Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: Vw Golf 1986 (Mds Golfen)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvorden skal du få montert 2 stk dynamoer? hvorfor ikke bare kjøpe 1 høyeffekts dynamo og spare motoren for den ekstra belastninga

5314591[/snapback]

Får se hva pengene strekker til, har vurdert en større type dynamo men da må jeg ha batteri-isolator å de greiene der... Har blitt tipset av en bilstereo installatør om at to dynamoer er bedre enn en dynamo hvis man har tenkt og bruke flere bilbatterier...

Dessuten har jeg opplevd å få spenningsfall i Mds golfen så motoren døde ut mens jeg kjørte, 60A Dynamoen vi har nå strekker til i massevis ellers men i kulda har den en tendens til å streike hvis vi spiller høyt. Så med to dynamoer så tenkte jeg å få en til å levere strøm til motor, lys, en 4 kanals forsterker osv. og en egen dynamo til de fire monoforsterkerne som driver subbene :yes:

Er jo ingen sak å montere ekstra dynamo!? Må bare sveise til en egen brakett og kjøpe lengre viftereim... har sett oppsett med tre dynamoer i Golf 2...

Lenke til kommentar
hehe... hadde sikkert sett fett ut med 3 dynamoer da :thumbup:  men som du sikkert vet så stjeler jo en dynamo endel effekt fra mororen og ska du ha flere så må du jo huske at du bare har 75hk og gå på :p

5317724[/snapback]

Ja jeg vet at det stjeler litt effekt men det får man bare leve med hvis man skal ha strøm nok til å drive et slikt anlegg... Har tenkt å kjøpe 1.8 utgaven, den har også finere interiør enn 1.6 utgaven...

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar
hvorden skal du få montert 2 stk dynamoer? hvorfor ikke bare kjøpe 1 høyeffekts dynamo og spare motoren for den ekstra belastninga

5314591[/snapback]

Er jo ingen sak å montere ekstra dynamo!? Må bare sveise til en egen brakett og kjøpe lengre viftereim... har sett oppsett med tre dynamoer i Golf 2...

5317030[/snapback]

Lurere da å ta 2 viftereimer sånn at du tar to reimhjul på veiva i stedet vil jeg tro ;)

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar
Tror det er en grei løsning, skal gjøre det på min ;)

5326622[/snapback]

Ønsker feedback på hvor bra det funker hvis du gjør det før meg :)

Sevfiska laks? :p

5326622[/snapback]

Nei jeg opererer med fluestang jeg! Hehe... :!:

Jeg lyger faktisk når jeg sier 40 høvdinger, tok lån på 40K,- Nok men betalte bare 35 for bilen... de siste 5 ble brukt til 150000km service.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
så deg utfor posten tidliger idag. er du blond eller mørkhåret? :wee:

bilen skriker forresten etter nye vinterfelger! :green:

5409796[/snapback]

Jeg er blond, høy og bygd for fart og spenning! Hehe... :!:

Sto eg på øversia eller nede på parkeringsplassen utførr banken då?

Ja jeg vet, da jeg solgte Bmw'en skulle jeg ha beholdt 16" felgene jeg hadde på den, de hadde og 4x100 boltsirkel... Men nye vinterfelger må vel kjøpes inn til neste vinter! Det som er så synd er jo at vinterdekkene som står på nå er helt nye....

Ps: Hadde ikke du også et "showcase" emne om bilen din?

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar
Jeg er blond, høy og bygd for fart og spenning! Hehe...  :!:

Ja jeg vet, da jeg solgte Bmw'en skulle jeg ha beholdt 16" felgene jeg hadde på den, de hadde og 4x100 boltsirkel... Men nye vinterfelger må vel kjøpes inn til neste vinter! Det som er så synd er jo at vinterdekkene som står på nå er helt nye....

Ps: Hadde ikke du også et "showcase" emne om bilen din?

5409858[/snapback]

hehe, nice. :wee:

joda hadde det en plass. men skjedd lite med bilen min så den er ganske så lite oppdatert! eneste planene jeg har nå fremover er å oppgradere anlegget mitt litt moderat.. ikke noen store prosjekter.

Lenke til kommentar
hehe, nice. :wee:

joda hadde det en plass. men skjedd lite med bilen min så den er ganske så lite oppdatert! eneste planene jeg har nå fremover er å oppgradere anlegget mitt litt moderat.. ikke noen store prosjekter.

5409927[/snapback]

Korsn bil hva det du kjørte igjen? Va det ikje en svart Mk3 Golf? :hmm:

E du nåkka på stripa å kjøre, forresten så du de blåe parklysan? Hehe...

Lenke til kommentar

Forresten så stoppet det en svart Mk3 golf 2 parkeringsplasser bortenfor meg, tror det var en jente som kjørte den, var det dama og bilen din?

Hvis du ser på førstesiden så har jeg lagt ut bilde av parklysan! De ble råfeeet! Hehe...

Det er bara at stanna up och chatta vest eg står utstilt ved shell eller no sånt... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...