Gå til innhold

Hvordan er din kino tråden


co2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forum er vel (snart) nedlagt? eller?

5176182[/snapback]

Forum har vært stengt en stund nå, men det var snakk om at de skulle åpne opp Forum igjen rundtom disse tider, bl.a. på grunn av Harry Potter og andre store filmer som kommer rundt juletider. Har ikke hørt noe mer om dette enn det at det var en mulighet.

 

Det siste jeg hørte om Forum :

Et alternativ de har er å få privatpersoner til å drive kino der, slik de har gjort bl.a. i Oslo, men vet heller ikke mer enn at de vurderer det.

 

:dontgetit:

Lenke til kommentar

Haugesund - Edda kino

 

EDDA 1

Rogalands største kinosal med 563 plasser.

 

edda1.jpg

edda1a.jpg

edda1b.jpg

edda1c.jpg

edda1d.jpg

 

Hovedhøytalere / Surroundhøytalere - EV / BOSTON

Forsterkere - EV, QSC

Lydprosessor - DOLBY CP-650

Lydsystemer - DOLBY DIGITAL, DTS

Prosjektor - Ernemann 11

Seter - FIGUERAS

Antall seter = 563

 

EDDA 1 er en stor og luftig sal som likevel føles passelig trang når du ser filmen. Selv om det er "bare" DTS så tar de igjen med lydtrykket. På premierer og de seneste visningene trør de noen gang til med så høyt volum at selv jeg syntes det er for mye, av type "kniper sammen øynene pga høy bass". Setene er solide og myke, men du må sitte med rett rygg det er litt liten plass til beina. Høye personen på raden forran kan være et problem. Bildet er digert men ikke av best kvalitet.

 

EDDA 2

 

edda2b.jpg

 

Hovedhøytalere / Surroundhøytalere - JBL / ALTEC LANSING

Forsterkere - QSC

Lydprosessor - DOLBY CP-500

Lydsystemer - DOLBY DIGITAL, DTS

Prosjektor - Ernemann 8

Seter - FIGUERAS

Antall seter = 130

 

Denne salen har jeg ikke vært i på mange år. Den blir for det meste brukt til non-blockbuster filmer og barnefilmer. Denne uken sender de filmer som "Lady og landstrykeren" og "GOAL!". Gratiskinoen som blir vist hver dag om sommeren er hvis jeg husker rett i denne salen.

 

EDDA 3

 

edda3a.jpg

 

Hovedhøytalere / Surroundhøytalere - ALTEC LANSING

Forsterkere - QSC

Lydprosessor - DOLBY CP-50

Lydsystemer - DOLBY SR

Prosjektor - Ernemann 12

Seter - FIGUERAS

Antall seter = 45

 

Blir på hjemmesiden beskrevet som "En koselig og intim sal" som egentlig betyr at den er knøttliten. Skjermen er bare omtrent 2.5 meter i diagonalen. Her så jeg f.eks i sommer en film fra Polen. Det er nok heller de spesielle filmene de viser her som trekker publikum enn lyd/bilde.

 

EDDA 4

 

edda4a.jpgedda4b.jpg

 

Hovedhøytalere / Surroundhøytalere - JBL / ALTEC LANSING

Forsterkere - QSC

Lydprosessor - DOLBY CP-500

Lydsystemer - DOLBY DIGITAL

Prosjektor - Ernemann 12

Seter - FIGUERAS

Antall seter = 115

 

Enda en sal jeg ikke har vært i på flere år. Tror den blir brukt på store filmer etter at nye filmer har tatt over på #1 og #5.

 

EDDA 5 - THX

 

edda5aa.jpgedda5a.jpgedda5b.jpg

 

THX godkjent

Hovedhøytalere / Surroundhøytalere - EAW

Forsterkere - EAW

Lydprosessor - DOLBY CP-650D

Lydsystemer - DOLBY DIGITAL SURROUND EX

Prosjektor - Ernemann 15

Seter - FIGUERAS

Antall seter = 201

 

Den nyeste salen på EDDA. Gode seter som passer godt mot ryggen og myke armlen. Siden den er THX godkjent er den veldig bratt som gjør at selv om personen forran er to meter vil hodet hans være i din knehøyde og umulig komme i veien. Flott bilde og lyd samme hvor i salen du sitter. Desverre er de litt sparsommelige på lyden i den salen, så selv om lyden klart kommer fra "alle kanter" så mangler den det in-your-face lydtrykket du får i EDDA 1.

 

Gode seter på EDDA 1 (rad 7-8 på midten) gir den beste opplevelsen, men ellers vil jeg anbefale #5.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Driit i så sykt lange poster!

 

Kino1 (Skien)

Fire saler er bygget etter THX-standard, og den femte salen er bygget som luksussal! Her er setene større og i konfortabelt skinn.

 

I alle våre saler kan man lene setene tilbake, for å få den rette kinoopplevelsen

 

Salkapasitet:

 

Sal 1: 81 seter

Sal 2: 135 seter

Sal 3: 221 seter

Sal 4: 102 seter

Sal 5: 24 luksusplasser m/ servering

 

Før var Lundetangen//Kino1 tabu å se film på. I DI OT-isk metallplate i toppen av stolryggen var ondskap inkarnert i en kinosal.

Nå er det sinnsykt komfi å sitte der

 

Charlie filmsenter (Porsgrunn)

Filmsentret Charlie har 5 kinosaler. Alle salene er utstyrt med digitale lydsystemer. Kapasiteten totalt utgjør 752 seter.

 

Sal 1 :Har 70 seter og SR*D lydsystem.

Sal 2 :Har 120 seter og SR*D lydsystem.

Sal 3 :Har 230 seter. Lydsystemene er SDDS og DTS. Salen har også SR*D lyd.

Sal 4 :Vår nye storsal med 310 plasser. Egen 'Loveseat' rad (11) for de mer romantiske. En sal i absolutt særklasse for store filmopplevelser.

Sal 5: (Luksussalen) Vår minste sal med 22 seter. Nye flotte regulerbare luksusstoler i skinn med bord. Det er også montert nytt lerret i "Småen" slik at du nå får en flott filmopplevelse i denne salen. Her kan du forvente å se kvalitetsfilm!

Se bilde

 

Har tatt seg opp, med ombyggingen av sal 4. Sal 3 er også godkjent. De 2 minste er helt ok, men ingenting mer.

Endret av dub
Lenke til kommentar
Forum er vel (snart) nedlagt? eller?

5176182[/snapback]

Forum har vært stengt en stund nå, men det var snakk om at de skulle åpne opp Forum igjen rundtom disse tider, bl.a. på grunn av Harry Potter og andre store filmer som kommer rundt juletider. Har ikke hørt noe mer om dette enn det at det var en mulighet.

5176659[/snapback]

That's right. De har åpnet Forum igjen nå pga Harry Potter. Ingenting (les: INGENTING) slår en film avspilt i Forum kino, der du og dine venner sitter på balkongen :D

Lenke til kommentar
That's right. De har åpnet Forum igjen nå pga Harry Potter. Ingenting (les: INGENTING) slår en film avspilt i Forum kino, der du og dine venner sitter på balkongen :D

5177548[/snapback]

Lord Of The Rings: Return Of The King på Forum var ein uforglemmeleg opplevelse :love:. Synd at den er lagt ned.

Lenke til kommentar
That's right. De har åpnet Forum igjen nå pga Harry Potter. Ingenting (les: INGENTING) slår en film avspilt i Forum kino, der du og dine venner sitter på balkongen :D

5177548[/snapback]

Lord Of The Rings: Return Of The King på Forum var ein uforglemmeleg opplevelse :love:. Synd at den er lagt ned.

5183464[/snapback]

Been there, done that ;) Var der på den 3. visningen. Da jeg satt på nettopp balkongen med noen tjommier. Lyden i den salen er skremmende deilig; setene rister og jeg har nesten lyst til å tilbringe en natt med hver av høyttalerne, for å vise hvor takknemlig jeg er for opplevelsene i denne kinosalen :p

 

BTW: Ettersom Bergens største inntekt er på kinoer, kan det vel ikke lønne seg å legge ned Forum? Skjønner ikke hva de tenker med de folka :no:

Lenke til kommentar

De har nok ikke åpnet Forum ennå nei.

 

Det kan nok ta litt tid, på våre vaktlister er det ingen som er satt opp på jobb på Forum, og disse vaktlistene går ut året. Det var snakk om at Forum skulle benyttes når det kom filmer som kom til å dra mange folk. Hvorfor de da ikke har åpnet Forum nå skjønner jeg ikke, siden Harry Potter har vært utsolgt hele helgen (inkludert fredag).

 

Liker å se film på Forum (ikke minst å ha julebord der!), men det er et utrolig kjedelig sted å jobbe!

 

Viva KP og Cafè Stills!

Endret av AskBurle
Lenke til kommentar

Tromsø kino

Kinoen har 936 seter fordelt på seks saler. Alle setene har vipperygg og en avstand til raden foran på 120 cm. Luksussalen har skinnseter, småbord mellom setene og 130 cm radavstand! Alle lerretene går fra gulv til tak, og alle setene ligger innenfor lerretsbredden. Dette gir god siktlinje i alle saler. Buede lerreter er med på å forsterke synsopplevelsen.

 

Fantastisk kino! Den er så utrolig mye bedre enn gamle fokus for de av dere som har vært der.

Lenke til kommentar
SF Kino Lillestrøm åpnet 9.september 2005, og kan by på 7 saler bygget etter THX standard, med 3 kanals surroundlyd fra Dolby og DTS. SF Kino Lillestrøm står klare til å gi publikum i området et oppdatert, ferskt og variert utvalg av film. Her skal du til enhver tid finne både de store og små titlene. De satser stort på familiepublikummet, og vil hver dag ha tilbud med minimum 2 barnefilmer på repertoaret.

 

I tillegg vil SF Kino Lillestrøm jobbe opp mot skolene og barnehagene i distriktet, slik at kinoen kan bli en arena også for læring og flotte, kulturelle opplevelser!

 

7 saler er klare til å vise film:

Sal 1 – Rød - 230 seter

Sal 2 – Orange - 61 seter

Sal 3 – Gul - 89 seter

Sal 4 – Grønn - 78 seter

Sal 5 – Blå - 105 seter

Sal 6 – Indigo - 92 seter

Sal 7 – Fiolett - 89 seter

 

SF Kino-kiosken er et kapittel for seg! Her finner du et rikholdig utvalg av kino-godt – alt fra sure bomber til gigantiske bøtter med ferskt ny-poppet popcorn!

 

SF Kino har etter åpningen 9. september 3 kinosentre i Norge med et forventet årsbesøk på til sammen 700 000. 6 saler ved SF Kino Tønsberg, 5 saler ved SF Kino Moss og altså 7 saler ved SF Kino Lillestrøm.

 

Nyåpnet kino som jeg har besøkt tre ganger. Morsomts var det da jeg og tre kammerater hadde Sal 1 for oss selv under visningen av Oldboy. :D

Lenke til kommentar
Hva er så spesielt med Forum?

5184207[/snapback]

Over 700 seter, den største salen i Bergen (landet?). Kjempeflott lyd, ja, kan vel berre sitere.

Da jeg satt på nettopp balkongen med noen tjommier. Lyden i den salen er skremmende deilig; setene rister og jeg har nesten lyst til å tilbringe en natt med hver av høyttalerne, for å vise hvor takknemlig jeg er for opplevelsene i denne kinosalen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Colosseum THX

Antall sitteplasser: 978

Teknisk utstyr

Billedformater:

Wide Screen/Cinema Scope/70 mm

Lydformater:

Analogt: Dolby A/Dolby SR

Digitalt: DTS/SDDS/Dolby SRD - dypbass

Profil

Spektakulære og store filmer innenfor flere genre gjerne med kjente stjerner og mye lyd. THX-sertifisert sal.

 

Colosseum 2-3-4

Antall sitteplasser: 274-151-115

Teknisk utstyr

Billedformater: Wide Screen/Cinema Scope

Lydformater:

Analogt: Dolby A/Dolby SR

Digitalt: DTS/Dolby SRD - dypbass

 

Sorry, det er nok noen flere plasser på colosseum enn på Forum!

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar

Ølberg KINO

 

Lyd:

Front: Dali 5005LE

Bak: Dali 3003LE

Center: Dali C1000

Sub: SVS PB 10-ISD

Forsterker: Denon 2105

 

Bildet:

Prosjektor: BenQ PE5120

Lerret: Grandview 16:9 200x114

Denon 1910 DVD Spiller

Xbox moddet. med hd-kit.

 

Komfort:

Sofa: IKEA KLIPPAN

Godis: Til tider dårlig, kommer an på økonomi til Kino maskinisten :p

 

Karakter: 4 av 6 mulige.

Lenke til kommentar
Kino1 Sandnes ligger i det nye multisenteret i Sandnes og er Norges mest moderne kinoanlegg. Kinoen har syv saler med til sammen 901 seter.

 

Alle salene har THX-standard og laget som "black boxes". Det vil si at salene er helt mørke og at det ikke er noe lys som forstyrrer det som skjer på lerretet. Lerretet i sal 1 måler hele 16x9meter.

'Helt mørke' er en grei overdrivelse, fordi man blir jo nesten blenda av de forbanna selvlysenes exit-skiltene. Men den nye kinoen er ganske god. Digg seter som kan bøyes bakover og har koppholdere, bra mellomrom mellom hver rad og høydeforskjellen mellom hver rad er såpass stor at uansett hvor stor han jævelen forran deg er, så ser man hele lerretet (var ikke tilfellet på den forrige kinoen).

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar
Kino1 Sandnes ligger i det nye multisenteret i Sandnes og er Norges mest moderne kinoanlegg. Kinoen har syv saler med til sammen 901 seter.

 

Alle salene har THX-standard og laget som "black boxes". Det vil si at salene er helt mørke og at det ikke er noe lys som forstyrrer det som skjer på lerretet. Lerretet i sal 1 måler hele 16x9meter.

'Helt mørke' er en grei overdrivelse, fordi man blir jo nesten blenda av de forbanna selvlysenes exit-skiltene. Men den nye kinoen er ganske god. Digg seter som kan bøyes bakover og har koppholdere, bra mellomrom mellom hver rad og høydeforskjellen mellom hver rad er såpass stor at uansett hvor stor han jævelen forran deg er, så ser man hele lerretet (var ikke tilfellet på den forrige kinoen).

5186850[/snapback]

 

:realmad:

 

There's no justice

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...