christian232 Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 (endret) Flott test! På tide at testavdelingen tester bærbare med kvalitet. Her om dagen kom bror min hjem med sin R35e som jeg hadde kjøpt til ham. Han klaget på at tastene bråket. Til min store forundring hadde han rett, men saken var bare blåbær. På baksiden på alle thinkpadmaskiner, får du i tilleg oversikt over hvilke skruer som er lange og korte, og hvilke som hører til tastatur/minne/cpu o.l. Jeg leitet fram skrutrekkeren og skrudde "tastatur" knappen, og space ble helt lydløs. Videre var chassiet litt slarkete i høyre hjørne, men det ble også fikset. Helt uten problemer. Min bærbare G556E hjelper det ikke stramme skruer. Gir ingen effekt. Videre er gummiknotten ubrukelig. Den sklir av gang på gang. På min brors thinpad sitter det en bølgeformet gummiknott som er langt mer stødigere. Poenget mitt sier bare at hvor enn du ser på thinkpad lenovo, fra oversiden, undersiden osv, vitner det om testing og feiling for å skape den beste bærbare med batteri og kvalitet. Alle andre modeller er sannsynligvis flere generasjoner bak. Take it or leave it! BTW: Dere burde gitt den bærbare toppkarakter! Endret 26. februar 2006 av raffegutten Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 (endret) Kort og godt kan jeg si at rescue and recovery hovedsakelig er et backup program. Det har egentlig "to hoveddeler" - delen i windows (...om du bruker Windows...) og i pre-descop. Windows delen: Her kan du opprette og slette migreringsfiler og gjenopprettingsfiler (backupfiler). Dette kan du gjøre etter 'behov' eller bare sette opp tidspunkter for dette (mao. automatisk og at den da sletter de eldre backupene). Itillegg har du muligheten å gjenopprette maskinen fra en sikkerhetskopi eller bare gjenopprette enkeltfiler. Tror nok at dette skjermskuddet kan si deg ganske mye om hva du bruker rescue and recovery til når du er inne i windows.. [se nederst] I bios delen av resque and recovery (som aktiveres ved å trykke på den blå knappen under IBM skjermbildet før maskinen hopper opp i operativsystemet, fks. windows) så kan du gjøre det samme som i windows delen pluss litt til, kort og ikke så godt beskrevet: 'redde filer' fra harddisken og lagre det på CD/USB, surfe på internett (...med Opera faktisk...), feilsøke, sjekke ulik info, lese seg gjennom uendelige hjelpesider, gjenopprette maskinen: - Fabrikkny tilstand, fra backup eller fra migrering (bruke samme innstillinger o.l. som du har i en annen IBM/thinkpad-PC) og ikke minst: Musen virker... Det kanskje mest interessante er uansett det at du kan sette inn en ny harddisk å gjøre akkurat det samme: Dvs. dette ligger ikke på harddisken og dermed kan du bare skifte harddisk og kjøre RR og vips så har du windows. Ganske enkelt. Legger til et kamerabilde av skjermen der du ser hvordan det ser ut i bios delen av RR. IBM side nr. 1 om Rescue and recovery ibmside nr. 2 om rescue and recovery Endret 20. november 2005 av Remerser Lenke til kommentar
nieh Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 denne skal på ønskelista til JUL Lenke til kommentar
knut Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Det kanskje mest interessante er uansett det at du kan sette inn en ny harddisk å gjøre akkurat det samme: Dvs. dette ligger ikke på harddisken og dermed kan du bare skifte harddisk og kjøre RR og vips så har du windows. Ganske enkelt. 5181653[/snapback] Snakket med Lenovo om dette i dag og de sa at alt ligger på harddisken, men det ligger ikke på en skjult partisjon, det ligger nemlig direkte på den opprinnelige partisjonen. Lenke til kommentar
knatten Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Jeg har nettopp anskaffet en Thinkpad Z60t, en slank versjon av Z60m. Tenkte bare å informere om at den kjører Ubuntu GNU/Linux veldig greit. Jeg jobber med en artikkel til linux-laptops.net, som interesserte kan lese her: http://knatten.org/ubuntu-z60t.html Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Det var en "gammel" artikkel du gav nytt liv der, knatten. Per i dag så er en toppkonfigurert Z60m drømmemaskinen min, rett og slett. Men som flere har påpekt så er ikke grafikkytelsen helt på topp, det er liksom det siste, lille som mangler. Enten man er ihuga gamer eller ei. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Hei Vurderer sterkt og kjøpe meg en IBM Z60M med disse spesifikasjonene: http://www5.pc.ibm.com/no/products.nsf/...NO?OpenDocument Ser at IBM sine mål på denne konfigurasjonen er følgende: Weight & Dimensions 6 Weight: 2.8939Kgs Height: 37.3mm Width: 357mm Depth: 262.5mm Mens deres test viser følgende mål Dimensjoner: 35,7 cm x 26,3 cm x 4,02 cm Det jeg lurer på er hvem har rett her? begge konfigurasjonene er med titan lokket på skjermen. Den konfigurasjonen jeg linker til har 6 cellers batteri dog, men det skal vel ikke påvirke tykkelsen på laptopen, siden batteriet bygger ut i bakkant. 3,73cm mot 4,02cm er faktisk ganske stor forskjell. Forøvrig finner jeg ingen Z60M konfigurasjoner på IBM/Lenovo sine sider der de lister Z60M med en tykkelse på 4,02cm. Så hvor har dere fått dette fra? Lenke til kommentar
knut Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 Hei Vurderer sterkt og kjøpe meg en IBM Z60M med disse spesifikasjonene: http://www5.pc.ibm.com/no/products.nsf/...NO?OpenDocument Ser at IBM sine mål på denne konfigurasjonen er følgende: Weight & Dimensions 6 Weight: 2.8939Kgs Height: 37.3mm Width: 357mm Depth: 262.5mm Mens deres test viser følgende mål Dimensjoner: 35,7 cm x 26,3 cm x 4,02 cm Det jeg lurer på er hvem har rett her? begge konfigurasjonene er med titan lokket på skjermen. Den konfigurasjonen jeg linker til har 6 cellers batteri dog, men det skal vel ikke påvirke tykkelsen på laptopen, siden batteriet bygger ut i bakkant. 3,73cm mot 4,02cm er faktisk ganske stor forskjell. Forøvrig finner jeg ingen Z60M konfigurasjoner på IBM/Lenovo sine sider der de lister Z60M med en tykkelse på 4,02cm. Så hvor har dere fått dette fra? 5664649[/snapback] Vi målte dette selv, det kan da tenkes at de måler tykkelsen på den mest positive måten for ibm/lenovo. Maskinen er ganske tykk til å være en 15,4" maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå