Gå til innhold

Hvordan er din kino tråden

co2

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Nah du må jo ha de riktige setene da! Har de skrevet ned her et sted... litt nedenfor midtpå midten. Premieren på war of the worlds, the matrix- og lotrfilmene tok jo helt av! Stemning til tusen. Har ikke vært på så mange store kinoer utenfor Oslo egentlig så har ikke så veldig mye å sammenligne med. jeg har jo på en måte vokst opp på Colosseum så det vil nok ta litt tid før jeg blir overbevist om at en annen Norsk kino slår den ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg har fått vite om Forum av en kamerat som jobber hos Bergen Kino er at den ikke er i forsvarlig stand når det gjelder brannsikring, og at det i tillegg er så store problemer med parkeringsplasser ved den, at de ikke vil åpne den igjen. Derfor leier de den bare ut til forelesningssal for studenter som meg, som tross alt ikke er så viktige at det å ha brannsikring er et issue. :p

Lenke til kommentar

Rognan Kino

Vår kino er patetisk. Har ikke noe i nærheten av surround, stolene er grusomme å sitte i og bildet kornetete og smått. De knirker og hopper opp og ned.

Filmene kommer urlenge etter premieren, sikkert fordi rognan samfunnshus (som kinoen er i) ikke har råd til å få litt fortgang i det hele. Kinoen er foressten bare åpen på søndager og enkelte ukedager av og til. Vi har dårlig utvalg, og prisen er relativt stiv i forhold til den "opplevelsen" vi får.

Nei, når vi skal på kino drar vi til Fauske eller Bodø. Fauske kino er faktisk ganske så bra.

Regner med at apedoktor kan bekrefte min misnøye.. :D

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar

Kino City - Drammen

Jeg vet ikke så mye om det tekniske, men jeg mener å tro at alle salene er THX-sertifiserte (faktisk) ettersom det er thx reklame foran hver eneste film, uansett hvilken sal man sitter i :p

Lyden i de fleste salene er grei, men i den største salen forsvinner noe av lydstyrken. I de mindre salene er det ekstremt god lyd, vedlig høy, mye bass og veldig klar. Eneste minuset (som gjelder for alle saler) er at en del av lydbildet forsvinner hvis man sitter ytterst i kantene, eller for langt foran, eller for langt bak. Generelt for alle salene er lydbildet er best på rad 5-8, på midten.

Bildet vet jeg heller ikke noe teknisk om, men jeg klager ikke :) Stolene får minus fordi det er alltid mye skitt på setet. Alle stoler kan lenes bakover, unntatt de som er øverst i salen (som regel rad 10-13 eller noe i den duren).

En annen ting er at temperaturen inne i salen ofte er høyere enn hva som er behagelig. På premieren til Atter en Konge måtte vi sitte i bar overkropp for å ikke dø av varme :p

Uansett er denne kinoen 20x bedre enn gamle "Saga kino" som lå ovenfor torget. Eneste jeg likte med Saga var at det var mye mer koselig der... Inngangspartiet, kiosken og veiene inn til salene var mye mer koselig og kino aktig :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Kino 1 i Sandnes er, som ZoDiAc sier, en veldig bra kino. Likevel får man ikke med seg en dritt når man sitter på de nederste radene, spesielt ikke i de største salene. Det gjorde man i den gamle. Setene er uslåelige, lydkvaliteten bryr jeg meg ikke om (men den er god den òg) og bildet er ikke noe utover vanlig kinostandard. Digitale kinoer er bare tull. Gi meg cigarette burns og slitte end frames.

Lenke til kommentar
Det jeg har fått vite om Forum av en kamerat som jobber hos Bergen Kino er at den ikke er i forsvarlig stand når det gjelder brannsikring, og at det i tillegg er så store problemer med parkeringsplasser ved den, at de ikke vil åpne den igjen. Derfor leier de den bare ut til forelesningssal for studenter som meg, som tross alt ikke er så viktige at det å ha brannsikring er et issue.  :p

5187328[/snapback]

Jeg synes vi bør være i stand til å ofre litt for en god film ;)

Parkeringsplasser er det forresten ingen av ved kinoen. Man må parkere minimum ett kvartal unna, hvis man ankommer i bil.

Lenke til kommentar
Det jeg har fått vite om Forum av en kamerat som jobber hos Bergen Kino er at den ikke er i forsvarlig stand når det gjelder brannsikring, og at det i tillegg er så store problemer med parkeringsplasser ved den, at de ikke vil åpne den igjen. Derfor leier de den bare ut til forelesningssal for studenter som meg, som tross alt ikke er så viktige at det å ha brannsikring er et issue.  :p

5187328[/snapback]

Jeg synes vi bør være i stand til å ofre litt for en god film ;)

Parkeringsplasser er det forresten ingen av ved kinoen. Man må parkere minimum ett kvartal unna, hvis man ankommer i bil.

5190566[/snapback]

Hehe, ja, det sto ganske tett med bilar overalt ein kilometer i omkrets når det var stappfullt.

Lenke til kommentar
SF Lillestrøm kino

Helt nytt, veldig rent. gode stoler, de har til og med brusholder. 6 (eller var det 7?) saler..

5187350[/snapback]

7 saler. Jeg er også fornøyd med den nye kinoen i Lillestrøm, gode seter og brusholder, forholdvis grei høydeforskjell. Jeg kan ikke nok om kino og teknisk kvalitet til å bedømme noe særlig, men jeg synes det var topp :D

Endret av firstperson
Lenke til kommentar

jeg bor I tromsø så har en utrolig bra kino å gå på. den skal jo være norges beste kino å det kan jeg ikke si noe imot

Kinoen har 936 seter fordelt på seks saler. Alle setene har vipperygg og en avstand til raden foran på 120 cm. Luksussalen har skinnseter, småbord mellom setene og 130 cm radavstand! Alle lerretene går fra gulv til tak, og alle setene ligger innenfor lerretsbredden. Dette gir god siktlinje i alle saler. Buede lerreter er med på å forsterke synsopplevelsen.

finner dessverre ikke noe ut om lyden. var bare å fant dette på deres hjemmeside

http://www.tromsokino.no/

post-52027-1132844893_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Norges beste og verdens største THX-kino - Colosseum

Colosseum_inngang_4256m.jpg

Bak det digre lerretet, og i en ring rundt kuppelen i nye Colosseum kino, lurer et 60-talls høyttalere. Colosseum er verdens største THX-kino, med akustikk og lydsystem som gjengir filmlyden like dynamisk som i filmskaperens studio. På Colosseum er lyden større enn lerretet.

Colosseum THX - "helt Konge"

Antall sitteplasser: 978

Teknisk utstyr

Billedformater:

Wide Screen/Cinema Scope/70 mm

Lydformater:

Analogt: Dolby A/Dolby SR

Digitalt: DTS/SDDS/Dolby SRD - dypbass

Spektakulære og store filmer innenfor flere genre gjerne med kjente stjerner og mye lyd. THX-sertifisert sal.

colosseum_sal1_4257b.jpg

Gode stoler med god sikt

Seteradene har fått en brattere vinkel enn tidligere, og er flyttet noe tilbake fra lerretet. De komfortable, polstrede setene har ekstremt god sikt til lerretet. Setene er utformet slik at lyden ikke blir påvirket av om noen sitter der, eller ikke. Et lydløst ventilasjonsanlegg gir lufttilførsel fra dyser under hvert sete.

”på Colosseum er lyden større enn lerretet”. Og for de som ikke har vært der; det er stort! :w00t:

OT

Har det bildet over som bakgrunn på mobilen og pcen

Lenke til kommentar

euroshopper: Er det dette som er Colosseum? :ohmy: Da jeg var på kino i Oslo og så The Day After Tomorrow satt jeg i den salen der. På forhånd var jeg så skuffet fordi jeg ikke fikk besøke Colosseum, men nå viser det seg visst at jeg var der allikevel! At folk påstår at kinoopplevelsen man får i den salen der er så heftig, skjønner jeg ikke :dontgetit: Var kanskje ikke den mest ideelle filmen jeg så, men allikevel. Det finnes nok bedre saler i Norge, men snakk om lyd i alle fall. Salen var forøvrig stor nok ;)

Lenke til kommentar

Storfjord Kulturhus på Stranda.

Rein og fin kino. Gode seter, bra lerret, helt ok lyd. Er ikke så veldig gammel, men har ikke den nye lydstandarden som jeg mener jeg har hørt noe om.

Har et gjennomsnitt på 10 personer per film, i en bygd med folketall på 3500.

Grunnen til det er at filmene kommer som regel så sent at de har komt ut på dvd, og mange har allerede kjøpt de, eller så har de spart 30 kroner og leigd filmene. Jeg tror faktisk mange like bedre å se en film hjemme i sofakroken enn på kino.

Det er synd for kinoen da :hrm:

Lenke til kommentar

Magnus barfot eller ka nå den kinoen heter er ganske genialt! :D Hvis det er folk rundt meg som bråker uten at det er "enkelt" uhell så sier eg klart ifra. Det som er det verste er faktisk snope poser og annet godteri som bråker.

Forum kino er bare forum kino. Kan ikke skjønne at den skal nedlegges. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...