<Andtho/> Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Som topic sier, satt å leste litt på overklokking her forrige dagen om overklokking av skjermkort og at noen Radeon kort kan gjøre mye raskere med noen enkle midler.. Så jeg satt i gang, oppsettet mitt er som følger: - Saphire Radeon 9800 SE skjermkort - Softmod driver - Ati 3D control panel - Ati tray tools Har forsket litt på forskjellige drivere og har fått de beste resultatene på softmod sin.. Standard innstilling er GPU 325 og MEM 277, jeg har mål artifacts og Max for GPU og MEM og har kommet til at GPU 364 og MEM 305 er stabilt uten artifacts.. Problemet som jeg trenger hjelp med er dette; Uansett hva jeg gjør med innstillinger så er det noen små grønne prikker på skjermen, dette kom etter at jeg la inn softmod driveren.. Hva kan jeg gjøre for å fjerne dette? Er veldig fornøyd ellers da jeg får 2400p i 3D mark 05 nå, mot 1430p med original innstilling.. Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 En eller flere avb piplinene som han åpnet da han softmoddet er sikkert ødelakt... Det er ingen ting å gjøre med det. Lenke til kommentar
<Andtho/> Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 (endret) Innstallerte vanlige ATI catalyst drivere nå, jeg har kun 4 pipelines som er aktive med likevel har jeg klokket 405 og 331.. Merkelig, kunne klokke høyere med originale driver med kun 4 pipelines en jeg kunne på softmod drivere på 8 pipelines.. De grønne prikkene er også borte.. Endret 20. november 2005 av AnDtHo Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Dette er da helt normalt.. Dersom det er en defekt i en av pipe's vil man få "prikker"/artifacts i 2D/3D . Og man får dårligere klokk med alle pipe's åpnet.. uavhengig om de er defekte eller OK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå