Gå til innhold

skal kj;pe nytt hk og ny cpu evt minne

Anbefalte innlegg

jeg trenger litt hjelp, jeg skal oppgradere mitt system og har lyst p[ et s939 system.

DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D, nForce4 SLI, Socket-939, S-ATA,GbLAN,Fw,DDR,PCI-EX16

AMD Opteron 146, 2.0GHz, Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte- har lest mye bra om opteron, men vill det vere et bedre valg og gaa for en 3200+ prossesor..?

maskinen vil bli brukt til spilling(bf2 og css)

jeg har et gf7800gt fra for.

takker for hjelp:D :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe opteron er bra men tror du skal gå for en vanelig 64x prosessor

sender en ling her til en beryktet spill cpu for hvermansen amd

foresten ern tastaturet ditt ødelagt?

bør rette på skrivefeila dine hvis ikke kommer alle til og høvle over deg pga det :)

Endret av usæl-gesæl
Lenke til kommentar

Hadde det vært opp til meg ville jeg gått for 3200+ da denne prosessoren klokker like høyt som 3500+ og er 5-600kr billigere.

Skal du først kjøpe DFI HK bør det være fordi du skal klokke, ikke på grunn av de fine fargene. Siden du har et 7800GT fra før så bør du klokke prosessoren slik at den ikke blir en flaskehals. Er klokking uaktuelt bør du heller se på noen rimeligere Asus eller MSI kort, da du her er garantert kvalitet og prikkfri installasjon, noe du ikke får hos DFI.

Lenke til kommentar

hehe.. skrivefeil, vet ikke om du tenker på disse å'ene, ø'ene og æ'ene, men det er fordi jeg har et g15 tastatur, hadde ikke satt operativ systemet på norsk da jeg skrev dette heller. hehe...jeje..

overklokking er ikke no problem for meg.

så en opteron prosessor er ikke no bra spille cpu..?.. leste et sted at de var bygd opp på samme kjerne som fx57, eller hvertfall en ganske lik. hvis jeg da klokker den ganske mye, vil den fortsatt ikke være en god spill cpu?

det jeg også tenker litt på er cache 3200+ har 512kb, mens opteron'en har 1mb, til ca samme pris.

får jeg no bedre ytelse stock fra 3200 en min gamle s754 3400@2500mhz?

mye spørsmål her.. hehe

på forhånd takk

Edit: hva er forskellen på "venice" og "winchester" kjerne?

Endret av blind:.
Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Mente det ikke sånn; synes bare det var litt ironisk at du bemerket det, når de to postene du har hatt i denne tråden faktisk inneholder minst 15 leifer.

Lenke til kommentar

overklokking er ikke no problem for meg.

så en opteron prosessor er ikke no bra spille cpu..?.. leste et sted at de var bygd opp på samme kjerne som fx57, eller hvertfall en ganske lik. hvis jeg da klokker den ganske mye, vil den fortsatt ikke være en god spill cpu?

det jeg også tenker litt på er cache 3200+ har 512kb, mens opteron'en har 1mb, til ca samme pris.

får jeg no bedre ytelse stock fra 3200 en min gamle s754 3400@2500mhz?

mye spørsmål her.. hehe

hva er forskellen på "venice" og "winchester" kjerne?

kansje det heller ville lønne seg å kjøpe en 3700+ med engang, for denne har 1mb cache... noen tanker?

vis jeg skal kjøpe minne, kan jeg da kjøpe 2 512 brikker og sette de inn i maskinen min, son nå alerede har 2 512 brikker, ville det heller være en fordel og kjøpe 2*1024 brikke istedet, evt hvor stor forskell er det mellon 4*512mb og 2*1024mb?.. mye spørs. her menmen..

takker på forhånd

Endret av blind:.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...