Gå til innhold

Ricoh R3 førsteinntrykk

Anbefalte innlegg

Det kan virke som om gammel kjærlighet har blusset opp igjen, jeg vurderer nå å kjøpe R3. Som det akkurat ble nevnt, R3 har ikke den beste bildekvaliteten men den har mange andre veldig gode egenskaper.

Har mulighet til å kjøpe R3 (i butikk) for 250 euro, det er ca 2000 kroner, for den prisen tror jeg R3 er mest value for money. eller hva synes dere?

Endret av Avanti
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du kjenner Roma, så har du kanskje noen råd til butikker. De er godt gjemt, en del av dem. Er spesielt ute etter brukt optikk.

5645294[/snapback]

Har desverre ingenting å bidra med når det gjelder fotobutikker i Roma, men jeg kan gjøre litt research hvis du er interessert.

Lenke til kommentar

Nå er vi rimelig OT, men jeg har faktisk tenkt å se etter en brukt Canon EF 28mm 2,8. Det bør være en viss tjans å finne noe slikt i en så stor by. Du trenger ikke stresse, men hvis du hører om en butikk med godt bruktutvalg, så er jeg veldig interessert. Mine venner der nede er stort sett prester eller husokupanter (av en eller annen grunn :!: ), og de er ikke så interessert i kamera som meg. :!:

Lenke til kommentar
hvordan sjekker/oppdaterer jeg firmware på R3?

5655123[/snapback]

Husker ikke sjekker, men oppdaterer så laster du ned FW fra sidene dems, formaterer sd-kortet, lad batteri fullt, sett usb-mode til original og kjør programmet. Du skal holde inne diverse knapper mens du skrur det på, husker dem ikke nå... Står bra forklart i programmet.

Lenke til kommentar
Det kan virke som om gammel kjærlighet har blusset opp igjen, jeg vurderer nå å kjøpe R3. Som det akkurat ble nevnt, R3 har ikke den beste bildekvaliteten men den har mange andre veldig gode egenskaper.

Har mulighet til å kjøpe R3 (i butikk) for 250 euro, det er ca 2000 kroner, for den prisen tror jeg R3 er mest value for money. eller hva synes dere?

5645194[/snapback]

Bildekvaliteten er diskutabel ved høy iso, men det kommer mye ann på hva du skal bruke bildene til. Hvis det er snakk om å ta bilder som skal forstørres og skrives ut i storformat kan støy bli et problem hvis du bruker høy iso, men til det meste annet er R3 et kanonbra kamera, og for 2000 kr er det et (i min mening)ekstremt bra kjøp. Men det er jo subjektivt, så det er til syvende og sist opp til deg. Du får se om du kan prøve den i en eller annen fotosjappe.

hvordan sjekker/oppdaterer jeg firmware på R3?

Hadde litt problemer med det første gangen, men det viste seg bare at det var jeg som ikke hadde lest forklaringen godt nok. Det står klart og tydelig. Det er etter min mening litt mange knapper å holde inne, men firmware oppdateringer er ikke noe man gjør særlig ofte, så det er helt greit.

Bare kjør filen som du laster ned fra siden deres, der står det alt du trenger å gjøre

Lenke til kommentar

Har ikke gjort noe med bildene, bare forminsket dem, dette er rett fra camera.

Det er ikke så ille, men jeg har ikke noe tilsvarende å sammenligne med. Mitt KM A200 er hundre ganger bedre, så det er mulig jeg er litt for "kresen".

Synes det ristet veldig mye på tele, da man så på LCDn skulle man tro fotografen hadde parkinsons...

Lenke til kommentar

Tror strengt tatt det er det eneste helt tilfredstillende kameraet, ja. F10/11 har jeg også sett mye imponerende fra, men de har ikke særlig karisma. Mest karismatisk, og best bildekvalitet, finner vi i GR-D, ingen tvil. Det er bare til å begynne å spare. Har sett den til 3500 danske kroner på nettet. Kanskje billigst i Europa?

Lenke til kommentar

Etter å ha returnert min R3, kjøpte jeg et Canon Powershot S80. Dette kameraet passer meg bedre i alle fall. Det går an å ta fine bilder på auto, og heller eksperimentere når man har tid til det, og siden jeg stiller i klassen under amatør ble R3, en for vanskelig for meg

Endret av Wir-War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...