Spaz Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Jeg har hoppet av 3DMark bølgen for lenge siden. Jeg måler heller ytelsen i ordentlige spill. Pleier å bruke et fint, lite gratisprogram som heter Fraps ( http://www.fraps.com ) [ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-08-29 21:57 ] Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 det er nok beta drivere folkens. Fra Nvidias hjemmeside (aner ikke hvor, fant dette på madonion) Detonator 40 is the beta graphics driver for all NVIDIA Graphics Processing Units (GPUs). Detonator 40 supports 2D graphics, DirectX 8.1, OpenGL 1.4, nView Desktop Management software version 2.0, NVRotate. NVKeystone, Digital Vibrance Control and includes a new control panel and the CineFX emulator. Through NVIDIA’s Unified Driver Architecture, Detonator software supports all GPUs below in a single driver. Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Ifølge danske tweakup.dk skal dette være en WHQL driver. Har GF3 TI200 og ligger på 7550 med den nye driveren som ikke er noe høyere (ikke mye iaffall) enn den forrige som jeg ikke husker hva var, men den var ganske ny den oxo... Ha en fin natt alle sammen! LES MER :sad:http://www.tweakup.dk/download/nvidia.htm) Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 John P. jeg snakker ikke om refresh rate bug i spill, men i Windows! Kjører vanligvis 1600x1200 32bit @ 85 hz. Med de nye driverene vil den bare kjøre i 75 Hz!!! Dette ER en bug! La inn Detonator 30.82 og det funker som det skal. NB : NVRefreshTool 1.0 virker med 30.82 men ikke 40.41... Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Enten har nVidia kløna med 40.41 eller så har de bevisst forandret på refreshrate greiene IGJEN! Lenke til kommentar
John P. Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Har sjekka infoen i 3DMark, og nå er vi visst tilbake på 60Hz ja... Jeg merker flimring i noen av testene. Men i Windows viser Display Properties at jeg er på 85Hz fortsatt, så dét ser ut til å funke for meg. [ Denne Melding var redigert av: John P. på 2002-08-29 23:49 ] Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Quote: Den 2002-08-29 20:17, Colin skrev:Kjører fortsatt på 29.40, for på senere drivere har jeg faktisk ikke fått refresh rate fix til å virke. Prøve på 40.41 i dag, men like kjipt.Pål Hva **** skal dere med refresh rate fixen?? Bruke Powerstrip! :razz: Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Quote: Den 2002-08-29 22:27, Xvani skrev:Detonator 40 is the beta graphics driver for all NVIDIA Graphics Processing Units (GPUs). Detonator 40 supports 2D graphics, DirectX 8.1, OpenGL 1.4, nView Desktop Management software version 2.0, NVRotate. NVKeystone, Digital Vibrance Control and includes a new control panel and the CineFX emulator. Through NVIDIA’s Unified Driver Architecture, Detonator software supports all GPUs below in a single driver. Bra at den støtter 2D da.. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 John P. rart at det funker for deg og ikke meg da...jeg har lest om andre som har samme problem som meg. Så hvis 3 personer får samme problem, så er det en bug i driveren. Jeg kjører WinXP. Du da? Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 WOW! 2D og greier... da kanskje jeg kan få kjørt miitt splitter nye "komander keen" spill da, det startet nemelig ikke med mitt gamle 1D kort.. :razz: Edit: bare en spøk, for de som ikke fikk det inn i pappen.. [ Denne Melding var redigert av: Jannis-15 på 2002-08-30 00:01 ] Lenke til kommentar
John P. Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Quote: Den 2002-08-30 00:00, Betroz skrev:John P. rart at det funker for deg og ikke meg da...jeg har lest om andre som har samme problem som meg. Så hvis 3 personer får samme problem, så er det en bug i driveren. Jeg kjører WinXP. Du da? Hvordan arter det seg for deg da? Er det nå blitt umulig å sette refresh rate'n til 85Hz i skjerm innstillingene? Eller står det 85Hz, men du synes ikke det virker som om det er 85 Hz? Jeg kjører Windows XP også. Her er et screenshot jeg akkurat tok: Lenke til kommentar
John P. Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Forresten, jeg kom akkurat på et forslag til hvorfor det funker(i Windows) for meg, men ikke deg; Jeg kjører jo fortsatt Nvidia Refresh Rate Fix MKII v1.13, og det kan jo hende at innstillingene jeg har gjort der, også har (positiv) innvirkning på Windows? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Jeg kan ikke velge 85 hz i det hele tatt. Slike programmer som skal fixe refreshen er for spill og ikke Windows. Hadde jeg lagt inn Windows 2000 så hadde bug'n kanskje ikke vært der mer. Lenke til kommentar
John P. Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Skal legges til at jeg ikke merker noe galt når jeg faktisk spiller et spill, som Max Payne f.eks. Kan ikke se noe negativt i det hele tatt når jeg spiller dét med de nye driverne. Ser ut som det går på full refreshrate der. Merkelige greier... Ja ja - spiller liten rolle for meg om 3DMark ser dårligere ut(flimring), så lenge spilla ikke gjør det. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Flimrer det i 3DMark, så flimrer det i alle D3D baserte spill...tror du surrer litt her. Eller har jeg missforstått det du skrev? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Gikk opp fra 11659 til 13857, og kjører 8hz uten problem men Nv max virker ikke med denne driveren så jeg får ikke klokket kortet Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 40.41 virker strålende hos meg,også 3dmark fikk et "kick" Kjører winxp pro selv og kan velge 85hz,rivatuner funker bra men jeg må bruke Coolbits for å klokke kortet.. Lenke til kommentar
Erra Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Synes det er litt synd at de ikke fokuserer litt mer på å få mekka et skikkelig bra system for TV-UT... Hadde vært bedre det enn litt mer poeng i 3dmark.. For å være helt ærlig så tror jeg ingen med hånda på hjertet kan si at de merker no forskjell i et spill om du har 10 eller 11 tusen poeng i 3dmark... Nvidia kunne kanskje lært litt av duden som mekker Tv-Tool.... Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 30. august 2002 Forfatter Del Skrevet 30. august 2002 På tide å komme med mine resultater med 40.41 (fikk ikke anledning til å gjøre det igår pga. private ærend): Positive ting først: Som kjent er hele designet på oppsett-delen redesignet. Den er nå mer brukervennlig etter min mening. Det er nå også mulig å overklokke kortet derfra, uten å måtte foreta noen modifiseringer med RegEdit først. De som har LCD-skjerm, kan bruke nVRotate-delen for å snu skjermbildet 90, 180 eller 270 grader hvis man vil snu på skjermen for å få andre bildeformat. Ytelsesmessig fikk jeg ikke testet så mye, men etter det jeg har lest på Warp2Search, tyder det på at den "25% ekstra ytelsen" kun eksisterer i 3DMark2001SE (og da særlig i Nature, der frameraten kan gå opp med over 20 frames). Andre spill opplever en liten framgang (snakk om en 3-5 frames), men da jeg tok en rask timedemo på Q3A (1024x768x32, ingen AA & aniso) fikk jeg like høy framerate uoverklokket som med 31.00 overklokket til 306/688 (GF4Ti4400) - 196,5 fps. Får teste mer når jeg har fått ordnet problemene med denne driveren, som jeg skal ta opp nå: Negative ting: Etter å ha studert nv4_disp.inf-fila (noe jeg alltid gjør før jeg installerer driveren), viser det seg nå at NVIDIA nok en gang har tatt i bruk en ny metode på å implementere oppløsninger og oppfriskningsfrekvens på. Mens de nyere 2x.xx (DetonatorXP) og 3x.xx-driverne brukte REG_SZ registerverdier med en linje for hver GPU (og med kodene A for Add, S for Subtract samt bindestreker for å angi fargedybde og frekvens (maksimum og minimum)), har 40.41 gått over til REG_MULTI_SZ, to linjer for hver GPU samt helt nye bokstavkoder. Dette er grunnen til at de eksisterende Refresh Rate-verktøyene IKKE vil fungere med 40.41. Men forfatterene av de forskjellige verktøyene er i full gang med å lage nye versjoner som nettopp støtter 40.41. Selv venter jeg på en ny versjon av RivaTuner, og i mellomtiden ser jeg på NVIDIA sine Developer-sider etter PDF-filer som forklarer den nye strukturen i nv4_disp.inf-fila. Til nå har jeg bare funnet ut hvordan man aktiverer NV30-emulering (for folk som skal eksperimentre med Cg). Det er også rapportert at folk får feilmeldinger etter å ha installert 40.41, enten om en DLL-fil som ikke kan startes, en CPL-fil som mangler o.l. Dette har noe med den nye måten driveren presenterer innstillingene på. Derfor er filene som stod for dette i driverne før 40.41, ikke lenger i bruk. Dette gjelder bl.a nvqtwk.dll, nvrsXX.dll og nvcpXX.hlp (der XX står for språkkode, i vårt tilfelle NO). Folk får feilmeldinger fordi de har brukt de tidligere versjonene av driveren - ved omstart vil Windows prøve å starte de gamle filene, men de vil ikke starte fordi de ikke lenger brukes av 40.41. Dette problemet løses ved å fjerne alle disse gamle filene, samt slette alle referanser til dem i RegEdit. Dessuten kan man med bl.a RivaTuner ikke lenger overklokke kortet med den driverbaserte overklokkingen, man må bruke den i "Display Properties". På grunn av disse problemene, har jeg midlertidig gått tilbake til 31.00 - i påvente på en ny versjon av RivaTuner, samt mer info om den nye INF-strukturen (liker best å mekke selv enn å bruke et eget RefRateFix-prog). Jeg kommer med mer info når jeg har fått opp Detonator 40 igjen. Edit: La til 2 filer som kan skape feilmeldinger ved omstart etter installasjon av 40.41. Slettet unødvendig quoting. Lagt til at andre driverbaserte overklokkingsverktøy ikke vil fungere med 40.41. [ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2002-08-30 14:45 ] Lenke til kommentar
bel Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Refreshrate fix som virker på detonator 40.41 : http://www.tweakup.dk/fil_arkiv/941e6d2cf1...dia/reforce.zip Skal du overklokke, bruk coolbits Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå