kim999 Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Har et problem ved at det blir støy på telefonlinjen når internett er på... Jeg må trekke ut kabelen når telefonen ringer for at støyen skal forsvinne. Noen som har noen god forklaring på hvordan jeg skal få fikset dette? Har Telenor ADSL med standard utstyr som de leverer og har i tillegg ISDN linje.. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Jeg tror problemet ligger i splitteren din. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Og du har koblet inn splitteren før ISDN-boksen og modemet rett i splitteren? Lenke til kommentar
kim999 Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Har ikke noe ISDN boks viser det seg nå....Er hjemme hos mor og far problemet ligger. Pappa har lagt opp et nytt vegguttak som går direkte fra inntaket på huset. Altså: kabelen kommer inn til huset til en koblingsboks,ut fra denne boksen går telefonlinjen og en kabel opp til ett vegguttak.Fra vegguttaket går kabelen inn i splitteren og videre til ADSL-boksen og inn i pc`en... Kan det være at splitteren burde stått ved inntaket til huset? Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Du må ha en splitter som forteller linja hva som er datatrafikk og hva som er telefontrafikk. Splitteren skal stå rett etter uttaket. Lenke til kommentar
kim999 Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Ok,skal se om jeg får flyttet splitteren til inntaket på huset.. Andre som er enige dette? Trodde det var forskjellige frekvenser på signalene.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Ok,skal se om jeg får flyttet splitteren til inntaket på huset.. Andre som er enige dette? Trodde det var forskjellige frekvenser på signalene.. 5176226[/snapback] Ja, og splitteren er et delefilter som skiller de slik at telefon og ADSL ikke forstyrrer hverandre. Den skal stå ved inntaket, i mange tilfeller holder det og sette splitteren på telefonen. Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Splitteren har som oppgave og definere hvilke frekvenser som er telefon og hvilke som er data (enkelt fortalt). Lenke til kommentar
kim999 Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Takk for alle raske svar!!Splitteren blir flyttet... Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 er det ikke noe hvis man har alarm på huset? Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Nei, alarmen bruker den vanlige telefonlinjen/voip, men ikke adsl. Så lenge det er koblet opp både telefoni og adsl på samme linje BØR en splitter kobles til ved inntaket, slik at data/telefoni signalene blir splittet med en gang. Det finnes derimot eksempler slik som du har nevnt hvor det fungerer selv om splitteren ikke er koblet til først, men som Telenor har opplyst vet man aldri hvor lenge dette faktisk vil fungere, og hvor kraftig støyen vil være. Jeg kjenner en som hadde det koblet slik du har nevnt, og hos ham forsvant plutselig adsl linken etter 1.5! år. Det fungerte igjen så lenge han koblet ut alle telefoner i huset, men ikke når en telefon var koblet til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå