Gå til innhold

Finner ikke IDE disker & Må ha cd under oppstart

andrej1

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et kjempestort problem. Har akkurat kjøpt meg ny PC, Asus A8N-SLI Premium hovedkort, AMD 3700+ 2.2 Ghz 64 bit prosessor og en 250 Gb 16 Mb Cache S-ATA Disk.

Her er problemene:

-Den finner ikke IDE diskene mine.

-Den starter ikke, med mindre hovedkort cd'en står i

Noen som har peiling åssen jeg skal få løst problemene?

(jeg la den her og, i tilfelle jeg la feil sted istad)

Endret av andrej1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du vært inne i disk management og sjekket hva status er der? Kan hende du må "importere disker" eller hva det nå heter.

Om det var noen tvil, så finner du disk management her:

CONTROL PANEL - ADMINSITRATIVE TOOLS - COMPUTER MANAGEMENT - DISK MANAGEMENT.

Ehm. Ja, for du kommer inn i windows, eller hva det nå er, siden maskinen har funnet diskene? Eller?

Endret av royerling
Lenke til kommentar

Dataen kommer opp til den svarte skjermen rett før windows loading screenen, altså der hvor diskene står PCI bus osv.

Men det som er rart er at når cden står i så kommer det opp et spørsmål om jeg vil boote fra cden, akkurat som det gjør når du har i windows cden og restarter maskina. Og nå kommer det rare, jeg trykker ikke enter for å boote. Jeg bare venter, og så kommer maskina inn i windows av seg selv.

Driverene med rød runding rundt er innstalert.. utenatt på den øverste, der tok jeg kun ikke med management suite eller noe.

Hvis det er noe mer dere trenger å spørre om, så spør :) Jeg trenger hjelp..

post-81828-1132399572_thumb.jpg

Endret av andrej1
Lenke til kommentar
Ehm. Ja, for du kommer inn i windows, eller hva det nå er, siden maskinen har funnet diskene? Eller?

5175130[/snapback]

Ja, nå plutselig så fant den diskene.. Hvertfall den ene, for den andre har jeg ikke koblet til enda tror jeg. Så den kommer inn i Windows, men ikke hvis hovedkort cden ikke står i..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...