Gå til innhold

Radeon x800gt 256mb vs geforce 6600gt


Xenofil

Anbefalte innlegg

Etter lang betenkningstid bestilte jeg et Sapphire Radeon X800GT 256MB AGP.

Det sto mellom dette og et geforce 6600gt 128mb. Jeg valgte ati fordi jeg har et ati kort fra før jeg aldri har hatt noe problemer med og fordi ati kortet har dobbelt så mye minne som geforce.

 

Er det noen som har prøvd AGP versjonen av dette kortet og har lyst å dele erfaringen? Har lett etter tester og anmeldelser men har bare funnet relevant info

om PCI-e utgaven. Hvordan er disse kortene iforhold tilhverandre?

 

På forhånd takk for all respons

 

 

Tob

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AGP og PCIe versjonen av X800GT skal yte det samme siden det ikke er raskt nok til å bli begrenset av 8xAGP bus'en.

 

Når det gjelder ytelse sammenlignet med 6600GT viser vel de fleste benchmarks at de yter bortimot likt. X800GT er litt raskere på spill som Half-Life 2, mens 6600GT går av med seieren i Doom 3. De er uansett begge glimrende kort for folk med begrenset budsjett og som fortsatt sitter med AGP hovedkort.

Lenke til kommentar

Ok, takk for info :)

 

 

Pratet med en kompis som jobber i datakjeden siden jeg postet sist, og han mente

x800 kortet var en smule bedre siden chip'en er nyere. Uansett passer det meg bra

at det yter best i HF2 siden jeg stort sett spiller cs og dod source. Bedre enn mitt nåværende 9600se kort er det hvertfall :roll: (trengte ikke bedre enn det til Q3 :p)

 

Finnes det tester av dette kortet her på hardware.no? har ikke funnet noe, men skal lete litt til nå..

 

Bestilte det igår og komplett sender ikke ut på lørdager, så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...