Mørbradbiff Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 wtf lol? Kjenner gjengen eller? 5214388[/snapback] I wish, sendte bare en mail til dem. Silenoz svarte... Lenke til kommentar
henrikmain Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 henrikmain: Fantastisk informativ post av deg. HENRIKMAIN FOR PRESIDENT! En ny innspilling av Stormblåst var egentlig på sin plass, lyden var skikkelig kjip på den plata, og alt i alt så syns jeg det låter ålreit på nyinspillingen. Først vil jeg gjerne takke for hyggelig tilbakemelding, og for at du støtter mitt kandidatur som president. Slikt varmer! Siden du tydeligvis ønsker en noe fyldigere begrunnelse for hvorfor jeg misliker Stormblåst 2005: Originalutgivelsen av Stormblåst hadde perfekt produksjon som faktisk ga albumet litt sjel og følelse. 2005-utgaven er klinisk og overpolert, slik at den nå appellerer til de som siklet over DCA (som jeg forøvrig synes er en OK skive, men Stormblåst og For All Tid er klart overlegne). I tillegg er enkelte av sangene forandret til det nesten ugjenkjennelige, noe som er synd - låtmaterialet var etter min mening utmerket slik som det var. Forøvrig kan motivet for nyinnspillingen av Stormblåst kanskje være av interesse for noen: "Stormblåst 2005" ble gitt ut kun for å tjene penger. Selve originalutgivelsen er det kun Cacophonous Records som har tjent på, ettersom Dimmu byttet plateselskap til Nuclear Blast like etter Stormblåst ble gitt ut. Nå som Dimmu nesten har blitt mainstream, ønsker den nye generasjonen med fans å gå til anskaffelse av bandets tidligere utgivelser. Imidlertid er det Cacophonous som tjener på at flere fans vil kjøpe Stormblåst, ikke bandet. Hva gjør så Dimmu? De gir ut en poppete light-utgave av det gamle mesterverket, for å få penger i egen lomme. Fra et intervju i Vampire Magazine: Some people are still hoping Dimmu Borgir will release an album in the style of Stormblast again. Yet I don't think this will happen. Am I correct? I can tell you a secret. It's not officially yet but we're not gonna make a new Stormblast album. But it might have to be re-recorded. Because if we don't re-record it all the money of the album will go to our old label. Obviously we don't want to re-record it but we don't want other people to get the money either, so it's a very delicate situation. So we'll see what we will do, but at the moment we don't have the time for it. It will not to happen in the first few months. We will keep the re-recordings as close to the original as possible, so without triggers etc… Døm selv. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 I mine ører så er Stormblåst det definitivt kjipeste Dimmu albumet, både låtmessig og produksjonsmessig. Jeg takler ikke produksjonen på den plata. Gitarlyden er direkte ekkelt dårlig, synthen er altfor dominerende og basstrommer finnes ikke. Da jeg først hørte ryktene om en nyinnspilling så skjønte jeg med en gang hva motivet var, NB fikk som kjent aldri rettighetene til Stormblåst. Men med tanke på den kjipe produksjonen på originalen så var det egentlig på sin plass med en nyinnspilling. Jeg liker verken originale Stormblåst eller nye, men den nye har iaf. god lyd og enkelte andre elementer er forbedret...koringen og (mindre) synth f.eks. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 hørt gjennom denne skiva nå og det er noe av det mest tragiske jeg har hørt. den var elendig! enkelt og greit elendig! Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 En liten avsporing: Er det noen andre som synes åpningsriffet i "Cataclysm children" høres ut som et damplokomotiv(chugga chugga tut tut)? Den delen litt lengre ute i sangen hvor gitaren er alene høres ut som et damplokomotiv som komme gjennom en tunnel, eller noe. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Ja, dette albumet var en stor skuffelse. Å kalle det Stormblåst er en skam, for som en del har vært inne på så er det få likhetstrekk med den gamle godplaten. Lenke til kommentar
CSM Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Hjertet mitt stoppa når jeg hørte igjennom denne plata. Å ødelegge stormblåst på denne måten er... grusomt... Lenke til kommentar
Hunnerkongen Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Det ødelegger da ingenting. Jeg ser på begge versjonene som separert arbeid.. De har ingenting med hverandre å gjøre. Så ikke noe problem der. Uansett synes jeg det er en ekstremt bra plate. Ett av Dimmu's beste, i min bok, og også favoritt albumet mitt akkurat nå. Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Like elendig som originalen. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Like elendig som originalen. 5966441[/snapback] Blasfemi, Stormblåst er en av de bedre BM-skivene. Lenke til kommentar
Gorbag Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 jeg elsker remaken! har hørt gjennom den ca 1 million ganger. eneste minuset er at noen av sangene kan bli litt ugjenkjennelige. men bare elsker 'alt lys er svunnet hen', 'broderskapets ring' og 'stormblåst' som remake. rett og slett digg, og Hellhammer spiller som en gud. kunne ikke laget en bedre remake Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Like elendig som originalen. 5966441[/snapback] Blasfemi, Stormblåst er en av de bedre BM-skivene. 5966547[/snapback] Ingenting av Dimmu Borgir hører heime på nokon topp-liste. Ikkje når det gjelder kvalitet i alle fall. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Like elendig som originalen. 5966441[/snapback] Blasfemi, Stormblåst er en av de bedre BM-skivene. 5966547[/snapback] Ingenting av Dimmu Borgir hører heime på nokon topp-liste. Ikkje når det gjelder kvalitet i alle fall. 5966724[/snapback] Hmm, tror du trenger en ny gjennomlytning av "For All Tid" og "Stormblåst" Lenke til kommentar
Mala Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 DB lager god musikk, om ikkje alt de har gitt ut, så en god del av det. Uansett, dette er suektivt. Eg meiner mitt,andre får meine sitt Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Btw; Visste dere at Sorgens Kammer er så og si ren kopi av tittelmusikken til Agony til Amiga (av Art&Magic/Psygnosis)? Dimmu holdt på å bli saksøkt for dette. Tim Wright laga originalen og fikk ikke så mye som en liten credit. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 Btw; Visste dere at Sorgens Kammer er så og si ren kopi av tittelmusikken til Agony til Amiga (av Art&Magic/Psygnosis)? Dimmu holdt på å bli saksøkt for dette. Tim Wright laga originalen og fikk ikke så mye som en liten credit. 6048117[/snapback] Jepp,eg mener også Stian Aarstad ikkje nevnte dette for resten av bandet da han re-komponerte denne låta Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) Frekk fyr i så fall. Lurer på hvordan en evt. rettsak hadde endt. Originalen (original-originalen, ikke den som kom ut på spillet) er forresten sinnsykt bra. Endret 5. mai 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Vel, i Sorgens Kammer - Del II høres Shagrath mer ut som en kastrert hannkatt enn en BM vokalist. Etter noen gjennomhøringer, må jeg si at jeg liker platen bedre enn ved førsteinntrykket. Orginalen er fremdeles å foretrekke, men det er ikke den dårligste re-maken de kunne lagd. Lenke til kommentar
Axes Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Har hørt Sorgens kammer, syns DCA lyden er ganske fett. Blir sånn mørk symphony harmoni i bilde, Dimmu Borgir skal ha all ros og ære for at dem faktisk prøver ut nye ting. Jeg har en viss anelse om at alle pure black metal fans kommer til å mislike det, akkurat som DCA. Jeg liker god lydkvalitet, fra "Satyricon - Du som hater gud" til "Cannibal Corpse - Kill", det er en viss forskjell. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 Eg er også ein av de få,tydeligvis, som liker DCA sounded OG det gamle. Det nye er fyldig og sterkt. Men så får folk meine som de vil, så lenge det fenger meg så bryr det meg egentlig midt i ka andre tenker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå