iNeo Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Hei jeg trenger hjelp til å lage en "på meldings form" kan noen hjelpe meg med det? har lagd færdi templaten... Takkpå forhånd Lenke til kommentar
saivert Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Hva tenker du på da? Skal du presentere de påmeldte på en egen webside eller vil du bare ha en form også lagre påmeldingene i en tekstfil som du bare skal lese selv? Jeg tror kansje jeg har noe til deg. Sjekk ut http://home.no.net/nxs/files/gjett_tallet.php Den viser bruk av registrering. All koden følger med da. Yeah linux rock! Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Jeg mener dette: Når mann skriver f.eks. registrering sjemaet som på diskusjon.no så blir man oppført på en side som alle kan se. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Noe gjestebok-aktig? Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Mener du at man skal registrere seg, så når man har registrert seg så kan man se alle som har registrert seg i en liste? Omtreng som en stemme ting? Vil vere rimelig enkelt med mysql og php, når brukeren "poster" formen så blir han sendt til en php fil som lagrer dette i en tabell i mysql databasen. En annen php fil for så igjen å vise det. Er rimelig enkelt med fwrite også (uten mysql men bare et tekstdokument). Skulle gjerne laget et eksempel for deg men er ikke hjemme nå så kanskje jeg gjør det når jeg kommer hjem en gang i kveld / natt Lenke til kommentar
Wintage Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 (endret) Jeg tror jeg har akkurat det du trenger Skal prøve å forklare alt sammen ganske bra slik at du skjønner hva som skjer i koden. Du kommer til å trenge både PHP og MySQL. Skal vi se, vi starter med å lage en egen side til tilkoblingen mot databasen grunnet sikkerhet. Den kaller vi conn_liste.php: <?php $connection = mysql_connect("navn på host", "bruker", "passord"); mysql_select_db("navn på database",$connection); ?> Her følger koden til registrerings-sida: Jeg har både registreringsskjemaet og lista på en og samme side, som du ser, for å gjøre det ryddigere. <form action="leggtil.php" method="post"> Navn:<br> <input type="text" name="navn"><br> E-post:<br> <input type="text" name="epost"><br> <input type="submit" value="Legg til"> </form> <b>Påmeldte:</b><br> <?php // Her inkludere vi tilkoblingsfila og henter verdier fra databasen. include('conn_liste.php'); $setning = @mysql_query("SELECT * FROM tabell"); // Du må endre denne verdien: ("SELECT * FROM tabell"); // Endre tabell til navnet på tabellen i din database while($liste = @mysql_fetch_array($setning)) // Her printer vi ut navnene { print "- $liste[navn] <br>\n"; } ?> Så lager vi fila leggtil.php: <?php include('conn_liste.php'); // Vi inkluderer tilkoblingsfila her også // Her definerer vi det som blir fylt inn i feltene $navn = $_POST['navn']; $epost = $_POST['epost']; // Her må du også endre verdien tabell til navnet på din databasetabell $query = "INSERT INTO tabell VALUES('', '$navn', '$epost')"; $resultat = mysql_query($query); if($resultat) { print "Navn og e-post er lagt til i databasen.<br>\n"; } else { print "Noe gikk galt! Navn og e-post ble ikke registrert i databasen.<br>\n"; } ?> Tilslutt kommer sql koden: CREATE TABLE tabell ( id int(11) NOT NULL auto_increment, navn text, epost text, PRIMARY KEY(id) ) TYPE=MyISAM; Endret 20. november 2005 av Wintage Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Wintage. Fint at du lærer folk å ha sikekrhetshull åpen. Vet ikke hvor mange ganger det er sagt før, men VALIDER all input Lenke til kommentar
Wintage Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Wintage. Fint at du lærer folk å ha sikekrhetshull åpen. Vet ikke hvor mange ganger det er sagt før, men VALIDER all input 5183083[/snapback] Hva snakker du om da? Usikkert med denne da? Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 http://www.php.net/mysql_real_escape_string Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Wintage. Fint at du lærer folk å ha sikekrhetshull åpen. Vet ikke hvor mange ganger det er sagt før, men VALIDER all input 5183083[/snapback] Hva er det som kan skje når du ikke har mysql_real_escape_string da? har sett at det blir brukt, men hva slags input er det brukerne kan gi som er ett sånt voldsomt sikkerhetshull? Lenke til kommentar
missiongul Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 (endret) Tror det er slik i eks. E-post at du kan skrive '); DELETE FROM liste så blir alt slettet. (hvis du vet hva tabellen heter da) EDIT: og legge inn html koder og javascript som f.eks. videresender til annen side Endret 20. november 2005 av missiongul Lenke til kommentar
Wintage Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Men herregud, dette er sikkert nok da. Det er ikke NASA's database vi snakker om her Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Vel det flere enn NASA som ikke vil ha listene sine sletta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå