Gå til innhold

Ny driver fra NVIDIA - versjon 40.41! Offisielle, men ikke W

EviLEddiE

Anbefalte innlegg

Direkte link med 3 mirrors.

Det ser ut som at det kun er brukere av Windows 2000 og XP som nyte godt av denne driveren, 98/ME-brukere må vente en stund til.

Høydepunkter på hva som er nytt, rippet fra NVIDIAs side:

Quote:

Release Highlights:

- Up to a 25% increase in performance

- nView™ 2.0 multi-display technology increases productivity and provides the necessary tools to control the way users access and view applications.

- NVRotate™ enabling image rotation on today’s advanced flat panel displays.

- NVKeystone™ allows for real-time image correction on portable projectors and heads-up displays.

- Digital Vibrance Control™ allows users to adjust color controls to achieve accurate, bright colors under all conditions.

- New control panel streamlines user interface and enables faster and easier access to all video settings

- Robust Channels enables higher faster performance and better stability for all applications through fail-safe paths in the drivers

- CineFX Simulator allows developers to use Cg—“C for graphics”—to write complex shaders in a high level language faster and more easily than before.

- NVIDIA’s patented Unified Driver Architecture (UDA) – supports all products in single a driver binary

Nedlastingen er på 9 MB. Laster nå ned - må teste og se om jeg virkelig får opptil 25% ekstra ytelse..!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gikk du ned i ytelse!? Jeg fikk opp 600-700 poeng i 3DMark2001SE 330 jeg. Men det er en bug i driveren forde jeg kan bare kjøre i 75Hz @ 1600x1200 i Windows, mens med 30.82 driveren 85Hz. Sikkert bare en bug i .inf fila....men tydelig at det ER BETA DRIVER.

Lenke til kommentar

WHQL= Windows Hardare Quality Labs.

Noen som sier at det betyr ingent lyver. Enorm tester og andre spefikasjoner som drivere må oppfylle til at få denne stempel. Du vil der i mot høre mange "spesialister" si at det betyr ingen ting.

Hilsen,

Lenke til kommentar

WHQL har som regel ingenting å si...betyr bare at produsenten har betalt Microsoft for å teste driverne/produktene sine slik at de er "garantert" å virke i Windows, det finnes mange produsenter som ikke sertifiserer sine drivere/produkter pga. at det koster penger...virker selvsagt som regel uansett...med det er ingen vits å henge med huet hvis en driver ikke er WHQL sertifisert :wink:

...må jo si at jeg selv ser etter WHQL drivere når jeg skal downloade :smile:

Lenke til kommentar

ROCK drivere.. rock stabil og funkerer bra.. Jeg liker nye grensesnytted! Anbefales..

Nytt 3dMark score. 11637=> 12417.. Sjekk siggen..

NO OC og vannlig boot, alle servicer i XP plus MBM, Diskkeeper, SETI og internet oppe. Ikke noet rått boot for benchmarking.

Jeg synes det ikke noet poeng at benchmark e med alt disabled siden vi bruker en del service og andre mindre programmer i bakgrunnen når man spiller.

Hilsen,

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-29 17:32, Betroz skrev:

Gikk du ned i ytelse!? Jeg fikk opp 600-700 poeng i 3DMark2001SE 330 jeg. Men det er en bug i driveren forde jeg kan bare kjøre i 75Hz @ 1600x1200 i Windows, mens med 30.82 driveren 85Hz. Sikkert bare en bug i .inf fila....men tydelig at det ER BETA DRIVER.

Nvidia legger ikke opp beta drivere til nedlasting på web siden. Det at den ikke er WHQL godkjent betyr ikke at det er beta.

Lenke til kommentar

Jeg gikk fra 11400 3DMark 2001SE 330 poeng med 30.82, til 13059 med disse driverne!!

Temmelig sykt!! :eek:

Angående Hz 'bug'; du må sannsyneligvis kjøre refreshrate fix'en igjen. Men en av disse refresh rate fix'ene sluttet å virke med 27.41 driverne, så du må ha en nyere version. Husker ikke hvor jeg lastet ned den jeg bruker, men det var en eller annen tysk programmerer som hadde fiksa litt på den opprinnelige NVrefreshFix'en, slik at den ville virke med nyere Detonator drivere.

Lenke til kommentar

Fikk 1000 poeng mer enn 30.82 , (30.82 : 12956 , 40.41 : 12987)

---------------------------------------------------------------------------

Abit IT7MAX

Bios version A4 (abit)

Intel Pentium 4 2.26NW (MALAY CPU) overcloked to 2.663

FSB 166

Swiftech MCX-4000 , Papst 80mm Fan

Twinmos 2x512mb PC2700 DDRAM

2x40GB Maxtor Ata133 HD RAID0 STRIPE SET

120GB Western Digital HD Special Edition

Gainward GF4 PowerPack! Ultra/750XP Golden Sample Overclocked 320/740

Lian Li 6089A Cabinet

Enermax 550W PSU Silent Plus Series

Pioneer DVD 106S

Yamaha CRW-F1 44/24/44

Eizo FlexScan L365 15" LCD

Hansol 19" Monitor

Logitech Cordless Desktop Optical

Creative Soundblaster Audigy

Windows XP Pro

Temperature : idle 47 ,load 59

---------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar

Hva gjør jeg galt?? (ja jeg avinstallerte den gamle driveren først)

Har lagt inn 40.41 driveren men får feilmelding når nvmax starter. Får heller ikke gå inn på "Geforce 3 ti200" arkfanen i skjerminstillingene :sad:

Hjelpe meg, tror jeg holder meg til 30.82 jeg :???:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...