i diverse "white papers" fant jeg ut at diskene tålte 60 grader celsius. Nå høres ikke det mye ut for å brenne fingrene, men 60 grader er nå det som kommer ut av varmtvanns kranen og det er jaggu varmt... Joda 60 graders stål gir nok merke hvis man klemmer fingrene rundt det.. Den disken din er nok på slutten av sin levetid nå. Er den gammel? 120 GB disker er vel noen år siden de kom. Regner ca 3 år som levetid, men er fullt klar over diskene går lengre. Bare slå på SMART i biosen og se om du får noen sdvarsel under oppstart.... Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 (endret) Fikk faktisk disken til å funke igjen i går! Prøvde å koble den til den andre kabelen (80 Konduktor Cable som det kalles (den som den stod på originalt var ikke en sånn "80 Konduktor")). Så den funker helt fint med den kabelen, og varmen holder seg lav og fin (30-40 grader). Nå må jeg bare kjøpe meg en til sånn kabel.. Dere vet vel ikke tilfeldig hva en sånn kabel koster? Edit: Leif Endret 25. november 2005 av Stealth- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå