BrokenTomato Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 (endret) Hei! Har et spørsmål her, hvilken rekkefølge er den riktige for og få to HD (1*60 + 1*120) og to CDROM (1*DVD + 1*CDBRENNER)? Sånn som det er nå Primary Master = 60 gb HD Secondary Master = DVD Rom Primary Slave = CDBrenner Secondary Slave = 120 gb HD (Vises ikke tilkoblet) Er dette riktig? Eller er det en feil et sted? Rimelig ny på dette og jeg vet ikke om det er no spes. jeg må gjøre for å få det til.. Fikk den nye nå idag skjønner dere, 120 GB HD IBM. Har pusla litt prøvd og bytte 60 gb HD med 120 gb HD men da er det BARE 120 gb som funker.. Håper på svar Mvh Jørgen Endret 3. februar 2010 av BrokenTomato Lenke til kommentar
sandman Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Quote: Sånn som det er nåPrimary Master = 60 gb HDSecondary Master = DVD RomPrimary Slave = CDBrennerSecondary Slave = 120 gb HD (Vises ikke tilkoblet) Slik ville jeg ha satt det opp: Primary Master = 60 gb HD Primary Slave = 120 gb HD Secondary Master = CDBrenner Secondary Slave = DVD Rom Og du må huske å stille inn jumperne på den nye disken (som slave). Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 29. august 2002 Forfatter Del Skrevet 29. august 2002 (endret) Takk, bare en ting til, Jumpers? Hva er det? (har hørt om det men...) Hvordan skifter jeg de!?? MVH J Endret 3. februar 2010 av BrokenTomato Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 En jumper er den "knappen" som du stiller på for å endre mellom slave-master og cable select, du har nok vært borti det :wink: Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Quote: Den 2002-08-29 17:52, sandman skrev:Slik ville jeg ha satt det opp:Primary Master = 60 gb HDPrimary Slave = 120 gb HDSecondary Master = CDBrennerSecondary Slave = DVD RomOg du må huske å stille inn jumperne på den nye disken (som slave). eller 120gb på primary master og 60 på slave...uansett hd'ene må stå på primary, det er cluet Lenke til kommentar
Jesus Halten Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Det står som regel på HD! Hvis ikke så kan du sjekke hjemmesia til produsenten! Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 29. august 2002 Forfatter Del Skrevet 29. august 2002 (endret) Hjertlig Hjertlig... MVH J Endret 3. februar 2010 av BrokenTomato Lenke til kommentar
sandman Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Jumpere er to små (hvite) plastklosser på tverrsiden (der du plugger i IDE-kabelen) av selve harddisken som må plasseres riktig. Det er sannynligvis forklart på oversiden av harddisken hvordan disse må stå. Den ene harddisken må settes som master, den andre må settes som slave. Dette gjør du ved hjelp av jumperne. Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 29. august 2002 Forfatter Del Skrevet 29. august 2002 (endret) Hei igjen... Har nå kommet til det store og partisjonere og formatere HD'n. Noen som veit om en rask måte og gjøre det på i win2k? Dessuten er Diskettstasjonen (A:) Forsvunnet fra Pc'n.. har sjekket kablene og de sitter godt på.. Dessuten står den tilkoblet i BIOS setup... Noen tips for og få den på jorda igjen? MVH J Endret 3. februar 2010 av BrokenTomato Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå