Knutgrus Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 (endret) Slik jeg har forstått det så står USM-betegnelsen for kjapp og støyfri autofokus på objektiver (egen motor). Går det an å bruke manuel fokus på disse? Eksempel (Eksempel på autofokus-bomm. Tatt med HP Photosmart 945. Dette kameraet har også manuell fokus, men det blir jo håpløst da oppløsningen på søkeren er håpløs...) Edit: Kommer vel an PÅ kvaliteten PÅ søkeren PÅ kamera og... Endret 19. november 2005 av Knutgrus Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Ja, det er manuell fokus på USM-objektiver. _ K Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Du kan gå ut i fra at alle objektiver til speilrefleks har manuell fokus, noen mer behageligere i bruk enn andre. På ring-type USM objektiver så kan du justere fokusen manuelt uten å koble ut autofokusen. Med vanlig autofokus og micro USM så må du koble ut autofokusen med en bryter. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Når jeg bruker autofokus (20D), bruker jeg alltid bare senterpunktet, for det er mest følsomt, trykker utløser halvt ned for å feste fokus. Så komponerer jeg, og så tar jeg bildet. På kortere brennvidder foretrekker jeg ofte å bruke manuell fokus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå