strandsivert Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Hei Jeg har problemer med å få min andre s-ata disk til å fungere. Jeg har et asus a7n880 hovedkort (socket A), med en seagate barracuda 250G S-ata harddisk som fungerer bra. Nå har jeg kjøpt en western digital 250G S-ata disk som jeg bare koblet til hovedkortet. Maskinen vil ikke boote opp. Det er bare to s-ata kontakter på hovedkortet. Hva er feil? Når maskinen booter kommer den bare til xp-logoen. Skjermbildet er da så svakt at jeg så vidt ser at det er logoen, så begynner maskinen bare å boote på nytt. Nå er gode råd dyre... Lenke til kommentar
Redman Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Prøv å sette accses mode på Western disken til noe annet(i bios)... Large f.eks Endret 18. november 2005 av Redman Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Du kan prøve å starte opp Windows med bare den gamle disken og når Windows har lastet ferdig så plugger du til harddisk nr2. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Har du dårlig strømforsyning? Svakt bilde og reboot kan tyde på det, siden det dukker opp når du har satt på litt mer belastning. Lenke til kommentar
strandsivert Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Jeg har prøvd å koble til hd'en når maskinen er oppe å går, men da kræsjet den. Når jag koblet fra hd'en virket den igjen. Jeg har en thermaltake 410w psu. Skulle tro det var evig nok. Ser nå at hd'en er en SATA2. Har dette noe å si? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Nei, SATA2 har ikke noe å si. PSU burde være stor nok, ja. Du kan prøve å koble fra den gamle disken, og så booter du Windows CD og prøver å installere. Hvis det funker er disken OK. Hvis ikke så kan du vel anta at den er defekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå