JimL Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Tjänare, en kompis må få oppgradert den slitne traveren sin, og vi holder oss til Intel/Nvidia kombinasjonen pga et utall feilfrie systemer satt opp med det. Så var nå den diskusjonen ute av verden. Skjerm/HDD/DVDRW/mus/tastatur blir overført fra gammelmaskinen. Maskinen vil ikke bli klokket _noe_ (derfor ikke dyr ram), og vil bli brukt til hovedsaklig spill/surfing/dc++. Slengte sammen et forslag på Komplett. Om noen har noen innvendninger eller andre forslag så hadde det vært fryktelig kjekt å høre. Er blant annet spent på hvordan gpu-kjøleren vil fungere på skjermkortet. Valgte å gå bort fra Pentium D pga at maskinen hovedsaklig skal brukes til spilling, om noen mener at det kan være lurt å gå for dette likevel vil jeg gjerne høre det. Valgte også å fraråde om å kjøpe èn <40GB Raptor som OS-disk. Dette pga pris, støy og at om han nå skulle gå den veien burde han kjøpe to. I økonomi-oppsett ser jeg likevel lite rom for Raptordisker, er ikke store greiene man tjener likevel. Endret 19. november 2005 av JimL Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Altså, HVORFOR skal det være Intel? "pga et utall feilfrie systemer"? Har det noengang slått deg at det hadde vært like feilfritt med AMD? Hvertfall, en AMD 3200+ som liksom skal være tilsvarende til Intel 3,2GHz, gir deg minst 10fps mer i alle krevende spill. Ikke kjøp fra komplett.no, da du sparer deg 500-1000kr ved å handle et annet sted. F.eks. databutikken.com eller shg.no. En kjøper rett og slett ikke så billig minne. Hallo, 1400kr for 2GB? Vel tvilsomt? Klarer bare CL 4 (!) på PC4300. Det er CRAP! Neih... Få av deg den holdningen og sats på AMD i stedet Ellers så det greit ut:) Lenke til kommentar
JimL Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 (endret) Altså, HVORFOR skal det være Intel? "pga et utall feilfrie systemer"? Har det noengang slått deg at det hadde vært like feilfritt med AMD?Å så sinna AMD-tilhengere (og Intel-tilghengere) kan bli. Jeg skrev det fordi jeg ikke orket diskusjonen, han som skal ha maskinen lever etter "if it aint broke, don't fix it"-greia, og han har vel satt sin lit til Intel/Nvidia. End of discussion Hvertfall, en AMD 3200+ som liksom skal være tilsvarende til Intel 3,2GHz, gir deg minst 10fps mer i alle krevende spill.Fantastisk, men så var han jo da bestemt på den prosessorfabrikanten da. Ikke kjøp fra komplett.no, da du sparer deg 500-1000kr ved å handle et annet sted. F.eks. databutikken.com eller shg.no.Jeg handler bare fra komplett. Sier ikke at noen andre er dårlige, men etter flere år med handling og en del supportspørsmål er jeg rett og slett så fornøyd at de er verdt den 500-lappen ekstra. En kjøper rett og slett ikke så billig minne. Hallo, 1400kr for 2GB? Vel tvilsomt? Klarer bare CL 4 (!) på PC4300. Det er CRAP!Hvorfor ikke? Er det noen grunn til at han trenger noe dyrere ram med bedre timings da? Klokking er jo som sagt totalt utelukket Neih... Få av deg den holdningen og sats på AMD i stedet Ikke jeg som skal ha ny maskin, men tipper nå det blir Intel den dagen og. Jeg spiller ikke spill, så kunne ikke brydd meg mindre om 10fps mer i CS Endret 19. november 2005 av JimL Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 (endret) Det ser ut som en ganske grei PC. Personlig ville jeg kjøp en dobbelt kjerne CPU, PGA at det er flere spille som drar nytte av det. Jeg ville også kjøpt Dette eller Dette Hovedkortet. Da kan kjøpe et til grafikk kort om et par år, og kjøre SLI. Disse korene støtter også Dobbelt Kjerne CPU Endret 19. november 2005 av 2 Fast 4 Biltema Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Ser helt greit ut, det eneste jeg er svært kritisk til er at du ikke la frem linker. Vi er litt late å finne linker selv er nesten i meste laget. 2 Fast 4 Biltema: Du ville kjøpt dualcore grunnet flere spill som drar nytte av det? Tviler sterkt på om det utsagenet er riktig svært få spill støtter det. Men en er personlig en stor tilhenger av dualcore men mest grunnet multitasking da. Lenke til kommentar
JimL Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 (endret) Ser helt greit ut, det eneste jeg er svært kritisk til er at du ikke la frem linker. Vi er litt late å finne linker selv er nesten i meste laget. Hehe, får ta det til etterretning. Forstår så absolutt problemstillingen 2 Fast 4 Biltema: Du ville kjøpt dualcore grunnet flere spill som drar nytte av det? Tviler sterkt på om det utsagenet er riktig svært få spill støtter det. Men en er personlig en stor tilhenger av dualcore men mest grunnet multitasking da.Er nettopp dette jeg også lurer på. Ville bare ha flere meninger på om jeg skulle kjøre singel eller dual 2 Fast 4 Biltema: skal ta en kikk på de hovedkortene Ellers takk for tips. Endret 19. november 2005 av JimL Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Om noen har noen innvendninger eller andre forslag så hadde det vært fryktelig kjekt å høre. Er blant annet spent på hvordan gpu-kjøleren vil fungere på skjermkortet. Den skal være veldig god den kjøleren så det skal ikke være noe problem, men 7800 GT kort er kjent for å lage lite varme og derfor ikke være noe støy monstre heller det motsatte. Så jeg er ikke sikker hvor mye mindre støy den kommer til å produsere i forhold til boxed versjonen. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Ville nok personlig kjøpt dual core. Flere og flere applikasjoner og spill(?) kommer vel til å støtte dual core i løpet av litt tid. Kongeminne på et Intel-system som ikke skal klokkes er like nyttig som kattesokker Ser ellers ikke så dumt ut. Lenke til kommentar
JimL Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Ville nok personlig kjøpt dual core. Flere og flere applikasjoner og spill(?) kommer vel til å støtte dual core i løpet av litt tid.Kongeminne på et Intel-system som ikke skal klokkes er like nyttig som kattesokker Ser ellers ikke så dumt ut. 5175664[/snapback] Takker Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Ser helt greit ut, det eneste jeg er svært kritisk til er at du ikke la frem linker. Vi er litt late å finne linker selv er nesten i meste laget. 2 Fast 4 Biltema: Du ville kjøpt dualcore grunnet flere spill som drar nytte av det? Tviler sterkt på om det utsagenet er riktig svært få spill støtter det. Men en er personlig en stor tilhenger av dualcore men mest grunnet multitasking da. 5175496[/snapback] Det var veldig dårlig forklart av meg. Det jeg mente var at det ofte er Multitasking i dagens spill. (Sende og laste inn filer, lyd, bilde, singnaler fra mus og tastatur osv...) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Hvertfall, en AMD 3200+ som liksom skal være tilsvarende til Intel 3,2GHz, gir deg minst 10fps mer i alle krevende spill.Fantastisk, men så var han jo da bestemt på den prosessorfabrikanten da. 5175448[/snapback] Jeg vil anbefale AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte 2150 kr, siden denne prosessoren gir svært mye ytelse for pengene. Jeg anbefaler ikke AMD fordi jeg liker AMD, men fordi det er det som gir best ytelse for pengene for øyeblikket. Om en måned kan alt se helt annenledes ut. Andre bør også tenke på den måten. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 (endret) Ser helt greit ut, det eneste jeg er svært kritisk til er at du ikke la frem linker. Vi er litt late å finne linker selv er nesten i meste laget. 2 Fast 4 Biltema: Du ville kjøpt dualcore grunnet flere spill som drar nytte av det? Tviler sterkt på om det utsagenet er riktig svært få spill støtter det. Men en er personlig en stor tilhenger av dualcore men mest grunnet multitasking da. 5175496[/snapback] Det var veldig dårlig forklart av meg. Det jeg mente var at det ofte er Multitasking i dagens spill. (Sende og laste inn filer, lyd, bilde, singnaler fra mus og tastatur osv...) 5177986[/snapback] Mener ikke å være frekk eller noe men du er litt ute på vidden der. Sende og laste inn filer, lyd, bilde, singnaler fra mus og tastatur osv? Mye av dette tar så godt som ingen ytelse fra en CPU samt at nesten ingen av de faktorene har noe med en CPU å gjøre. Spill og multithreading så er det også slik at mange spill funker ikke på den måten siden den ene tråden er helt avhengig av at den tråden foran er ferdig. Men du er inne på noe hvis eks OS, anti virus, msn ect kan gå på den ene kjernen og så kan spillet gå på den andre kjernen. Så jeg antar at det var noe sånt du tenkte på efikkan, ytelse er subjektivt hva som gir mest for penga er også subjektivt. Tror du skal la andre bestemme hvordan de skal tenke. Jeg kan vise mange tester der en 3700 får bank i forhold til en 3800. På ALT (med vise modifikasjoner) annet enn spilling så er en 3700 mye dårligere, og så spill så er en 3800 så vidt dårligere enn en 3700. Endret 19. november 2005 av Macfan Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Ser helt greit ut, det eneste jeg er svært kritisk til er at du ikke la frem linker. Vi er litt late å finne linker selv er nesten i meste laget. 2 Fast 4 Biltema: Du ville kjøpt dualcore grunnet flere spill som drar nytte av det? Tviler sterkt på om det utsagenet er riktig svært få spill støtter det. Men en er personlig en stor tilhenger av dualcore men mest grunnet multitasking da. 5175496[/snapback] Det var veldig dårlig forklart av meg. Det jeg mente var at det ofte er Multitasking i dagens spill. (Sende og laste inn filer, lyd, bilde, singnaler fra mus og tastatur osv...) 5177986[/snapback] Mener ikke å være frekk eller noe men du er litt ute på vidden der. Sende og laste inn filer, lyd, bilde, singnaler fra mus og tastatur osv? Mye av dette tar så godt som ingen ytelse fra en CPU samt at nesten ingen av de faktorene har noe med en CPU å gjøre. Spill og multithreading så er det også slik at mange spill funker ikke på den måten siden den ene tråden er helt avhengig av at den tråden foran er ferdig. Men du er inne på noe hvis eks OS, anti virus, msn ect kan gå på den ene kjernen og så kan spillet gå på den andre kjernen. Så jeg antar at det var noe sånt du tenkte på efikkan, ytelse er subjektivt hva som gir mest for penga er også subjektivt. Tror du skal la andre bestemme hvordan de skal tenke. Jeg kan vise mange tester der en 3700 får bank i forhold til en 3800. På ALT (med vise modifikasjoner) annet enn spilling så er en 3700 mye dårligere, og så spill så er en 3800 så vidt dårligere enn en 3700. 5178701[/snapback] Ok. Tror du har rett. Det jeg sa var noe jeg hadde hørt en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå