norco89 Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Hei og god kveld. Eg skal sette opp en test-server med operativsystemet SUSE 10. Bruker IDE/ATA hdd og en CD-rom. Problemet er at når eg starter maskinen finner han verken hdd eler cdrom. Denne maskinen har 2x cpu og reg. minne. Det har vert en gammel IBM makin, tror eg. Er det noe forskjell på master/slave og noe forskjell i BIOS på denne maskinen fra ein vanleg maskin? Takker for alle svar Mvh toen. Lenke til kommentar
henningml Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Ville ihvertfall studert master/slave jumperne på harddisk og cd-rom i tilfelle de var feil. Lenke til kommentar
norco89 Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 har gjort det uttallige ganger...har flasha biosen og, men ingenting hjelper! vet ikkje ka det kan vere...første gang eg setter opp en server. Takker for alle svar! Mvh toen. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Det hadde sikkert blitt enklere for oss å hjelpe deg hvis du hadde forklart oss akkurat hva som skjer:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå