cbcb Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 jeg lurer på hvordan jeg får irc? det er jo et sånn chatte program har jeg hørt. dere gamer folk er jo der har jeg lest. ps! beklager det med at jeg spurte etter cd-key. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Vet ikke om dette faller i interesse, men her er noen nettverk som er bra: Undernet (skriv /server irc.undernet.org ) DALnet (skriv /server irc.dal.net ) Kanal på undernet anbefaler jeg #hw.no , den er bra Sorry hvis dette oppfattes som reklame, det er ikke meningen. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Hei cbcb, siden du ikke visste hvor du fikk tak i "IRC" så tenkte jeg du kunne trenge å vite et par ting: IRC er bare et nettverk, og for å ta ibruk dette nettverket må du ha et program som kan dette, f.eks. mIRC, dette er det mest brukte programmet(tror jeg). For å kontakte en kanal må du først velge et nettverk(det er mange av dem), så koble deg på nettverket f.eks. QuakeNet som gamer.no's kanal ligger på(#Gamer.no). _________________ MVH Jonas Riise Hamre - Snaizer [13 år - Kristiansand - Ikke nerd - Ikke dum - Trener TaekWonDo] PC'ens spesifikasjoner [ Denne Melding var redigert av: sanoj_20 på 2002-08-29 19:20 ] Lenke til kommentar
Macint0sh Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Quote: For å kontakte en kanal må du først velge et nettverk(det er mange av dem), f.eks. QuakeNet som gamer.no's kanal ligger på(#Gamer.no), eller Undernet som hardware.no's kanal ligger på(er det #hardware.no?). Hardware.no på Undernet er ingen offisiell kanal og har ikke noe med hardware.no å gjøre. #Gamer.no ligger på QuakeNet og er vår offisielle kanal, ønsker du å diskutere en artikkel med oss er det bare å msg'e oss. Lurer du på hvem som er hvem er det bare å whois'e oss. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Quote: Den 2002-08-29 17:59, Macint0sh skrev: Quote: For å kontakte en kanal må du først velge et nettverk(det er mange av dem), f.eks. QuakeNet som gamer.no's kanal ligger på(#Gamer.no), eller Undernet som hardware.no's kanal ligger på(er det #hardware.no?). Hardware.no på Undernet er ingen offisiell kanal og har ikke noe med hardware.no å gjøre. #Gamer.no ligger på QuakeNet og er vår offisielle kanal, ønsker du å diskutere en artikkel med oss er det bare å msg'e oss. Lurer du på hvem som er hvem er det bare å whois'e oss. har jeg sagt noe om offisiell hw.no kanal? må det være offisiell hw.no kanal for at jeg kan reklamere for den? Lenke til kommentar
Macint0sh Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Quote: har jeg sagt noe om offisiell hw.no kanal?må det være offisiell hw.no kanal for at jeg kan reklamere for den? Du skal ikke reklamere for noe som helst. Dessuten er poenget at når du nevner kanalen på et forum i hardware.no nettverket kan man lett få for seg at #hardware.no har noe med http://www.hardware.no. Derfor avklarte jeg en eventuell misforståelse på forhånd. Det samme gjelder #Gamer.no på EFnet. Denne er *ikke* offisiell, og har *ingenting* med Gamer.no å gjøre. Ønsker du å prate med oss må du komme til QuakeNet. Ønsker du samtidig å være på EFnet er dette mulig, siden en lett kan være på to IRC-servere samtidig. _________________ Erik Jørgensen Gamer.no [ Denne Melding var redigert av: Macint0sh på 2002-08-29 18:30 ] Lenke til kommentar
fondus Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Quote: Den 2002-08-29 18:29, Macint0sh skrev: Quote: har jeg sagt noe om offisiell hw.no kanal? må det være offisiell hw.no kanal for at jeg kan reklamere for den? Du skal ikke reklamere for noe som helst. Dessuten er poenget at når du nevner kanalen på et forum i hardware.no nettverket kan man lett få for seg at #hardware.no har noe med http://www.hardware.no. Derfor avklarte jeg en eventuell misforståelse på forhånd. Det samme gjelder #Gamer.no på EFnet. Denne er *ikke* offisiell, og har *ingenting* med Gamer.no å gjøre. Ønsker du å prate med oss må du komme til QuakeNet. Ønsker du samtidig å være på EFnet er dette mulig, siden en lett kan være på to IRC-servere samtidig. _________________ Erik Jørgensen Gamer.no <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Macint0sh på 2002-08-29 18:30 ]</font> DU har rett i det. tips: hvis du vil være på to nettverk samtidig med mIRC, kan du krysse av for new server window når du skal connecte til en ny server hvis du allerede er koblet til en, eller skrive /server -m <servernavn> Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Quoter ikke, men regner med dere forstår hva jeg mener... :smile: Visste dette, men det var noe som lå litt langt bak i huet på meg, det var heller ikke poenget, poenget var å lære cbcb hva IRC var. Takk for tipset! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 last ned irc på http://www.mirc.com anbefaler irc.quakenet.org for CS og Q3 folk #counterstrike.no #quake3.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå