Avanti Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) Det kan virke som om gammel kjærlighet har blusset opp igjen, jeg vurderer nå å kjøpe R3. Som det akkurat ble nevnt, R3 har ikke den beste bildekvaliteten men den har mange andre veldig gode egenskaper. Har mulighet til å kjøpe R3 (i butikk) for 250 euro, det er ca 2000 kroner, for den prisen tror jeg R3 er mest value for money. eller hva synes dere? Endret 22. februar 2006 av Avanti Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Bor du i Italia eller? Skal nedover på mandag, så kanskje jeg skulle sjekke butikkene der. Hvis du bor der, hva koster GR-D? Lenke til kommentar
Avanti Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Bor du i Italia eller? Skal nedover på mandag, så kanskje jeg skulle sjekke butikkene der. Hvis du bor der, hva koster GR-D? 5645227[/snapback] Jeg bor i Milano, det billigste jeg har sett GR-D er 545.00 EUR=4,381.26 NOK. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Den er altså en del billigere i Danmark, og ikke så mye dyrere i Norge. Likevel må jeg si at R3 fascinerer meg også. Den vekker følelser hos folk, og slik kan man lett forelske seg i. Forza emotione! ....eller noe slik. Lenke til kommentar
Avanti Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Ja det er noe spesielt med R3 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) Hvis du kjenner Roma, så har du kanskje noen råd til butikker. De er godt gjemt, en del av dem. Er spesielt ute etter brukt optikk. Endret 22. februar 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Avanti Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Hvis du kjenner Roma, så har du kanskje noen råd til butikker. De er godt gjemt, en del av dem. Er spesielt ute etter brukt optikk. 5645294[/snapback] Har desverre ingenting å bidra med når det gjelder fotobutikker i Roma, men jeg kan gjøre litt research hvis du er interessert. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Nå er vi rimelig OT, men jeg har faktisk tenkt å se etter en brukt Canon EF 28mm 2,8. Det bør være en viss tjans å finne noe slikt i en så stor by. Du trenger ikke stresse, men hvis du hører om en butikk med godt bruktutvalg, så er jeg veldig interessert. Mine venner der nede er stort sett prester eller husokupanter (av en eller annen grunn :!: ), og de er ikke så interessert i kamera som meg. :!: Lenke til kommentar
Avanti Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 hvordan sjekker/oppdaterer jeg firmware på R3? Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 hvordan sjekker/oppdaterer jeg firmware på R3? 5655123[/snapback] Husker ikke sjekker, men oppdaterer så laster du ned FW fra sidene dems, formaterer sd-kortet, lad batteri fullt, sett usb-mode til original og kjør programmet. Du skal holde inne diverse knapper mens du skrur det på, husker dem ikke nå... Står bra forklart i programmet. Lenke til kommentar
Corn Flakes Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Det kan virke som om gammel kjærlighet har blusset opp igjen, jeg vurderer nå å kjøpe R3. Som det akkurat ble nevnt, R3 har ikke den beste bildekvaliteten men den har mange andre veldig gode egenskaper. Har mulighet til å kjøpe R3 (i butikk) for 250 euro, det er ca 2000 kroner, for den prisen tror jeg R3 er mest value for money. eller hva synes dere? 5645194[/snapback] Bildekvaliteten er diskutabel ved høy iso, men det kommer mye ann på hva du skal bruke bildene til. Hvis det er snakk om å ta bilder som skal forstørres og skrives ut i storformat kan støy bli et problem hvis du bruker høy iso, men til det meste annet er R3 et kanonbra kamera, og for 2000 kr er det et (i min mening)ekstremt bra kjøp. Men det er jo subjektivt, så det er til syvende og sist opp til deg. Du får se om du kan prøve den i en eller annen fotosjappe. hvordan sjekker/oppdaterer jeg firmware på R3? Hadde litt problemer med det første gangen, men det viste seg bare at det var jeg som ikke hadde lest forklaringen godt nok. Det står klart og tydelig. Det er etter min mening litt mange knapper å holde inne, men firmware oppdateringer er ikke noe man gjør særlig ofte, så det er helt greit. Bare kjør filen som du laster ned fra siden deres, der står det alt du trenger å gjøre Lenke til kommentar
Avanti Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) Tok noen bilder i dag, har drittvær så det ble mest innendørsbilder. Det eneste jeg har gjort med bildene er å forminske dem. Firmware 1.29 Endret 24. februar 2006 av Avanti Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 De bildene så jo ikke ut til å være særlig plaget av skavanker. Så ut som litt bevegelsesuskarphet på scooteren, men det er ikke kameras skyld. Ved første øyekast holdbar bildekvalitet. Har du brukt noen oppskjerping, eller noen annen manipulering? Lenke til kommentar
Avanti Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Har ikke gjort noe med bildene, bare forminsket dem, dette er rett fra camera. Det er ikke så ille, men jeg har ikke noe tilsvarende å sammenligne med. Mitt KM A200 er hundre ganger bedre, så det er mulig jeg er litt for "kresen". Synes det ristet veldig mye på tele, da man så på LCDn skulle man tro fotografen hadde parkinsons... Lenke til kommentar
Avanti Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Har returnert kameraet idag, desverre var bildekvaliteten altfor dårlig Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Har returnert kameraet idag, desverre var bildekvaliteten altfor dårlig 5664836[/snapback] Trist. Bortkastet kjærlighet, altså Lenke til kommentar
Avanti Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Trist. Bortkastet kjærlighet, altså Ja det er litt trist. Har nå akseptert at det ikke finess et komplett alt-i-ett kamera. Fantaserer litt om GR-D , tror det er det nærmeste man kan komme ett perfekt lommekamera. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Tror strengt tatt det er det eneste helt tilfredstillende kameraet, ja. F10/11 har jeg også sett mye imponerende fra, men de har ikke særlig karisma. Mest karismatisk, og best bildekvalitet, finner vi i GR-D, ingen tvil. Det er bare til å begynne å spare. Har sett den til 3500 danske kroner på nettet. Kanskje billigst i Europa? Lenke til kommentar
Wir-War Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) Etter å ha returnert min R3, kjøpte jeg et Canon Powershot S80. Dette kameraet passer meg bedre i alle fall. Det går an å ta fine bilder på auto, og heller eksperimentere når man har tid til det, og siden jeg stiller i klassen under amatør ble R3, en for vanskelig for meg Endret 26. februar 2006 av Wir-War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå