andrej1 Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Hei! Jeg har et kjempestort problem. Har akkurat kjøpt meg ny PC, Asus A8N-SLI Premium hovedkort, AMD 3700+ 2.2 Ghz 64 bit prosessor og en 250 Gb 16 Mb Cache S-ATA Disk. Her er problemene: -Den finner ikke IDE diskene mine. -Den starter ikke, med mindre hovedkort cd'en står i Noen som har peiling åssen jeg skal få løst problemene? (jeg la den her og, i tilfelle jeg la feil sted istad) Endret 18. november 2005 av andrej1 Lenke til kommentar
andrej1 Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Nå har jeg endelig funnet diskene, men desverre uten noen ting på de Er det noen som kan hjelpe meg med det andre problemet? Lenke til kommentar
royerling Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 (endret) har du vært inne i disk management og sjekket hva status er der? Kan hende du må "importere disker" eller hva det nå heter. Om det var noen tvil, så finner du disk management her: CONTROL PANEL - ADMINSITRATIVE TOOLS - COMPUTER MANAGEMENT - DISK MANAGEMENT. Ehm. Ja, for du kommer inn i windows, eller hva det nå er, siden maskinen har funnet diskene? Eller? Endret 19. november 2005 av royerling Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Har du installert alle driverene som er på hovedkort CD'en? Lenke til kommentar
andrej1 Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 (endret) Dataen kommer opp til den svarte skjermen rett før windows loading screenen, altså der hvor diskene står PCI bus osv. Men det som er rart er at når cden står i så kommer det opp et spørsmål om jeg vil boote fra cden, akkurat som det gjør når du har i windows cden og restarter maskina. Og nå kommer det rare, jeg trykker ikke enter for å boote. Jeg bare venter, og så kommer maskina inn i windows av seg selv. Driverene med rød runding rundt er innstalert.. utenatt på den øverste, der tok jeg kun ikke med management suite eller noe. Hvis det er noe mer dere trenger å spørre om, så spør Jeg trenger hjelp.. Endret 19. november 2005 av andrej1 Lenke til kommentar
andrej1 Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Ehm. Ja, for du kommer inn i windows, eller hva det nå er, siden maskinen har funnet diskene? Eller? 5175130[/snapback] Ja, nå plutselig så fant den diskene.. Hvertfall den ene, for den andre har jeg ikke koblet til enda tror jeg. Så den kommer inn i Windows, men ikke hvis hovedkort cden ikke står i.. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 (endret) Merkelig, gå inn i Bios og endre oppstarts rekkefølge til harddisk først. Kanskje det vil fungere. Endret 19. november 2005 av JoergenJonassen Lenke til kommentar
andrej1 Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Vel, da er problemet løst. Jeg gikk inn i bios og valgte harddisken som boot device nr 1. Da starta den hvertfall ikke opp, så jeg tok på tilbakestill alt og da starta den opp av seg selv:) Takk for hjelpa alle sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå