ZnulfeR Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Okai, skal prøve å ta det saklige: Etter en lokal strømstans jeg ikke visste om, kortslutta PSUen. Nå har jeg fått tak i en ny og satt den i. Jeg får slått den på i motsettning til hva jeg kunne med den forige, men: ca. 30 sek etter at jeg starter pc'n starter den på nytt uten noen form for varsel. Dette skjer ca. når jeg får opp muligheten til å logge inn, men med sikkerhetsmodus, kommer jeg inn i windows. PC'n Noen forslag til hva som kan være galt? Spesifikasjoner: Skjermkort: Aopen nvidia 6800 gt 256 mb Hovedkort: MSI KT3 CPU: AMD XP 2000+ RAM: Apacher DDR pc 3200 512 mb x 2 Harddisker: Samsung IDE 160 gb, WD IDE 80 gb Special Edition Gammel PSU: Antec 350w Ny PSU: Noname (tror jeg) 420w PSU-en funka bra til en pc som krever mer strøm, og har aldri vært et problem. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Kan den lokale strømstansen ha noe med et lynnedslag? Isåfall sjekk om kondensatorene på hovedkortet er sprengt. Lenke til kommentar
ZnulfeR Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 Nei, var en kontrolert og planlagt strømstans, som jeg ikke hadde fått med meg at skulle skje. PC'n har ingen synlige fysiske skader. Men: Fant ut at den forige pc'n som brukte den psu-en ikke krevde mer strøm. Er det ikke slik at 6800gt bruker mye strøm? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Ja Geforce 6800GT trekker mye strøm. 420W på ei solid strømforsyning bør være minimum. Lenke til kommentar
ZnulfeR Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 Snodi.. brukte Antec 350w på den før.. gikk bare bra. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Snodi.. brukte Antec 350w på den før.. gikk bare bra. 5174523[/snapback] Kanskje den gamle på 350W var bedre? Lenke til kommentar
s.a.h Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Sjekk om det ligger en ''restart fil'' i oppstartmappen. Oppstartmappen finner du inne i start menyen. Liten sjangs for at det som er problemet, men sjekk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå